Scandalul de la Operă: Rancea iese la rampă, acuzațiile curg în continuare
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 25.07.2021

Scandalul de la Operă: Rancea iese la rampă, acuzațiile curg în continuare

GALERIE
beatrice-rancea
  • beatrice-rancea
- +

„Sunt de şase ani în Operă pe postul de prim-solist. De câţiva ani sunt deprimat, frustrat. Am fost subjugat până la măduva oaselor“, se plânge, într-o postare publică, Vlad Mărculescu. După mai multe zile de tăcere, managerul Beatrice Rancea iese public cu o replică. Apare în scenă şi un sindicat de care nu s-a auzit până acum, ce acuză declaraţiile salariaţilor şi apără managerul.

Fierberea din Opera Naţională Română din Iaşi continuă după dezvăluirile din ultima perioadă ale „Ziarului de Iaşi“. În cursul zilei de ieri, Vlad Mărculescu, prim-solistul de balet al Operei din Iaşi, a postat pe Facebook un mesaj în care susţine că se simte de mai mulţi ani deprimat, frustrat şi că ani la rândul a fost subjugat în Opera Naţională Română din Iaşi.

„Sunt de şase ani în Operă pe postul de prim-solist. De câţiva ani sunt deprimat, frustrat. La mine s-a ţipat, s-a urlat şi am fost subjugat până la măduva oaselor. Orice părere am avut a fost egală cu nerespectarea conducerii. Noi nu avem voie să avem păreri sau comentarii“, a explicat Vlad Mărculescu.

Cum se fac promovările?

El a confirmat şi o parte dintre zvonurile ajunse în redacţia „Ziarului de Iaşi“, dar care nu au putut fi confirmate şi nici nu şi-a asumat, până acum, nimeni din Operă să le spună în spaţiul public: faptul că promovările din instituţie nu se fac întotdeauna pe criterii meritorii.

„Promovările multora dintre colegi nu au o bază profesională. Nu au nicio bază! Nu doresc răul nimănui, dar îmi doresc să pot veni la locul de muncă cu inima deschisă, şi nu cu frică şi cu dispreţ. Suntem artişti, ne sacrificăm viaţa pentru ce? Adevărul gol-goluţ este că în acest moment în operă este o energie negativă la tot pasul! Cum putem noi face arta în aşa fel? Cum putem dansa? Când nu avem voie decât să aplecăm capul! Singurul lucru pe care îmi vine să-l fac este să strig după ajutor!“, a completat acesta în mesajul său.

Cătălin Ailiesei, un alt membru al trupei de balet de la ONRI, a postat un mesaj pe Facebook din care a lăsat să se înţeleagă că în Operă nu sunt „energii negative“ şi că nu e nevoie ca nimeni să „strige după ajutor“.

Ieri, cu puţin timp înaintea închiderii ediţiei, am reuşit să luăm legătura şi cu Beatrice Rancea pentru prima dată în urma informaţiilor apărute în spaţiul public în ultimele zile. Aceasta a comentat mesajul lui Vlad Mărculescu, spunând că el nu prezintă o situaţie reală. Managerul a spus că ieri, când a aflat de mesaj, a mers în sala de repetiţii să vorbească cu prim-solistul de balet, dar era plecat acasă.

„Era acolo tot colectivul operei la balet, în repetiţie pentru «Lacul lebedelor» cu invitaţii de la Bucureşti. Mi-au zis că nu s-a întâmplat nimic, că nu ştiu despre ce e vorba. Nu am reuşit să iau legătura cu el, deşi l-am sunat şi am rugat mai multe persoane să vorbească cu el. Este o persoană pe care eu am respectat-o şi am ajutat-o foarte mult, i-am făcut chiar dispensă, are o derogare de studii pe care i-am obţinut-o eu, care să îl ajute la salariu. Toţi colegii lui sunt martori că nu a fost nicio problemă, nicio tensiune, niciun scandal“, a declarat Beatrice Rancea.

Comunicat în noapte de la un sindicat fantomă

În mesajul său, Vlad Mărculescu spune că „nu am să intru în discuţii referitoare la contabilitate că nu mă pricep“, cu referire la memoriul trimis de contabila-şef a operei în care o acuza pe Beatrice Rancea că a cheltuit discreţionar 2 milioane de lei din banii primiţi de la Ministerul Culturii ca rectificare bugetară. Colegii săi, însă, nu s-au sfiit. Duminică noaptea, secretara managerului Operei a trimis un comunicat de presă semnat „Sindicatul reprezentativ al Operei Naţionale Române din Iaşi“, despre care mai nimeni nu ştia să existe, şi care o apără practic pe manager spunând că doreşte să clarifice „situaţia creată în presă de presupusul scandal izbucnit la Opera din Iaşi“.

„Suntem în total dezacord cu acţiunile doamnei Simona Alice Gogan, care au adus un grav prejudiciu de imagine activităţii şi prestaţiei instituţiei noastre. Real, nu există niciun conflict în cadrul instituţiei, iar acuzaţiile aduse de doamna Gogan sunt total nefondate“, se precizează în textul comunicatului care nu are nicio semnătură şi niciun nume care să îşi asume declaraţiile, ci doar o ştampilă cu numele sindicatului.

La insistenţele „Ziarului de Iaşi“, secretara managerului, Iulia Cojocariu, ne-a comunicat că preşedintele sindicatului este Alexandru Constantin Sebeşi, care „îşi asumă şi conţinutul acestui comunicat“.

„Ziarul de Iaşi“ a dorit să îl contacteze pe acesta pentru a vedea dacă în afirmaţia „acuzaţiile aduse de doamna Gogan sunt total nefondate“ include şi elementele financiare, dar acesta nu a dorit să răspundă repetatelor apeluri.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Nicolae GRECU

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

pr. Constantin STURZU

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

pulspulspuls

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Caricatura zilei

Răzbunarea lui Bill

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.