S-a semnat! Iasul va avea cel mai modern aeroport din tara. Incepe constructia pistei
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

S-a semnat! Iasul va avea cel mai modern aeroport din tara. Incepe constructia pistei

GALERIE
semnare contract
  • semnare contract
- +

Ieri s-a semnat contractul pentru construirea pistei flexibile de 2.400 de metri.

Cea mai importantă investiţie demarată vreodată de Consiliul Judeţean a primit oficial undă verde. Preşedintele CJ, Cristian Adomniţei, a semnat contractul de lucrări privind realizarea noii piste de 2.400 de metri a Aeroportului, acesta apreciind că ziua de ieri reprezintă cea mai importantă zi a Iaşului din ultimii 20 de ani. Asocierea de firme care şi-a adjudecat licitaţia a fost reprezentată de directorul executiv al Max Boegl România, Mathias Kirr. „Fără această pistă nouă, Iaşul ar fi devenit tot mai izolat. Infrastructura aeroportuară existentă aparţine trecutului, iar pista nu ar mai fi putut fi folosită mult timp. Aceasta ar fi îndepărtat companiile aeriene de Iaşi. La finalul lucrărilor, vom avea prima pistă flexibilă din România şi cel mai modern aeroport din ţară. Personal, am toată încrederea că termenul de execuţie va fi devansat, astfel încât să putem opera cât mai curând pe noua pistă“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Durata contractului încheiat ieri este de 25 de luni, la sfârşitul acestei perioade noua pistă trebuind să fie operaţională. Lucrările presupun construirea pistei, a căii de rulare, extinderea platformei şi a drumului perimetral, instalarea balizajului şi realizarea canalizării pentru apele pluviale. Constructorul are la dispoziţie două luni pentru proiectare, după care şantierul va fi deschis oficial. Reprezentanţii Aeroportului speră însă ca lucrările de construcţie să se finalizeze până la sfârşitul anului viitor. „Şi noi ne dorim ca lucrările să dureze cât mai puţin, fără a afecta calitatea acestora. Suntem pregătiţi să începem imediat proiectarea. Sunt o serie lucrări pregătitoare care se pot realiza încă din perioada de proiectare şi vrem să le începem cât de curând posibil. Cred că o să dovedim pe măsura aşteptărilor“, a spus Kirr.
Construirea noii piste va reprezenta prima etapă a proiectului de modernizare a Aeroportului, asocierea dintre Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup urmând să încaseze 139 milioane lei. Un al doilea modul vizează construirea unor noi platforme de garare a aeronavelor şi a căilor aferente de degajare. Costul acestei componente este evaluat la 40 milioane euro, modulul făcând obiectul unui proiect depus spre finanţare de către Comisia Europeană. „În decurs de câteva săptămâni aşteptăm răspunsul. Nu mă îndoiesc că el va fi favorabil“, a precizat Adomniţei. Un al treilea modul al proiectului vizează construirea a două noi terminale, unul de pasageri, altul de marfă, a unui hangar pentru repararea avioanelor şi a unui nou turn de control. Pentru acesta nu a fost identificată nicio posibilă sursă de finanţare. Conform aprecierii lui Bodea, aeroportul ar putea ajunge în viitorii 6-7 ani la un număr de un milion de pasageri anual, faţă de doar 180.000 câţi îl tranzitează în prezent.

La ceremonia de semnare a contractului au fost invitaţi toţi directorii din cadrul Consiliului Judeţean, ca şi cei ai instituţiilor subordonate. Astfel, au fost prezenţi directorii spitalelor din subordinea CJ, ca şi directorul Muzeului Literaturii Române, Dan Lungu sau al Teatrului „Luceafărul“, Ioan Holban. Au lipsit însă foştii preşedinţi ai Consiliului Judeţean, Constantin Simirad şi Lucian Flaişer, în timpul cărora s-a construit actualul terminal al Aeroportului, a fost obţinut terenul necesar extinderii aerogării şi au fost economisiţi banii care sunt cheltuiţi acum. Au lipsit şi foştii directori ai Aeroportului, nici aceştia nefiind invitaţi. „Dacă făceau ceva pentru Aeroport, îi chemam“, a explicat sec Adomniţei.

Cine este Max Boegl

Lidera asocierii care şi-a adjudecat licitaţia de construcţie a pistei este o companie originară din Germania. Conform precizărilor lui Mathias Kirr, compania are în total 6.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 1,6 miliarde euro anual. În România, cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 110 milioane euro. În portofoliul Max Boegl se află lucrări la noul aeroport din München, construirea terminalului aeroportului din Stuttgart, a unui terminal la Hamburg, a pistei şi căilor de rulare la aeroportul Berlin - Brandenburg, ca şi a aeroportului din Varna. În România, compania a construit Stadionul „Naţional Arena“, şoseaua de centură a Sibiului sau autostrada Medgidia-Constanţa. În urmă cu cinci ani, Max Boegl a efectuat lucrări de prelungire a pistei aeroportului din Sibiu, o parte a acesteia surpându-se după numai doi ani. Mathias Kirr a dat asigurări că incidentul de la Sibiu nu se va repeta la Iaşi. „Acolo au fost cu totul alte condiţii. Apa freatică era la suprafaţă, ceea ce era o problemă. Apoi, ca să fiu răutăcios, la Iaşi tot noi facem şi proiectarea, deci ştim pe ce lucrăm. La Sibiu noi am atras în mai multe rânduri atenţia că sunt greşeli de proiectare, dar nu am fost ascultaţi“, a spus Kirr.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Cosmin PAȘCA

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

Filmuletul zilei

opinii

Canonizare

Codrin Liviu CUȚITARU

Canonizare

„Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

Bogdan ILIESCU

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

pulspulspuls

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

Caricatura zilei

Fără facebook

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.