Şantierul unde a fost construit Titanic-ul va cere intrarea în insolvenţă
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 03.03.2021

Şantierul unde a fost construit Titanic-ul va cere intrarea în insolvenţă

GALERIE
Harland and Wolff
  • Harland and Wolff
- +

Şantierul naval Harland and Wolff din Belfast, unde a fost construit vasul Titanic, a fost pus luni sub administrare specială, după ce proprietarul său norvegian falimentar nu a reuşit să găsească un cumpărător, iar apelurile pentru naţionalizare au fost respinse, transmite Reuters.

Harland and Wolff, ale cărui macarale galbene domină cerul oraşului nord-irlandez, a fost ocupat săptămâna trecută de muncitorii care se tem că îşi vor pierde locurile de muncă. Aceştia au spus luni că vor bloca intrarea administratorilor în şantier. ”BDO au fot numiţi administratori, iar compania va face mâine (marţi n.r.) cerere pentru intrarea în insolvenţă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Harland and Wolff.

Compania a fost scoasă la vânzare anul trecut, de către compania mamă Dolphin Drilling, din Norvegia, care în iunie a făcut cerere pentru intrarea în faliment. Înfiinţat în 1861, şantierul naval Harland and Wolff avea peste 30.000 de angajaţi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial şi rămâne un simbol puternic al istoriei oraşului Belfast, ca centru industrial al Imperiului Britanic.

Şantierul a fost însă în declin de peste o jumătate de secol, iar în prezent are doar 130 de angajaţi permanenţi, specializaţi în proiecte de energie şi inginerie marină. Compania angajează însă un număr mare de contractori atunci când are comenzi. ”Este o zi tristă. Nu ştiu ce voi face”, a declarat un angajat în vârstă de 54 de ani, cu o vechime de 38 de ani la şantier. Acesta a spus că toţi muncitorii ar fi fost înştiinţaţi de concedieri.

Muncitorii s-au închis în şantier săptămâna trecută şi fac cu schimbul, ocupând clădirile principale, în încercarea de a prelua controlul asupra unui proces de care se tem că îşi vor pierde locurile de muncă. Muncitorii urmau să voteze luni dacă să continue protestul. John McDonnell, purtătorul de cuvânt al Partidului Laburist pe probleme financiare, a vizitat luni şantierul şi a cerut statului să intervină şi să îl naţionalizeze. “Nu va fi dificil pentru premierul Boris Johnson să spună că va da şantierului un viitor. Dacă va fi închis acum, s-ar pierde forţa de muncă calificată, viitorul”, a spus McDonnell.

Un purtător de cuvânt al guvernului britanic a spus săptămâna trecută că soarta şantierului, care s-a aflat în proprietatea statului în perioada 1975-1989, este o problemă comercială. Susan Fitzgerald, reprezentantă a sindicatului Unite, a spus că este îngrijorată de informaţiile din presă potrivit cărora şantierul ar putea fi vândut de administratori fără obligaţii precum pensiile şi contractele angajaţilor. ”Aceasta ar fi o măsură cinică, menită să se scape de locurile de muncă şi muncitorii”, a spus Fitzgerald.

În timp ce administratorii ar putea pune în pericol locurile de muncă, nu este obligatoriu că şantierul va fi închis, mare parte din terenul acestuia fiind închiriat pe termen lung de către Belfast Harbour Commissioners. O parte a şantierului a fost vândută, iar acolo se află un muzeu dedicat Titanic, cel mai mare vas de la momentul construcţiei lui, care s-a scufundat la prima sa cursă, în 1912, cu pierderea a 1.500 de vieţi.

Un hotel de patru stele a fost deschis recent în clădirea în care a fost proiectat vasul. Multe persoane din Belfast consideră şantierul, a cărui forţă de muncă a fost de-a lungul unei mari părţi a istoriei sale exclusiv protestantă, drept o emblemă a diviziunii sectare a Irlandei de Nord. Oraşul încă îşi revine după trei decenii de violenţe între naţionaliştii irlandezi catolici care vor o Irlandă unită şi unioniştii pro-britanici care doresc menţinerea statutului britanic al Irlandei de Nord, în care au murit peste 3.600 de oameni.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Euro contra dezinformării

Lucian DÎRDALA

Euro contra dezinformării

Indiferent dacă se va adopta sau nu o soluţie instituţională în chestiunea dezinformării chineze, o alocare corespunzătoare de resurse în această direcţie ar fi un pas explicabil, dacă se doreşte restabilirea credibilităţii EEAS ca promotor ferm al valorilor Uniunii Europene.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Saboţii lui Claude (III)

Florin CÎNTIC

Saboţii lui Claude (III)

Editura Sedcom Libris din Iaşi a publicat recent un volum de memorii1 semnat de Claude Karnoouh, cu ocazia unei frumoase aniversări a acestuia. Şi cartea, şi autorul merită din plin atenţia noastră.

Un norocos

Radu PĂRPĂUȚĂ

Un norocos

Prin '90 sau '91 am nimerit la o consfătuire a oamenilor de afaceri din România şi Basarabia. Căzusem şi eu popâc acolo în calitatea-mi ambiguă de jumătate ziarist, jumătate - drace călugăre - de pârât om de afaceri! 

Experienţa Ciceu - Cicero

Alex VASILIU

Experienţa Ciceu - Cicero

Couperin, Scarlatti, Carl Philipp Emanuel Bach, Johann Sebastian Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Ceaikovski sunt nume fundamentale pentru istoria culturii. Creaţia lor este ascultată în săli de concerte, de recital, în catedrale, în teatre lirice, în festivaluri. Profesioniştii, publicul european s-au obişnuit de secole cu ideea corect-confortabilă că partiturile compozitorilor menţionaţi fac parte din categoria muzicii academice (pentru că se învaţă în academii, universităţi şi conservatoare), din categoria muzicii clasice, serioase.

pulspulspuls

Iată nivelul lui Peni Hill de Bahlui: zero barat, în materie!

Iată nivelul lui Peni Hill de Bahlui: zero barat, în materie!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că abia la cinci zile de la marele eşec politic al micului edil Peni Hill ies la iveală sforile care s-au rupt în conţilul local vinerea trecută, de la atâta tras în disperare de ele. 

Caricatura zilei

Dezmembrări rovere Marte

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.