Românii merg la mall mai mult pentru promenadă
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 26.02.2021

Românii merg la mall mai mult pentru promenadă

Numărul vizitatorilor centrelor comerciale este în creştere, dar coşul mediu de cumpărături a scăzut.

GALERIE
mall-magazine
  • mall-magazine
- +

Numărul vizitatorilor centrelor comerciale a revenit pe creştere începând cu anul 2012, tinerii născuţi în 1981-1987 contribuind în special la această evoluţie, însă efectul benefic al creşterii frecvenţei de vizitare a mall-urilor este anulat de scăderea coşului mediu de cumpărături, potrivit DTZ.

“Odată cu maturizarea şi absorbţia în clasa populaţiei active a «generaţiei Y», generaţia născută între anii 81 şi 87, practic prima generaţie care a crescut cu precursorul retailului modern, consignaţia, o generaţie care a beneficiat din plin de progresul tehnologiei şi care s-a orientat în principal pe profesii din industria IT şi domeniul bancar, comportamentul general faţă de retail s-a schimbat”, se arată într-un comunicat al DTZ Echinox. Acest fenomen are un impact semnificativ asupra retailului modern în general şi implicit asupra dinamicii centrelor comerciale şi cel mai bine se reflectă în creşterea frecvenţei medii de vizitare a centrelor comerciale pe cap de locuitor. “Practic este efectul comportamentului consumatorului din generaţia Y, care devine un jucător important pentru retail şi nu neapărat datorită unei creşteri a disponibilului financiar. Aceşti consumatori au tendinţa să integreze mall-ul în toate aspectele activităţii sociale şi familiale. Drept urmare, începând cu 2012 am constatat revenirea pe creştere a frecvenţei generale de vizitare, o tendinţă inversă faţă de perioada 2009-2011, când aceasta scăzuse considerabil faţă de nivelurile din perioada 2007-2008”, se menţionează în comunicat. Consultanţii DTZ apreciază că per ansamblu, la nivel macro, piaţa de retail s-a stabilizat, în contextul în care numărul de noi centre comerciale inaugurate a scăzut în ultimii ani (5 deschideri în 2013, 3 prefigurate pentru 2014). “Deşi frecvenţa de vizitare este în creştere, efectul benefic al acestui factor este anulat de scăderea coşului mediu de cumpărături, iar piaţa se menţine constantă, diferenţele fiind generate de specificul zonelor de acoperire”, afirmă sursa citată. Pentru centrele comerciale administrate de DTZ Echinox, luna Decembrie a confirmat această tendinţă. Astfel, Shopping City Suceava a avut o creştere a traficului de 18,3% comparativ cu aceeaşi lună din 2012 şi a continuat evoluţia înregistrată pe tot parcursul anului. În Iaşi, centrul comercial Felicia a înregistrat o creştere de 6,7%, iar Shopping City Sibiu un nivel de 7,3%. În Sibiu, creşterea traficului a fost determinată şi de deschiderea magazinului Decathlon, în timp ce Felicia Iaşi şi-a consolidat poziţia de centru comercial de convenienţă. De asemenea, nivelul traficului în Uvertura Mall Botoşani în decembrie a depăşit cu peste 80% media anuală de trafic. “Creşterea traficului a fost mereu responsabilitatea numărul 1 a oricărui property manager, convertirea acestuia în vânzări fiind deja o responsabilitate împărţită cu retailerii parteneri. Din acest motiv creşterile de trafic înregistrate ne dau încredere că există potenţial de îmbunătăţire a rezultatelor, atât pentru proprietarii de centre comerciale, cât şi pentru retaileri”, a declarat Sebastian Mahu, head of property management department, DTZ Echinox.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Cosmin PAȘCA

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Peste toate, lipsa unui proiect este asemănarea cea mai izbitoare dintre echipa din dealul Copoului şi cea din Podu Roş. Nu cunoaştem obiectivele Politehnicii peste cinci ani - o cerinţă banală pentru un club respectabil - la fel cum nu există o foaie de parcurs a Iaşului care să depăşească un singur ciclu electoral.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Impersonare

Codrin Liviu CUȚITARU

Impersonare

„M-a echipat ca pe beizadea (e drept că şi semănam puţin cu juniorul Ceauşeştilor). Mi-a aranjat părul şi mi-a oferit un costum asemănător cu ale Nicuşorului. Mi-a spus că trebuie doar să râd zgomotos, să înjur şi să beau whiskey la greu. Aşa am procedat, mai ales la masa festivă (care s-a organizat în restaurantul meu). Mă scuzaţi, am fost pupat în fund în ziua aia, de nu vă puteţi imagina!... Totul a mers strună până în clipa în care nu mai ştiu cine a cerut ca eu să o sun pe mama, pe tovarăşa Elena, pe loc, şi să solicit fonduri suplimentare în teritoriu.”

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

Replierea teritoriului politic moldovenesc a impus mutaţii substanţiale la nivelul morfologiei şi structurii sistemului de aşezări. Din perspectiva noastră, e importantă îndesirea reţelei de aşezări urbane şi reconfigurarea ariilor de influenţă a acestora. 

Insuportabila greutate a fiinţării

Bogdan ILIESCU

Insuportabila greutate a fiinţării

„The chicken is only an egg’s way for making another egg.” (Găina este doar modul prin care un ou face un alt ou) - Richard Dawkins

pulspulspuls

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre senatoarea panaramă aleasă de ieşeni, madam Şoşoacă, despre care mulţi cică se întreabă cam ce parcurs politic ar urma să aibă, acumă că şefii ei mai tineri, prin ordin de zi pe unitate primit de la cei cu stele în rezervă, au pus-o pe liber la partid. 

Caricatura zilei

Cum s-a petrecut accidentul

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.