Șase copii de la EuroEd Iași, premiați la Robofest București cu proiecte inovatoare de robotică
Echipa de robotică de la Școala Primară EuroEd din Iași, formată din șase elevi cu vârste între 9 și 10 ani, a câștigat Premiul al II-lea și Premiul al III-lea, cu două proiecte, la Concursul Robochallenge, parte din Robofest 2025, desfășurat între 31 octombrie și 2 noiembrie în campusul Universității Tehnice din București.
Elevii Iris Darie, Corina Simionescu, Horia Maftei, Alexie Ungureanu, Rareș Constantinescu și Tiberiu Simion au participat cu trei proiecte la competiția internațională Robochallenge, reușind să obțină locul al II-lea cu „GreenBot” și locul al III-lea cu „City in Motion”, într-un eveniment care a adunat peste 1.000 de participanți și roboți din peste 25 de țări.

Robot care sprijină persoanele cu deficiențe de vedere și care plantează semințe
„City in Motion” este un model interactiv de oraș inteligent creat pentru a sprijini persoanele cu deficiențe de vedere, promovând accesibilitatea, siguranța și incluziunea prin robotică și design urban. Proiectul utilizează roboți Ozobot ca ghizi autonomi, care se deplasează pe trasee programate într-un oraș miniatural dotat cu inscripții în Braille, semafoare și indicatoare rutiere. Prin această inițiativă, elevii au învățat să îmbine tehnologia cu empatia socială și designul incluziv, demonstrând că adevărata valoare a tehnologiei constă în accesibilitate și incluziune, nu doar în automatizare.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
„GreenBot” este un robot autonom creat pentru plantarea automată a semințelor, capabil să sape gropi, să depună semințele și să evite obstacolele cu ajutorul senzorilor, fără intervenție umană. Programat prin blocuri vizuale, robotul a demonstrat eficiență ridicată, reușind să planteze 10 semințe în mai puțin de două minute, la distanțe egale. Proiectul promovează o metodă rapidă, sustenabilă și ecologică de reîmpădurire, arătând cum tehnologia poate contribui activ la protejarea mediului și la construirea unui viitor mai verde.

„Această reușită are o semnificație profundă pentru copiii noștri – dincolo de medalii și trofee, ea reflectă încrederea dobândită în puterea propriilor idei și conștientizarea faptului că inovația lor poate avea un impact real asupra lumii. Pentru elevii din clasele primare, robotica este mai mult decât un joc cu tehnologia: este o formă de educație care dezvoltă gândirea logică, creativitatea și spiritul de colaborare. Faptul că la vârste atât de mici au reușit să creeze, să inoveze și să fie premiați la o competiție internațională precum RoboChallenge, arată că educația STEM, atunci când este ghidată cu pasiune, poate forma nu doar viitori ingineri, ci și oameni responsabili, curioși, empatici și sensibili la nevoile lumii”, a declarat conf. univ. dr. Gladiola Petroiu de la Facultatea de Bioinginerie Medicală din cadrul Universității de Medicină și Farmacie ,,Gr. T. Popa” Iași și ccoordonator al clubului de robotică.
Participare echipei de robotică a Școlii Primare EuroEd a fost stimulată de succesul înregistrat anul trecut la Olimpiada Internațională de Robotică din Creta unde echipa de fete a câștigat locul I la proba de Gilrling.

Publicitate și alte recomandări video