S-a descoperit o planeta care ar putea sustine viata. Si e foarte aproape de noi!

duminica, 29.11.2020

Sistemul solar Gliese 1061
  • Sistemul solar Gliese 1061

Trei exoplanete au fost descoperite orbitand o stea din vecinatatea noastra. Toate sunt asemanatoare Pamantului, dar una este dintre ele are mari sanse sa fie locuibila, au anuntat astronomii.

Sistemul solar Gliese 1061 se afla la numai 12 ani-lumina fata de Terra. Are in centrul sau o pitica rosie, care este orbitata de trei planete solide, stancoase, cu mase apropiate de cele are planetei noastre, arata Science Alert.

Pe Gliese 1016b un an dureaza circa 3 zile, pe Gliese 1016c - 7 zile, iar pe 1016d - 13 zile.

Planeta care suscita interesul astronomilor e Gliese 1016d, aflata in zona locuibila. De interes este si Gliese 1016c, situata la limita acestei zone. Dar sansele ca aici sa se gaseasca apa in stare lichida sunt mai mici.

Cat despre steaua pe care o orbiteaza, aceasta este, in prezent, destul de calma. In trecut, insa, aceasta a fost extrem de activa, trimitand catre planetele sale particule cosmice cu potentialul de a distruge orice forma de viata.

Pana acum, in limita a 32,6 ani-lumina au fost identificate 70 de planete solide, cu marimi asemanatoare cu cea a Terrei.

Gânduri despre Maradona

Gânduri despre Maradona

De morţi nu se vorbeşte decât de bine, dar nu trebuie uitat nici răul din ei.

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Prezentarea succintă a începuturilor tradiţiei biblice româneşti continuă cu o schiţă de portret a iniţiatorului acestei tradiţii, Nicolae Spătarul Milescu.

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Ciprian IFTIMOAEI

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Problematica de gen şi egalitatea de şanse între bărbaţi şi femei a fost abordată încă din anii ‘60 în cadrul studiilor despre rolul femeilor în politică şi dezvoltarea socioeconomică (women studies), mai apoi în cadrul studiilor feministe (feminist studies), iar în prezent în cadrul studiilor de gen (gender studies). În altă ordine de idei, egalitatea de tratament între bărbaţi şi femei a constituit un principiu fundamental al Uniunii Europene încă de la înfiinţarea sa.

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

Unul dintre ucenicii mei avea, la un moment dat, probleme la serviciu. Se confrunta cu tot soiul de neplăceri, cu şicane şi chiar cu ameninţări. M-a întrebat ce să facă, dacă nu cumva e momentul să renunţe şi să caute altceva de lucru. Eventual în alt domeniu. Îl ştiu ca fiind o persoană competentă, talentată şi dăruită în lucrarea sa.

Analiză şi sinteză: brânza politică şi prazul electoral

Dacă tot am vorbim ieri aici de vasilici şi tiriplici, iaca ce ne-au indicat unii cetitori atenţi: una bucată poză faină scociorâtă prin cotloanele feisbuciste, de campanie, cu actualul şi viitorul deputat de Iaşi Vasile Cîtea, ex-boxer, aflat în piaţă la Bălţaţi, locul de baştină.

Planul Aproape Naţional de Redresare şi Rezilienţă (zic aproape fiindcă Iașul nu este inclus)