luni, 16.05.2022
CFR Călători introduce vagoane de dormit sau cușetă la trenuri de zi. Ideea i-a nemulțumit pe reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. Redăm în continuare mesajul lor.
"Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de "ziua păcălelilor", CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit... la trenul exclusiv de zi Iași-Suceava-Timișoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iași-Constanța), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), își forțează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar... loc pe scaun.
De altfel, tot transportul "de noapte" la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală. Este o criză permanentă de vagoane de dormit și cușetă. Chiar și acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte.
Pe alte relații, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren București-Sighetul Marmației nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu și cușete. În schimb, trenul 1757 București-Suceava (23:25-5:49), cu potențial de călători de "business", nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cușetă de 6 locuri (și 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forțează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane).
Motivul? Nu sunt vagoane de dormit! Numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cușete sub o treime. Așadar, să iei cel puțin patru din aceste puține vagoane de dormit și cușetă și să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetență crasă.
Mai mult, aceste puține vagoane sunt adesea vai-de-ele. CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, demn de secolul XXI - majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în țară, ori la gard din lipsă de piese. Cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 (șaizeci) de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administrațiile germane și elvețiene.
Aceste vagoane de dormit nu mai au climatizare (instalația de răcire nu se mai poate reîncărca). Suspensiile sunt obosite, ținuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cușetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este și el total insuficient și sunt și ele foarte vechi.
Ne întrebăm dacă managementul care a decis să pună vagoane de dormit pe tren de zi are vreo idee de parcul circulant și de criza de vagoane. Care este direcția strategică pe care o vrea CFR Călători? Se pare că singurul motiv de a alege vagoane de dormit pe trenul de zi Iași-Timișoara este pentru că, într-o acțiune de PR precedentă, CFR Călători a pus vagoane de trafic local, de calitate modestă, foarte inconfortabile (tip 20-68) și acum călătorii se plâng de confort.
Cerem logică și competență la calea ferată! Altfel, vor fi alungați și puținii călători (la preț întreg) rămași. Și vrem management profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvați calea ferată!", au scris cei de la Asociația Pro Infrastructură pe Facebook.
Părerile sunt însă împărțite și le puteți citi în rubrica de comentarii de la postarea de pe Facebook.
Reacţia CFR Călători după postarea asociaţiei:
Referitor la postarea din data de 7 aprilie 2021 a Asociației Pro Infrastructură legată de noul serviciu – vagoane de dormit sau cușetă la trenuri de zi introdus de CFR Călători, pentru corecta informare a opiniei publice, facem următoarele precizări:
Pentru a face analize pertinente, apreciem că mai întâi trebuie cunoscut pe de o parte domeniul feroviar și structura parcului de vagoane al CFR Călători, iar pe de altă parte gradul de încărcare al fiecărui tren respectiv vagon de dormit și cușetă pe intervale de timp din cursul unui an calendaristic.
Apreciem orice critică dacă este constructivă și nu este bazată pe păreri personale.
Cușetele pot fi transformate și adaptate la traficul de zi. La cererea călătorilor, însoțitorul de vagon poate ridica paturile, astfel încât cabina se poate transforma după dorință în “locuri pe scaun” sau în paturi de dormit.
De asemenea, în extrasezon, compania dispune de un excedent de vagoane de dormit și cușetă, fapt pentru care dorim să valorificăm aceste vagoane. CFR Călători are un sistem de urmărire a vânzărilor, astfel încât compunerea trenurilor este adaptată operativ zilnic în funcție de cerere. De asemenea, și sistemul de tarifare este adaptat în funcție de segmentele de piață.
Chiar dacă uzanța de până acum trimitea la utilizarea în compunerea trenurilor de lung parcurs a vagoanelor de dormit și cușetă pe timp de noapte, aceasta nu înseamnă că o eventuală nișă de trafic pentru trenurile de lung parcurs, pe timp de zi (circa 14 ore) nu trebuie satisfăcută.
Tocmai posibilitatea de a crește confortul pe timp de zi a determinat compania să introducă acest tip de serviciu, având în vedere că aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului. Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte. Trenurile de noapte care circulă în acest moment au în compunere vagoane de dormit și cușetă în conformitate cu cererea.
Pentru trenurile de noapte cu circulație Iași/Suceava – Constanța și retur, structura de public și cererea nu justifică la acest moment circulația unui vagon de dormit sau cușetă. Însă, în momentul în care crește traficul, spre exemplu în sezonul estival va fi introdus un vagon cușetă la trenurile de Iași și Suceava cu destinația litoral.
Precizăm de asemenea faptul că, la trenurile IR 1641/ RE 4112 şi RE 4113/IR 1642/ care circulă pe ruta București Nord – Sighetu Marmației pe timp de noapte aplicăm o ofertă tarifară specială - suplimentul de pat 20 lei - la vagonul de dormit cu două locuri în cabină, similară celei de la trenurile IR 1745/RE 4005 și RE 4006/ IR 1746 București Nord – Baia Mare, astfel încât călătoria să fie accesibilă pentru un număr cât mai mare de pasageri. Compunerea trenurilor este corect adaptată traficului de călători înregistrat. În acest moment cererea de transport nu justifică introducerea celui de-al doilea vagon special.
De asemenea, există vagon de dormit și vagon cușetă care deservesc secția București- Suceava și retur, cu tren de noapte.
Măsura CFR Călători de a introduce vagon de dormit sau cușetă la trenuri de zi aduce câteva avantaje: oferă doritorilor posibilitatea unei călătorii cât mai confortabile și crește încasările prin utilizarea parcului de vagoane speciale tot timpul anului.
Creșterea parcului de vagoane reprezintă o prioritate permanentă pentru noi - CFR Călători, pentru a răspunde cerințelor de trafic și confort.
Numai în anul trecut a crescut parcul între sezoane cu 30%, în condițiile în care media europeană de creștere a parcului de vagoane într- un an este de 2%.
Între anii 2012 – 2020, CFR Călători nu a mai beneficiat de niciun fel de compensație pentru achiziția de vagoane noi, astfel că modernizarea și reconstrucția de vagoane a fost realizată din fonduri proprii.
Dorințele și nevoile pasagerilor noștri sunt importante pentru noi, iar călătorul se află întotdeauna în centrul deciziilor noastre.
Vă rugăm să aveţi în vedere o informare obiectivă, corectă a publicului, pentru a nu dezavantaja operatorii de transport, indiferent care este modul de transport deservit.
Cuvinte cheie: + trenuri de zi, vagoane de dormit, cușetă
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Puteți face începând de astăzi doza a patra de vaccin Pfizer
Preot militar din Harkov: S-au întâlnit din nou Arhanghelul Mihail cu diavolul
Vasilescu (BNR): Eu cred că ne vom îndrepta inevitabil către impozite mai mari
VIDEO: Melodia “Stefania”, câştigătoarea Eurovision, cântată în Azovstal de un soldat
Cine este Nikolai Patruşev, ”super-șoimul” care modelează viziunea asupra lumii a lui Putin
Regândirea sistemului fiscal: analiza unui grup de 20 economiști
Ce sunt calculatoarele All in One și care sunt avantajele acestora (P)
FRANCIZA GICA - O oportunitate de business pentru cei care vor să deschidă o afacere (P)
Scandal uriaş la Eurovision 2022: România, implicată direct! Ce spun reprezentanţii TVR
Echipa mare a Politehnicii bătută de juniorii clubului după ce remizase cu Huși în Copou
Îngrijorător: urologii ieşeni depistează cel puţin o tumoră pe zi. Faceţi-vă controale medicale!
Reţeaua heroinei: DIICOT Iaşi, lovit în plex de o gafă minoră. Probe nule!
Mâine, sărbătoarea patronului spiritual al Fraţii Şcolilor Creştine
Un evazionist a îmbătrânit aşteptând verdictul: a scăpat de puşcărie!
Câştigul nesperat la LOTO, ghinionul vieţii lui. Ce poate să facă prea multă bucurie
Micii pompieri: 200 de elevi ieşeni s-au întrecut în weekend la Tomeşti
Executat de Fisc din cauza mamei. Fiind surdă, nu l-a putut informa de controale
Trei infracţiuni grave dintr-un foc. I s-a dat o şansă, dar şi-a bătut joc de ea
Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (I)
Atenţie mărită cum vă adresaţi bărbaţilor cu chelie. O instanţă a decis că este hărţuire sexuală
Dinamo Bucureşti a câştigat pentru a şaptea oară Cupa României la handbal masculin
Kalush Orchestra va vinde prin licitaţie trofeul Eurovision pentru a ajuta armata ucraineană
Aurelian Pavelescu anunţă o alianţă a PNŢCD cu partidul infractorului Dragnea
Echipa FC Hermannstadt a promovat în Liga I în urma unui egal alb
Culturile din zona Moldovei sunt afectate de o secetă serioasă
Jens Stoltenberg, secretarul general al NATO, crede că Ucraina poate câştiga războiul
Caravana Educației, proiect inițiat de tinerii social-democrați, a poposit la Iași! (P)
FC Bruges a câştigat campionatul Belgiei. Este al 18-lea titlu naţional
Enea Bastianini a câştigat Marele Premiu al Franţei la MotoGP
Italia a dejucat atacuri ale hackerilor pro-ruşi în timpul concursului Eurovision
Chiricheş a înscris un gol pentru Sassuolo, însă reuşita sa a fost anulată pentru henţ
Julen Lopetegui ar putea părăsi FC Sevilla. Diego Marrinez, favorit să-l înlocuiască
Bayern nu vrea să renunţe la Lewandowski: Are un contract până la 30 iunie 2023 şi va juca cu noi
Elina Svitolina este însărcinată. Anunţul a fost făcut de Gael Monfils, soţul tenismenei
Finlanda şi-a anunţat candidatura "istorică" la NATO. O greşeală, crede ţarul Putin
Întâlniri incitante studenţi-elevi, la Politehnică: Ziua Porţilor Deschise (FOTO)
Rusia a lansat bombe cu fosfor asupra Azovtal după ce Ucraina a câştigat Eurovision
Şerban Valeca, fostul preşedinte al PSD Argeş, a murit duminică dimineaţă
Volodimir Zelenski a jurat că Ucraina va găzdui Eurovision în 2023
Un nou medicament pentru diabetul zaharat de tip 2 a fost aprobat în SUA
Rakow, echipa românilor Dejan Sorescu şi Bogdan Racoviţan, a ratat titlul în Polonia
Ce spune Mircea Geoană, adjunct al NATO, despre victoria Ucrainei la Eurovision
Sanofi, obligată să plătească unei familii care a folosit un medicament al său 400.000 de euro
WRS, reprezentantul României la Eurovision: "Sunt recunoscător şi mândru pentru acest moment"
O femeie a rămas blocată într-o mlaştină. Ea a fost salvată de pompieri (FOTO)
Preşedintele Zelenski salută victoria Ucrainei la Eurovision: Muzica noastră cucereşte Europa
Alexandru LĂZESCUCum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (I) |
Nichita DANILOVCatedrala simfonică a lui Eugen Doga |
Michael ASTNERNevoia de norocRepet şi o spun din nou: E nevoie şi de oareşce noroc - şi în viaţă, şi în joc. |
Eugen MUNTEANUIdentitate personală, identitate etnică, identitate naţională (III)* |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.