anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

sambata, 21.05.2022

Românii merg la mall mai mult pentru promenadă

Numărul vizitatorilor centrelor comerciale este în creştere, dar coşul mediu de cumpărături a scăzut.

GALERIE
mall-magazine
  • mall-magazine
- +

Numărul vizitatorilor centrelor comerciale a revenit pe creştere începând cu anul 2012, tinerii născuţi în 1981-1987 contribuind în special la această evoluţie, însă efectul benefic al creşterii frecvenţei de vizitare a mall-urilor este anulat de scăderea coşului mediu de cumpărături, potrivit DTZ.

“Odată cu maturizarea şi absorbţia în clasa populaţiei active a «generaţiei Y», generaţia născută între anii 81 şi 87, practic prima generaţie care a crescut cu precursorul retailului modern, consignaţia, o generaţie care a beneficiat din plin de progresul tehnologiei şi care s-a orientat în principal pe profesii din industria IT şi domeniul bancar, comportamentul general faţă de retail s-a schimbat”, se arată într-un comunicat al DTZ Echinox. Acest fenomen are un impact semnificativ asupra retailului modern în general şi implicit asupra dinamicii centrelor comerciale şi cel mai bine se reflectă în creşterea frecvenţei medii de vizitare a centrelor comerciale pe cap de locuitor. “Practic este efectul comportamentului consumatorului din generaţia Y, care devine un jucător important pentru retail şi nu neapărat datorită unei creşteri a disponibilului financiar. Aceşti consumatori au tendinţa să integreze mall-ul în toate aspectele activităţii sociale şi familiale. Drept urmare, începând cu 2012 am constatat revenirea pe creştere a frecvenţei generale de vizitare, o tendinţă inversă faţă de perioada 2009-2011, când aceasta scăzuse considerabil faţă de nivelurile din perioada 2007-2008”, se menţionează în comunicat. Consultanţii DTZ apreciază că per ansamblu, la nivel macro, piaţa de retail s-a stabilizat, în contextul în care numărul de noi centre comerciale inaugurate a scăzut în ultimii ani (5 deschideri în 2013, 3 prefigurate pentru 2014). “Deşi frecvenţa de vizitare este în creştere, efectul benefic al acestui factor este anulat de scăderea coşului mediu de cumpărături, iar piaţa se menţine constantă, diferenţele fiind generate de specificul zonelor de acoperire”, afirmă sursa citată. Pentru centrele comerciale administrate de DTZ Echinox, luna Decembrie a confirmat această tendinţă. Astfel, Shopping City Suceava a avut o creştere a traficului de 18,3% comparativ cu aceeaşi lună din 2012 şi a continuat evoluţia înregistrată pe tot parcursul anului. În Iaşi, centrul comercial Felicia a înregistrat o creştere de 6,7%, iar Shopping City Sibiu un nivel de 7,3%. În Sibiu, creşterea traficului a fost determinată şi de deschiderea magazinului Decathlon, în timp ce Felicia Iaşi şi-a consolidat poziţia de centru comercial de convenienţă. De asemenea, nivelul traficului în Uvertura Mall Botoşani în decembrie a depăşit cu peste 80% media anuală de trafic. “Creşterea traficului a fost mereu responsabilitatea numărul 1 a oricărui property manager, convertirea acestuia în vânzări fiind deja o responsabilitate împărţită cu retailerii parteneri. Din acest motiv creşterile de trafic înregistrate ne dau încredere că există potenţial de îmbunătăţire a rezultatelor, atât pentru proprietarii de centre comerciale, cât şi pentru retaileri”, a declarat Sebastian Mahu, head of property management department, DTZ Echinox.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Generaţia de AUR şi sporturile

Nicolae GRECU

Generaţia de AUR şi sporturile

Stimaţi iubitori de fotbal şi sporturi din spaţiul carpato-danubian-pontic, realizăm acum că noi, condeierii, pixarii şi tastatorii în domeniu am greşit în masă în aprecierile noastre.

opinii

Creşterea oraşului

arh. Ionel OANCEA

Creşterea oraşului

După reculul din anii postcomunişti, când falimentul industriei ieşene a distrus zeci de mii de locuri de muncă, dezvoltarea Iaşului a fost previzibilă. În fapt este marele pol de atracţie al regiunii Nord-Est şi unul dintre cele mai mari din ţară.

Lumina de la capătul Luminiţei

pr. Constantin STURZU

Lumina de la capătul Luminiţei

Aşa cum ni se relatează în pericopa evanghelică ce se citeşte mâine în bisericile ortodoxe (de la Ioan 4, 5-42), Iisus are un dialog deloc comod cu o femeie ce venise să scoată apă de la o fântână din Samaria, de lângă cetatea Sihar, acolo unde Domnul, ostenit de călătorie, se aşezase în aşteptarea ucenicilor plecaţi să cumpere de mâncare.

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (IV)*

Eugen MUNTEANU

Identitate personală, identitate etnică, identitate naţională (IV)*

Articolul se referă pe scurt la apariţia componentei romanice a conştiinţei inaţionale a românilor.

pulspulspuls

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

PULS

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

Auzim prin zona băieţilor de la cumătrie că e mare agitaţie în zona acestora, cu tot sprijinul indirect de care beneficiază ei dinspre palatul cel roznovan, pe motiv că sunt prea şuntaţi de concurenţa pe bune care vine dinafara Iaşului cu bani tot mai mulţi de investit în cartiere întregi de blocuri.

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.