SCANDAL NAȚIONAL după o presupusă eroare gramaticală a unui învăţător din Iași
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 28.07.2021

Cum a ajuns numele unui dascăl în atenţia Ministerului Educaţiei

SCANDAL NAȚIONAL după o presupusă eroare gramaticală a unui învăţător din Iași

GALERIE
elevi
  • elevi
- +

Ionel Tarnoveski, tatăl unui elev din clasa a II-a de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu din Iaşi, îl acuză pe învăţătorul fiului său că nu cunoaşte noţiunile de bază ale limbii române. Acesta a postat zilele acestea o poză cu o parte din lucrarea copilului, în care învăţătorul corectează cuvântul „patinoar“, susţinând că termenul corect este „patinuar“.

„D. a ajuns acasă şi s-a dus direct la dex-ul cel mare şi greu, pe care-l răsfoim de multe ori la partidele de Scrabble şi m-a întrebat - Tati, eu unde am greşit, nu înţeleg? Ce să-i răspund, domnule învăţător de la clasa a II-a B“, spunea bărbatul în postarea de pe Facebook.

Tatăl spune că băiatul i-a arătat testul în urmă cu câteva săptămâni, dar că, de atunci, copilul a mai venit acasă cu alte astfel de corecturi, care l-au determinat să facă situaţia publică.

„S-a întâmplat acum vreo trei săptămâni ce s-a văzut pe lucrare. Zi de zi tot mai venea cu exerciţii corectate greşit la matematică de data aceasta, cu calificative precum suficient sau bine, deşi exerciţiul era rezolvat corect. Dacă cinci plus cinci este egal cu 10, aşa rămâne, nu se poate schimba. Îi mai punea uneori suficient pentru că nu făcea litera «l» caligrafic“, a precizat acesta.

Părintele spune că situaţia tensionată dintre familie şi învăţător este veche şi că ar fi cauzată de faptul că acesta refuză să dea bani atunci când unii părinţi sugerează.

„Avem antecedente cu el pentru că nu participăm la voucherele pentru ziua lui, început de an, sfârşit de an sau sărbători. Un grup de părinţi au atras după ei şi alţii şi voiau să punem câte 50 de lei ca să-i facem un cadou învăţătorului. Noi am zis că nu suntem de acord cu aşa ceva şi dacă vrem îi ducem noi o floare sau o ciocolată“, a mai spus tatăl.

Bărbatul povesteşte că, în urma unui conflict pe care l-a avut cu dascalul atunci când a mers să-i ceară socoteală că nu l-a lăsat pe copilul său să spună poezia la serbare, a ajuns şi la poliţie.

„În urmă cu vreo doi ani nu l-a lăsat pe băiat să spună poezia la serbare. Copiii stăteau toţi în grup şi cântau, apoi i-a strigat pe toţi să recite poezia, dar pe el l-a omis. Nu am vrut să stricăm serbarea altor copii care nu aveau nicio vină, aşa că m-am dus la şcoală în una din zilele următoare şi l-am întrebat de ce procedează astfel. L-am făcut «voucherist», într-adevăr, dar n-am ţipat, iar el m-a numit «măgar». Aşa am ajuns la secţia de poliţie, după ce un poliţist m-a sunat să mă prezint. Când am fost, acesta mi-a zis că şi la copilul său în clasă se mai adună câte 10 lei pentru un cadou şi că speră să rezolvăm problema. Eu de atunci nu am mai fost la şcoală“, a adăugat Ionel Tarnoveski.

Fiica cea mare a bărbatului ar fi fost să discute cu dascălul luni, dar acesta ar fi invitat-o ironic „să consulte dicţionarul“, susţine aceasta într-un comentariu la postarea tatălui.

Povestea a atras multe dezbateri în spaţiul public, iar la postarea tatălui s-au strâns persoane care cer ca părinţii să nu înceteze demersul, dar şi persoane care îl susţin pe dascălul Spiridon Andrieş.

În urma unei sesizări pe pagina de Facebook, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi a făcut o vizită la şcoală, unde ar fi pornit deja o anchetă internă.

În privinţa cazului de la Colegiul „Mihai Eminescu“ au luat atitudine şi reprezentaţii Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi (USLIP Iaşi). Preşedintele sindicatului, Laviniu Lăcustă, afirmă faptul că dimensiunea subiectului a fost exagerată de către instituţiile media, iar corectura greşită a cadrului didactic poate fi pusă pe seama unei erori umane.

Reprezentanţii USLIP Iaşi au publicat şi un comunicat prin intermediul căruia acuză faptul că maniera în care a fost prezentat cazul de către instituţiile media este răuvoitoare şi că, „până în acest moment, cariera domnului învăţător este una ireproşabilă“.

Aceştia au postat şi o poză cu o lucrare realizată de un alt coleg, dar cerinţele acesteia sunt cu totul diferite faţă de cele care sunt surprinse în pozele părinţilor, acestea fiind cel mai probabil două lucrări diferite, date în zile diferite. Ieri-seară au şi retras postarea.

Subiectul a ajuns şi în atenţia Ministerului Educaţiei Naţionale, ministrul Ecaterina Andronescu afirmând că ar trebui luate măsuri împotriva învăţătorului.

„Păi să o trimitem pe doamna (sic!) într-un program de evaluare, da? Să vedem dacă mai poate rămâne la catedră, dacă ştie să scrie corect româneşte sau nu“, a precizat aceasta.

Învăţătorul ieşean, care are gradul didactic I, este şi coautorul unui volum de limba română, apărut la Editura Optima Iaşi, în 2007, intitulat „Limba şi literatura română: exerciţii formative şi probe de evaluare, curriculum extins, clasa a III-a“. Acesta nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere în apărarea sa.

Andreea ANTON, Andrei MIHAI

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ultimul val

Cătălin ONOFREI

Ultimul val

Câţi oameni au înţelepciunea de a se îndoi de lucrurile în care cred cu atâta tărie?

Filmuletul zilei

opinii

Măştile lui Adrian Marino (II)

Florin CÎNTIC

Măştile lui Adrian Marino (II)

În preambulul centenarului de la naştere (5 septembrie) aş cere îngăduinţa ca să amorsez dezbaterea reluând acest text, în trei părţi, scris în 2015, la un deceniu de la moartea cărturarului. E o discuţie care se cuvine făcută fără patimă, dar şi fără parti pris-uri, pentru a descrie şi devoala măştile succesive care se întrevăd sub chipul sever, aulic, al ieşeanului apostat.

...Şi parfumul de tei în Copou

Radu PĂRPĂUȚĂ

...Şi parfumul de tei în Copou

Se întâlneau în jurul Universităţii. Se plimbau, ţinându-se de mână, pe dealul Copoului şi pe străzile din jur: până la Biblioteca Eminescu şi luând-o apoi câteva sute de metri spre Păcurari, până-n parcul Copou spre liceul Negruzzi sau prin încrengătura de uliţe repezi din sus de liceu, pe partea cealaltă până ieşeau în Sărărie - în acest din urmă loc chiar nu-i întâlnea nimeni cunoscut. Când se întâlneau cu vreun profesor de-al lor, le era ruşine şi îşi desprindeau repede mâinile, deşi - îşi dădeau seama - profesorul sau profesoara zâmbeau când îi vedeau. Lui i s-a părut că a văzut o dată un fel de înduioşare în ochii unei profesoare la vederea lor.

Ion Baciu – O viaţă pentru o orchestră (II)

Alex VASILIU

Ion Baciu – O viaţă pentru o orchestră (II)

pulspulspuls

Iaca secretul dosarului surpriză care a adus un vice nou la Roznovanu!

PULS

Iaca secretul dosarului surpriză care a adus un vice nou la Roznovanu!

Vă povesteam ieri aicea la rubricuţă, stimaţi telespectatori, despre cum s-a făcut şi s-a dres încât noul vice dat afară din USR, junele Ciorăpel, avea deja dosarul făcut, la cheie, ca să conteste în instanţă decizia partidului de a-l exclude, contestaţie fără de care omul ar fi rămas fără mandat şi, evident, ciuciu vice dup’aia. 

Caricatura zilei

După o analiză mai atentă, Rădoi a descoperit motivul pentru care România a luat bătaie de la Coreea

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.