anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 25.10.2020

Comunicat de Presă

Șanse reale pentru integrarea socială și profesională a tinerilor cu autism din județul Iași

printr-un proiect inedit al Inspectoratului Școlar Județean Iași

GALERIE
DSC_0294web
  • DSC_0294web
- +

Job CoACh, suporTing school studEnts with Autism Spectrum Disorder to acquire independency (ACTIvE) – proiect Erasmus+ 

În perioada decembrie 2019 – mai 2022, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi participă la implementarea activităţilor proiectului “Job CoACh, suporTing school studEnts with Autism Spectrum Disorder to acquire independency“ (ACTIvE), desfăşurat în cadrul programului european Erasmus+, alături de instituţii partenere din alte 4 țări europene: Portugalia, Italia, Grecia și Bulgaria. 
 
Organizarea activităţilor proiectului pe fiecare dintre cei 2 ani și jumătate de implementare și responsabilitățile fiecărui partener implicat au făcut obiectul primei reuniuni transnaționale, care a avut loc în Coimbra, Portugalia, în perioada 12-13 decembrie 2019 și la care I.S.J. Iași a fost reprezentat de inspectorul școlar general, prof. dr. Genoveva Farcaș și inspectorul pentru proiecte educaționale, prof. Gabriela Conea. Găzduită de instituția coordonatoare a proiectului - Associação Portuguesa para as Perturbações do Desenvolvimento e Autismo de Coimbra, întrevederea a debutat cu prezentarea instituţiilor implicate în proiect – instituţii de educaţie, asociații nonprofit care sprijină copiii și tinerii cu dizabilități, camere de comerț, organizații de consultanță pe problematici europene, centre de formare. În cadrul aceleiași întâlniri a fost organizată o vizită la un centru de formare a tinerilor cu tulburări din spectrul autist, în care s-au putut vedea progresele remarcabile pe care le fac aceștia pentru a răspunde solicitărilor unei meserii din zona serviciilor. 
 
Proiectul are în vedere formarea persoanelor care lucrează în context educațional – psihologi, profesori care urmăresc să-și consolideze competențele ce vizează educația copiilor cu autism, dar și elevi, familii ale acestor copii. Mai mult, se are în vederea sensibilizarea și implicarea partenerilor din comunitățile locale, agenții de angajare, camere de comerț, IMM-uri pentru a asigura formarea și sprijinul care le vor permite tinerilor cu tulburări din spectrul autist să practice meserii precum ospătar, vânzător, lucrător în curățătorii sau spălătorii auto, servicii de curățenie. 
Proiectul își propune să le ofere profesorilor care lucrează cu acești tineri formare profesională continuă, adaptată nevoilor educaţionale specifice, dar și să intervină pentru ca aceștia să își sporească șansele de creștere a autonomiei personale și sociale. Mai mult decât atât, proiectul urmărește să dezvolte relații de lungă durată între toți actorii implicați în problematica autismului: școală, familii, profesori, directori, ONG-uri, să producă o stare de acțiune comună la nivel local și european pentru a dezvolta practici inovatoare pentru o Europa incluzivă.
 
Pe parcursul celor 30 de luni de implementare a proiectului sunt prevăzute trei reuniuni transnaționale, două activități de învățare pentru profesori și respectiv pentru elevi, un eveniment de multiplicare, elaborarea și pilotarea unui curriculum-ul pentru a deveni JOB COACH personalizat pe nevoile de formare ale educatorilor și psihologilor care lucrează într-un context școlar cu tineri cu autism (15-18 ani). Platforma care va fi dezvoltată în cadrul acestui proiect va permite un nou mediu de învățare online, îmbogățit cu materiale de instruire pentru educatori, un spațiu de colaborare care va servi ca punct de legătură între utilizatorii plaformei și partenerii de proiect. 
 
“Integrarea socială, dar mai ales profesională a tinerilor cu cerințe educaționale speciale reprezintă o provocare importantă a sistemului de educație din România. Elevii și tinerii cu tulburări din spectrul autist au puține contexte reale de integrare pe piața muncii, astfel încât agenții economici interesați să îi sprijine și să îi angajeze în diverse locuri de muncă unde aceștia pot să presteze, pe măsura capacităților lor, activități sociale utile. La nivelul județului Iași elevii cu autism se regăsesc fie în învățământul special (186 de elevi de la grădiniță până în clasele liceale), fie în învățământul de masă ( 89 preșcolari și școlari). Proiectul aduce în prim plan nevoia de integrare socială a copiilor cu tulburări din spectrul autist, dar mai ales de incluziune pe piața muncii a acestor tineri, prin diseminarea de bune practici existente în alte țări europene și la noi, venindu-se în sprijinul acestor tineri care după ce finalizează școala nu se regăsesc deloc ca angajați în companii de stat sau private.  De asemenea, își propune să îi sensibilizeze și pe decidenții în politici educaționale de la nivel central, dar și pe partenerii din comunitate, pentru sprijinirea activă a tinerilor cu cerințe educaționale”, a menționat prof. dr. Genoveva Farcaș, manager de proiect.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Generaţia de aur şi statul perpendicular

Nicolae GRECU

Generaţia de aur şi statul perpendicular

Hagi şi colegii săi de generaţie nu joacă așa cum cântă geometria politică.

Filmuletul zilei

opinii

Pericolul manelizării cântecului popular (I)

Eugen MUNTEANU

Pericolul manelizării cântecului popular (I)

Agresive şi insidioase, subprodusele culturale pe care le numim, cu un termen generic, manele ne dau măsura răspândirii îngrijorătoare a ţigănirii unei mari părţi a publicului românesc.

Iubirea de vrăjmaşi nu e un soi de love story

pr. Constantin STURZU

Iubirea de vrăjmaşi nu e un soi de love story

Aceasta e probabil cea mai grea poruncă din toată Evanghelia: "Iubiţi pe vrăjmaşii voştri!". Completată imediat de: "faceţi bine celor ce vă urăsc pe voi; binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, rugaţi-vă pentru cei ce vă fac necazuri" (Luca 6, 27-28). Pare greu de împlinit acest cuvânt din două motive: pentru că nu înţelegem de ce ni se adresează nouă acest îndemn şi pentru că nu ştim ce înseamnă "a iubi".

Archaeus

Alex VASILIU

Archaeus

Chiar dacă nu aş fi avut posibilitatea să ascult concertul de duminică, 4 octombrie, gândurile despre Archaeus şi-ar fi găsit locul aici. Nu doar pentru că s-au împlinit trei decenii şi jumătate de când a fost înfiinţat. 

pulspulspuls

Hopa: madama senator a fost văzută prin târg...

Hopa: madama senator a fost văzută prin târg...

O ştire pozitivă pe ziua de astăzi, dacă tot e uichend: apreciem în mod deosebit efortul madamei senator şi notar de Bucureşti Iulia Scântei de a bate atâta amar de drum până la Iaşi personal, deşi putea semna o împuternicire, cum face atâtea pentru partid, ca să îşi depună aici dosarul de candidat la un nou mandat de senator. 

Caricatura zilei

Plasma

Editia PDF

Bancul zilei

COVID ne-a învatat sa ne spalam pe mâini. Sper sa apara un virus care sa ne învete sa ne spalam si pe picioare. (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.