Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

COMUNICAT DE PRESA

Romanian Creative Week 2022, în cifre: peste 350.000 de persoane în public, 800 de artiști, 74 de evenimente, 500 de persoane în organizare. Ediția viitoare va fi în perioada 19 – 28 mai 2023

GALERIE
CATEDRALLucrarea lui Nikita Kadan de la IasiDezbaterea Blockchain_RCW 3Musicalling 1Romanian Fashion WeekVernisajul Expoziției Brushed & Dust_21 mai_2
  • CATEDRAL
  • Lucrarea lui Nikita Kadan de la Iasi
  • Dezbaterea Blockchain_RCW 3
  • Musicalling 1
  • Romanian Fashion Week
  • Vernisajul Expoziției Brushed & Dust_21 mai_2
- +

Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, care a avut loc în ansamblul Palas şi în numeroase locaţii din Iaşi, s-a încheiat pe 30 mai, după zece zile intense de muzică, show-uri de modă, spectacole de arte vizuale și expoziții superbe, o mare competiție de gaming, o tabără de creație muzicală, dezbateri privind cultura și industria blockchain, precum și multe alte evenimente-etalon din zona cultural-artistică, dar și antreprenorială. Organizatorii au anunțat că, în 2023, Romanian Creative Week va avea loc la Iași, în perioada 19 – 28 mai.

Iașul s-a transformat, astfel, în perioada 20 – 30 mai 2022, în capitala creativității din România, RCW 2022 atingând un record pentru un eveniment de acest tip organizat la Iași. Peste 350.000 de persoane au participat la cele 74 de evenimente incluse în calendarul de 10 zile al RCW 2022, interacționând cu lucrările a peste 800 de artiști prezenți la Iași.

Peste 250 de voluntari ai FONTIS s-au implicat în organizarea evenimentului. În total, însă, mai mult de 500 de oameni au fost implicați în organizarea Romanian Creative Week 2022. Doar pentru a asigura logistica și echipamentele tehnice pentru întregul eveniment au fost folosite 14 TIR-uri, 3 camioane, 8 dube, iar nu mai puțin de 10 firme de profil au fost implicate în eveniment.

Ediția din acest an a Romanian Creative Week a fost construită în jurul a șase piloni importanți: Arts & Crafts, Content Creation, Creative Entrepreneurship, Design, Innovation & Digital și New Media. Romanian Creative Week 2022 a fost organizat de Federația Patronatelor Industriilor Creative (FEPIC), în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași, Palas, Ministerul Culturii, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași.

„Este greu, dar nu este imposibil. Cred că pentru un asemenea eveniment contează mult experienţa pe care ai acumulat-o în viaţă, experienţa în organizarea evenimentelor de o asemenea anvergură. Desigur, evenimentul acesta este aparte, aş putea spune unic în România, pentru că are mai multe festivaluri în el. Adică am început cu un festival de muzică, CATEDRAL, am continuat cu un festival de film - Moldova Film Festival şi am terminat cu Romania Fashion Week, un eveniment dedicat designerilor din modă”, a fost concluzia Irinei Schrotter, organizator al RCW.

CATEDRAL, cel mai amplu festival de muzică și arte vizuale, organizat în parcul Palas, cu un line-up curatoriat de Summer Well, a avut un succes răsunător încă de la prima lui ediție, din acest an, cu mai bine de 12.000 de persoane în public. Milky Chance, Sevdaliza, Disco Sigaretta, Alexandrina, Moonlight Breakfast, Dimitri’s Bats, Zimbru, CS84, Cassia, Spike și Robin and the Backstabbers sunt artiștii care au urcat pe catedrală, cea mai mare scenă construită, până acum, pentru un festival de muzică din țară.

„Cred că succesul CATEDRAL, încă de la prima ediție a festivalului, a fost faptul că am construit acest line-up foarte fresh, foarte nou, cu multe trupe actuale, care au albume scoase recent. Și, din ceea ce am văzut, publicul prezent în număr mare la Iași a așteptat și a rezonat excelent cu artiștii, cu toată atmosfera festivalului. Cred că este un început foarte bun și pentru Romanian Creative Week, dar și pentru această inițiativă nouă pentru Iași, care se numește CATEDRAL”, a declarat John Varbiu, reprezentant Summer Well, curatorul CATEDRAL.

Romanian Fashion Week (RFW), aflat deja la a 14-a ediție, a umplut parcul Palas de spectatori, în cele trei zile (27 – 29 mai) cu peste 40 de show-uri de modă, semnate de peste 100 de designeri români. Nu mai puțin de 75 de modele au fost aduse la Iași pentru prezentările de modă.

În privința publicului, nici măcar ploaia nu a reușit să-i clintească din loc pe cei prezenți la festivalul de modă, câteva mii în fiecare zi, aceștia bucurându-se de prezența la Iași a unora dintre cei mai buni designeri români, dar și a unui număr impresionant de tineri designeri. De altfel, Romanian Fashion Week este cunoscut pentru lansarea, de-a lungul anilor, a tinerelor talente din lumea modei. „Romanian Fashion Week este dedicată viitorului inovativ al modei românești. Ceea ce s-a văzut pe podium este o ipostază a ceea ce poate să însemne această inovație în viitorul modei românești”, a explicat Lucian Broscățean, curatorul Romanian Fashion Week, care a fost conceptul celei de-a XIV-a ediții a evenimentului de la Iași.

City Kings, marea competiție de gaming din cadrul RCW, organizată de Nexus în cadrul RCW 2022, a fost conectată de Vodafone și susținută de Lenovo, Red Bull și Rodotex. În cele trei zile ale evenimentului, 27 – 29 mai, peste 8.000 de împătimiți de gaming și streaming au venit în Sala Polivalentă din Iași, pentru a se bucura de competiție.

„Am început evenimentul de gaming la Romanian Creative Week dintr-o joacă. Am zis «Cum ar fi să avem o competiție pentru această zonă de public?» Anul trecut, pe o vreme total descurajantă, au venit 500 de tineri la un cort pe care l-am amenajat la Palas și nu am făcut față cu înscrierile. Am avut 8 computere de joc. La ediția a doua, am extins evenimentul la Sala Sporturilor, am adus 20 de computere și console și simulatoare de formula 1. Iar numărul de tineri care au venit la cele trei standuri a ajuns, în primele două zile, la 3.000 de persoane”, a explicat Ionuț Polexe, CEO Roton, co-organizator City Kings.

Mai multe dezbateri, conferințe și workshop-uri au fost găzduite, anul acesta, de Romanian Creative Week, între care Viitorul Culturii, Becoming an Antrepreneur (realizat de UniCredit Bank), RCW Forum (organizat de Future in Textiles, parte a Federației Patronale a Industriilor Creative), care a adunat nume mari din fashion, beauty și alte industrii creative, Blockchain (organizat de Stakeborg, în parteneriat cu George. Primul banking inteligent, FEPIC, Palas, Code 932), o interesantă dezbatere despre  perspectivele de viitor ale tehnologiei blockchain, IndieRo on Tour (organizat de ), workshopurile IndieRO on Tour te ajută să înțelegi mai bine cum funcționează online-ul, care sunt capcanele în care poți să cazi și ce anume trebuie să faci pentru ca sumele pe care le poți câștiga din muzica digitală să crească în termen scurt.

Peste 50 de artiști consacați și debutanți au participat la a doua ediție a Musicalling, din cadrul RCW, în cadrul celor trei secțiuni ale evenimentului: Musicalling Showcase, tabăra de creație muzicală Musicalling Music Camp și workshop-urile IndieRo on Tour. „Această ediție a doua a fost mult peste prima de anul trecut. E valabil și pentru Musicalling, și pentru Romanian Creative Week. E clar că aceste evenimente au din ce în ce mai mare căutare. Am fost plăcuți impresionați că artiștii au fost mai receptivi decât anul trecut. Totul a crescut extraordinar și a fost minunat”, a explicat Cătălin Muraru, co-fondator Roton și organizator al Musicalling.

Secțiunea Content Creation a mai inclus și un eveniment care se desfășoară doar la Iași într-o formă atât de concentrată: House of Influencers. În prezent, vedetele nu mai aparțin doar scenei, televiziunii sau cinematografiei, ci și unor zone noi de manifestare: rețele sociale. La House of Influencers, pe Strada Lăpușneanu, visătorii care speră să devină virali pe internet s-au putut fotografia cu trei instalații „instagramabile”, pline de lumini și efecte speciale. Partenerul principal al proiectului a fost glo™. House of Influencers a fost curatoriat de Sebastien Koma, artist New Media și designer, și s-a bucurat de prezența unora dintre cei mai relevanți influenceri din online-ul românesc, urmăriți în social media de milioane de oameni.

New Media Alley, pe pietonalul Ștefan cel Mare, și New Media Street, pe Bulevardul Copou, au fost tot timpul aglomerate în cele patru zile cât a durat expoziția. Secțiunea New Media a fost susținută de gloTM, Spitalul Clinic de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași, Școala Primară „Gheorghe Asachi. „Secțiunea New Media a crescut brusc la a doua ediție. Un proiect se ridică, în mod normal, puțin câte puțin. Dacă anul trecut au fost 11 instalații, ar fi trebuit să fie 14 acum. Dar au fost mult mai multe. Dacă anul trecut am avut o New Media Alley, acum am ajuns deja la 4 alei, practic. O asemenea creștere vine la pachet cu riscuri. Dar, în realitate, a fost cu surprize plăcute: atât publicul, cât și artiștii care au expus au fost încântați”, a declarat Andrei Cozlac, curatorul secțiunii New Media. Artistul vizual, premiat de către Uniter de două ori, Andrei Cozlac a arătat că pe colegii săi expozanți i-a luat prin surprindere afluxul mare de persoane interesate de operele lor.

Un public numeros a vizionat cele 9 proiecții de film incluse în selecția Moldova Film Festival, proiectate gratuit la Muzeul „Vasile Pogor” - Casa Junimii.

Publicul ieșean a putut urmări în premieră națională filme preluate de la festivaluri internaționale prestigioase, precum cele de la Berlin și Cannes, regizate de autori de renume internațional ca Angela Schanelec, Alexandre Koberidze și Aleksey German Jr, alături de o competiția de scurtmetraje a festivalului, care a scos la înaintare tinerele voci ale cinema-ului românesc.

„Selecția curatorială de anul acesta a adus în discuție perioada de trauma globală pe care o trăim cu toții (pandemie, izbucnirea unui război), mai ales având în vedere că ultimul an ne-a constrâns să regândim nu doar relația noastră cu ceilalți cât și cu spațiul public și privat, dar și multe dintre conceptele cu care operam intuitiv, la nivel individual și social”, a dezvăluit Caterina Pruteanu, curatorul Moldova Film Festival.  Cele 13 scurtmetraje prezentate Moldova Film Festival au fost selectate într-o competiție la care au participat 70 de filme.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri