
S-au aprins semafoarele în Podu Iloaiei. Cum vi se pare traficul? Dopul din centru s-a mutat la periferie

Dacă în oraș se circulă mai bine, „dopul” s-a mutat la trecerea la nivel cu calea ferată.
Primul pas pentru descongestionarea traficului în Podu Iloaiei a fost făcut ieri, când sistemul de semaforizare amplasat în trei intersecții de pe Europeană/ DN 28 a fost pus în funcțiune. A durat aproape un an și jumătate până când ideea să devină realitate, respectiv un an și trei luni de la testele făcute în luna iulie 2023. De la acele teste, proiectul a adunat avize și aprobări. Ultima care a venit este cea pentru racordarea la rețeaua electrică.
Cele trei intersecții principale din oraș semaforizate sunt:
– km 47+700, intersecție DN 28 – Str. Petru Rareș (la Farmacie, cum îi spun localnicii)
– km 47+950, intersecție DN 28 – Str. Cuza Vodă și Str. Traian (zona Primăriei)
– km 48+800, intersecției DN 28 cu DJ 281, spre Erbiceni (ieșire Podu Iloaiei spre Iași)
Simulările efectuate pe parcursul a trei zile la mijlocul verii de anul trecut de DRDP și de cei de la Asociația „Hai Că Se Poate” împreună cu firma Red Spektrum au arătat o reducere cu circa 60 la sută a timpilor de traversare a localității, în special în zilele de weekend și lunea, când este zi de târg.
În schimb, „pragul” s-a mutat acum la trecerea la nivel cu calea ferată, unde, în absența unui pasaj, mașinile încetinesc.
„Vorbim despre o soluție provizorie pentru descongestionarea traficului la Podu Iloaiei, până la implementarea proiectelor de infrastructură avute în vedere la nivelul CNAIR și DRDP Iași: construcția autostrăzii Ungheni – Iași – Tg. Neamț, a Variantei Ocolitoare Podu Iloaiei sau a pasajelor subterane pietonale”, a declarat directorul Regionalei de drumuri naționale, Ovidiu Laicu.
Amintim că tronsonul ieșean al autostrăzii este programat să intre azi în ultima comisie tehnico-economică („interministarială”) înainte de emiterea hotărârii de guvern. Centura Podu Iloaiei este în faza aprobării (la CNAIR) a studiului de fezabilitate revizuit, în vreme ce pasajul subteran e încă în faza de proiect.
Până la realizarea unuia din aceste proiecte de infrastructură rutieră, traficul prin Podu Iloaiei va fi gestionat cu ajutorul semafoarelor. „În aceste zile, o echipă tehnică va monitoriza activ traficul. Sunt deja camere de numărat vehiculele ca să se ajusteze timpii conform fluxurilor”, au precizat, la rândul lor, cei de la Asociația „Hai Că Se Poate”.
Publicitate și alte recomandări video