
Vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în luna august cu 20%
Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în ritm anual cu aproape 20% în august, datorită avansului semnificativ din China şi în pofida cererii slabe din Europa, arată datele publicate joi de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters. Luna trecută, vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in pe piaţa europeană au scăzut cu 33%, ajungând la cel mai redus nivel din ianuarie 2023. Rho Motion se aşteaptă ca în acest an vânzările din China, cea mai mare piaţă EV din lume, să crească cu o treime faţă de anul trecut, la 10,5 milioane de vehicule, în timp ce în Europa vânzările ar urma să fie în linie cu cele din 2023, aproximativ 3,1 milioane de unităţi.
Citeste aici integral Ziarul de Business nr. 24
Cererea pentru maşini electrice s-a atenuat în ultimele luni, după ce a crescut semnificativ în ultimii ani, consumatorii aşteptând modele mai accesibile sau optând pentru alternativele hibride, astfel încât unii producători auto şi-au redus planurile de electrificare.
Vânzările globale de vehicule complet electrice (EV) şi hibride plug-in (PHEV) au urcat la 1,47 milioane de unităţi în august, arată datele Rho Motion. În China s-a înregistrat un avans de 42% luna trecută, vânzările depăşind pragul de un milion de vehicule, în timp ce în Statele Unite Canada vânzările au urcat cu 8%, la 0,16 milioane de unităţi. În primele opt luni din acest an vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in pe piaţa europeană au scăzut cu 4%, după un declin de 23% în Germania, în urma reducerii subvenţiilor, precizează Rho Motion.
Chinezii de la Geely caută locaţii pentru o uzină în Europa
În acest context, constructorul auto chinez Geely analizează mai multe locaţii pentru o uzină în Europa dar nu a luat încă o decizie definitivă cu privire la producţia locală, au declarat mai mulţi directori de la Geely pentru Reuters, cu ocazia Salonului de la Frankfurt.
„Nu am ajuns încă la un nivel de 100%”, a declarat Li Chuanhai, vicepreşedinte la Geely Auto Group, una dintre mărcile din cadrul Zhejiang Geely Holding Group, atunci când a fost întrebat dacă producătorul chinez va construi o uzină în regiune.
Discuţiile continuă între Geely şi noul Guvern polonez cu privire la construirea în comun a unei uzine care va produce automobile electrice în Polonia, însă mai mulţi oficiali au declarat anterior pentru Reuters că nu văd Geely ca un partener ideal.
„Avem mai multe posibilităţi”, a spus Li atunci când a fost întrebat despre evoluţia discuţiilor, fără a oferi alte detalii.
La rândul său, Nicolas Appelgren, director pentru Europa la marca Lynk & Co, a spus şi el că Geely analizează mai multe locaţii din regiune. Lynk & Co, o marcă din portofoliul Geely care vinde în prezent doar un model hibrid în Europa, va lansa luna viitoare un automobil electric pe baterie în Italia şi are de gând să construiască în Europa următorul său automobil pe baterie, a spus Appelgren, adăugând însă că nu există încă un calendar concret.
Geely este al doilea mare constructor auto chinez, devansat doar de BYD. Grupul Geely deţine Volvo Cars, are un joint venture cu Renault şi deţine participaţii la Aston Martin şi Mercedes-Benz. Geely se alătură unui număr din ce în ce mai mare de constructori auto chinezi, inclusiv Chery şi Great Wall Motor, care au de gând să construiască uzine în Europa, în contextul în care Comisia Europeană intenţionează să introducă bariere comerciale mai stricte pentru importurile de automobile electrice din China, inclusiv tarife de până la 35,3%, pentru care negocierile cu Beijingul continuă.
Citește și:
- Un important producător auto renunţă la obiectivul de a vinde numai maşini electrice din 2030
- Numărul mașinilor electrice înmatriculate în Iași este în creștere. La ce suntem peste media națională și cine cumpără mai mult?
Publicitate și alte recomandări video