Scandal provocat de un proiect imobiliar pe aleea Tudor Neculai: 11 blocuri într-o zonă de case!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Scandal provocat de un proiect imobiliar pe aleea Tudor Neculai: 11 blocuri într-o zonă de case!

GALERIE
Tudor Neculai
  • Tudor Neculai
- +

PUZ-ul a fost propus de Gheorghe Achiţei pe o suprafaţă de aproape 2 hectare. “Cetăţenii nu sunt de acord cu numărul mare de apartamente şi cu regimul de înălţime, întrucât aici este cartier de vile”, a declarat Valeriu Ionescu, unul dintre vecinii direct afectaţi de viitorul şantier “

 

Un proiect imobiliar din Tudor Neculai a stârnit revolta locuitorilor din zonă. Proiectul prevede construirea a 11 blocuri: 4 cu 10 etaje şi restul cu 5 cinci etaje. Aproape 100 de persoane care locuiesc în vecinătatea amplasamentului, unde, de-a lungul timpului, au fost ridicate vile, reclamă regimul de înălţime şi supraaglomerarea traficului. Terenul pe care este propusă investiţia se desfăşoară de la intersecţia dintre aleile Tudor Neculai şi Strugurilor, pe direcţia spre Valea Adâncă. Cetăţenii din zonă spun că au depus mai multe sesizări la Primărie, dar nu au fost băgaţi în seamă. Acum, s-a dat alerta după ce s-a aflat că, săptămâna viitoare, pe 30 octombrie, proiectul va fi dezbătut public la Primărie. „S-a făcut tabel nominal cu cetăţenii care nu sunt de acord: 95 de persoane.

Traficul va fi foarte aglomerat la ieşirea din cartier, va fi un număr foarte mare de maşini, şi aşa este jale acum la orele de vârf, dar atunci când vor mai ieşi încă 300 şi ceva de maşini? Ne sufocă. Cetăţenii nu sunt de acord cu numărul mare de apartamente şi cu regimul de înălţime, întrucât aici este cartier de vile”, a declarat Valeriu Ionescu, unul dintre vecinii direct afectaţi de viitorul şantier. El a solicitat să se realizeze un studiu de trafic, iar Primăria să ţină cont şi de părerea cetăţenilor din zonă înainte de a aproba proiectul imobiliar.

Replica investitorului: „Mergem şi construim cu toţii în pădure?”

În proiectul de Plan Urbanistic Zonal (PUZ) se arată că traficul va fi descărcat pe aleea Tudor Neculai, arteră rutieră ce are două benzi de circulaţie şi care face legătura cu şos. Nicolina. „În prezent nu sunt probleme legate de fluenţa circulaţiei, există doar circulaţie rutieră în zonă, traficul rutier nu afectează funcţiunea zonei. (...) În cadrul parcelei, circulaţia auto se face prin căi de acces cu lăţimea de 9 metri, (...), care fac legătura cu aleea Tudor Neculai. Se va asigura şi un acces la Aleea Strugurilor, pentru a se facilita circulaţia”, se arată în proiectul de PUZ publicat de Primăria Iaşi. În ceea ce priveşte necesarul de locuri de parcare, investitorul susţine că va amenaja 600 de locuri, iar 100 dintre acestea sunt prevăzute la nivelul solului, în timp ce pentru restul ar urma să fie realizată o parcare subterană. „Eu nu am teren de 700 mp care să fie între case, sau 800 mp sau 500 mp. Eu am 18.500 mp şi am deschidere la Tudor Neculai de 160 metri. Cred că de acum suntem răutăcioşi. (...) Atunci să se dea o lege să mergem să construim blocuri în pădure, acolo nu sunt case, traficul nu e aglomerat. Dacă nici pe aproape 2 ha nu se mai poate construi, păi atunci nu mai construim şi gata, nu? De proiectul meu se ocupă nişte arhitecţi, nici nu ştiam că intră pe 30. Eu am stat un an de zile să-mi dea un aviz de la Apele Române, adică lucrurile merg foarte bine, nu?”, a declarat ieri Gheorghe Achiţei, beneficiarul proiectului de PUZ.

Investitorul a mai stârnit în trecut unele controverse legate de proiecte imobiliare. Unul dintre acestea a făcut referire la intenţia lui de a realiza o construcţie lângă Şcoala „Ion Creangă” din Păcurari. Deşi locatarii blocurilor ANL din imediata vecinătate fuseseră informaţi că este vorba despre o parcare, modul în care avansa şantierul arăta mai degrabă că se ridică un bloc. În urma protestelor, lucrările au fost sistate, iar şantierul a fost lăsat în paragină. Totodată, la începutul acestui an, Achiţei şi-a demolat o construcţie din Galata, după ce Primăria a refuzat să autorizeze o intrare în legalitate, în condiţiile în care investitorul nu respectase indicatorii urbanistici: construise mai mult decât îi era permis prin actul de autorizare iniţial. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.