Românii cheltuiesc în medie 470 lei pentru cumpărături online
Produsele cel mai des achiziţionate online sunt: hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile - smartphone-uri şi tablete (42%).
Circa 40% dintre consumatori estimează o creştere a cheltuielilor pe cumpărături online, unde coşul mediu este de 470 lei, iar electronicele vor domina în continuare vânzările, însă unele categorii preferate până acum, precum hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în popularitate. "40% dintre consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine", se arată un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius.
Din punct de vedere al banilor cheltuiţi online, coşul mediu de cumpărături are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridică la 2.260 de lei. Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru călătorii – 1.230 lei, urmate de electronice – 990 lei, smartphone&gadgets – 810 lei, haine – 280 lei şi cosmetice – 230 lei. "În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt «poarta de intrare» în achiziţiile online", se arată în raport.
Întrebaţi care sunt categoriile de produse cel mai des cumpărate online, participanţii la studiu au indicat hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile – smartphone-uri şi tablete (42%). Potrivit sursei citate, în viitor, popularitatea hainelor şi accesoriilor va scădea cu 18 puncte procentuale, computerele şi hardware cu 11 puncte, iar filmele, muzica şi cărţile cu 7 puncte. Cele mai puţine achiziţii online sunt înregistrate de produse cum ar fi mâncarea (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%). "În cazul ultimelor două categorii, cauza este motivată probabil de faptul că sunt produse de nişă, în timp ce, pentru mâncare, este posibil ca utilizatorii să nu aibă încredere în achiziţiile online", se arată în raport. Conform rezultatelor studiului, din punct de vedere al numărului total de menţiuni, în acest an, eMag.ro a fost site-ul favorit de comerţ online, urmat de OLX.ro şi Tocmai.ro.
Top zece este completat în ordine de cel.ro, okazii.ro, altex.ro, bonprix.ro, domo.ro, elefant.ro şi miniprix.ro. Mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumpărat încă nimic online planifică să facă acest lucru în viitor. Cei care au luat parte la studiu sunt de părere că avantajele principale ale comerţului online sunt livrarea la domiciliu (74%), faptul că nu sunt nevoiţi să plece de acasă (61%) şi preţurile mai mici decât în magazinele tradiţionale (53%). Pe de altă parte, ca dezavantaje, ei menţionează costurile de livrare ridicate (31%) sau problemele cu garanţia produselor (19%).
Publicitate și alte recomandări video