anunturi
grandchef
Mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

sambata, 03.12.2022

S-a găsit finanţare pentru podul de la Ungheni? Ce spune un consilier al ministrului Transporturilor

GALERIE
pod_Ungheni
  • pod_Ungheni
- +

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine într-o postare pe o reţea de socializare că a fost indentificată o sursă de finanţare pentru construcţia podului de la Ungheni.

“Fapte, nu vorbe! Podul de la Ungheni In 28.09.2022 a fost depusa cererea de finantare pentru executia Podului de la Ungheni!

''...Va fi finantat printr-un grant alocat prin CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara. CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acţiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor şi echipamentelor militare.

Cititi si: Consilierul ieşean al ministrului Transporturilor este luat în braţe de PSD, după ce a fost mustrat de asociaţiile pentru autostradă

Obiectivul general al proiectului este construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe reţeaua TEN-T din România, precum şi a unei conexiunii transfrontaliere dintre România şi Republica Moldova, pentru a asigura un trafic rutier fluid şi o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Obiectivul specific al proiectului este proiectarea si realizarea unui pod cu 2x2 benzi de circulatie, precum şi a infrastructurii de acces necesare, conform Aplicatiei de Finantare, parte a Reţelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în vederea îmbunătăţirii mobilitatii atât civilă, cât şi militară.

Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier şi locurilor de parcare adiacente este de 1.000 m, din care lungimea podului este de 261,20 m. Proiectul mai include si realizarea unui tronson de autostrada cu 2x2 benzi de circulatie cu lungimea de 0,5 km care va asigura functionalitatea independenta a podului pana la finalizarea integrala a autostrazii Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni.

Valoarea totală a proiectului este de 33.038.883,33 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 16.486.604,33 Euro (valori fara TVA). Data de incepere a Proiectului : iunie 2023.

Durata proiectului: 43 luni..." Observatie! In cateva zile va fi depusa documentatia pentru obtinerea Acordului de Mediu, in conditiile in care SF-ul este finalizat!”, scrie pe Facebook Cătălin Urtoi.

Cititi si: Asociaţiile civice pro-autostradă vor să îl ia pe Cătălin Urtoi de lângă liderii PSD

A fost finalizat textul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul R. Moldova privind construcţia podului rutier de frontieră, peste râul Prut, situat între localităţile Ungheni din România şi Ungheni din Republica Moldova. Semnarea celor două acorduri se preconizează a fi realizată în cadrul şedinţei comune a celor două executive, planificată pentru luna februarie curent, scria “Ziarul de Iaşi” la începutul acestui an. Anunţul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioşteanu. Echipa de negociatori a României şi cea a Republicii Moldova, condusă de secretarul general al ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, au finalizat textul Acordului privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice. Întâlnirea s-a desfăşurat vineri, în format de videoconferinţă.

Acordul prevede construcţia podului rutier de frontieră, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) şi Drumul naţional R1 Chişinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

În cadrul negocierilor, au fost discutate condiţiile stabilite la trecerea frontierei de stat a personalului implicat în executarea lucrărilor de construcţie, dar şi aspecte ale regimului fiscal şi vamal pentru mărfurile şi mijloacele de transport necesare construcţiei podului.

Termenul de executare a lucrărilor, conform documentului, este de 2 ani de la începerea lucrărilor. Guvernul României va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie a podului şi a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României. Suma totală a fost estimată la 40 de milioane euro. Iar construcţia drumului de acces şi a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanţată de Guvernul de la Chişinău, cu un cost estimativ de 2 milioane euro.

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Patria nu e tribunal

Pavel LUCESCU

Patria nu e tribunal

Nu există unitate de măsură pentru patriotism. Şi, prin urmare, nu există mai mult sau mai puţin patrioţi. Există în schimb o infinitate de grade de intensitate a relaţiei cu propria patrie, de la pura indiferenţă, la pura pasiune, dar nimic care să justifice instituirea vreunui tribunal al patriotismului.

opinii

China şi „stabilitatea socială”

Alexandru CĂLINESCU

China şi „stabilitatea socială”

China are o frumoasă tradiţie: în timpul aşa-zisei „revoluţii culturale”, fotografiile „duşmanilor poporului” erau lipite pe toţi pereţii şi pe toate gardurile. Regimul a reuşit să insufle teama de decădere socială, eficient şi pervers mijloc de coerciţie. Aşa stând lucrurile, orice mişcare de protest împotriva dictaturii partinice este un act de mare curaj.

George „Gogu” Constantinescu (2)

Neculai SEGHEDIN

George „Gogu” Constantinescu (2)

Integrala invenţiilor lui George Constantinescu a fost scrisă la Cluj, editată şi tipărită la Iaşi şi donată Muzeului Politehnicii din Bucureşti. Asta şi pentru ca legătura între cele trei oraşe să fie şi alta decât cea din butada conform căreia legile se gândesc la Cluj, se scriu la Bucureşti şi se aplică la Iaşi.

Evanghelia înfăşată în scutece de Prunc

pr. Constantin STURZU

Evanghelia înfăşată în scutece de Prunc

De ce ne ajunge atât de uşor la inimă colindul? Pentru că el nu este altceva decât Evanghelia înfăşată în scutece de Prunc. 

pulspulspuls

Letopiseţul giudeţului nostru: despre cum a botezat Mihai Chirica un cronicar şi cum a decontat musiu Paralexe deplasarea la Cremenal din visteria publică

Letopiseţul giudeţului nostru: despre cum a botezat Mihai Chirica un cronicar şi cum a decontat musiu Paralexe deplasarea la Cremenal din visteria publică

Pentru astăzi ne-am propus să-l tragem de urechi pe primarul târgului nostru, onorabilul edil Mihai Chirica, care a greşit impardonabil o referire la denumirea celui mai proaspăt liceu din oraş, care poartă numele cronicarului Miron Costin. 

Caricatura zilei

Iohannis și gazele

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.