Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Panică ieri printre pasagerii unui autobuz. Vehiculul, aparţinând firmei de transport Unistil, a luat foc în apropierea staţiei de la Rondul Vechi din cauza unui scurtcircuit electric. În mijlocul de transport se aflau mai mulţi călători, care au ieşit imediat după ce au izbucnit flăcările. Autobuzul circula pe ruta 27, pe traseul Tătăraşi - Baza 3- Pasarela Bucium - Poitiers - capăt CUG, şi a luat foc în jurul orei 9 dimineaţa.
Potrivit unui martor care a sunat la 112 să anunţe incendiul, călătorii care se aflau înăuntru au ieşit imediat, astfel că nu s-a înregistrat nicio victimă. Şoferul împreună cu un trecător şi un poliţist local au încercat să stingă focul, dar nu au reuşit, astfel că flăcările au cuprins întreg compartimentul motor. Câteva minute mai târziu, pompierii sosiţi la faţa locului au reuşit să stingă incendiul. „Pompierii au fost solicitaţi la ora 09.04 pentru stingerea unui incendiu la un autobuz. La faţa locului a fost trimis o autospecială de la Detaşamentul 2. Flăcările au izbucnit la compartimentul motor, la izolaţia instalaţiei electrice. Au ars aproximativ patru metri pătraţi de izolaţie. Din primele cercetări, cauza izbucnirii focului a fost producerea unui scurt circuit“, a declarat Silvia Bolohan, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Trecătorii care se aflau prin zonă s-au speriat de flăcările uriaşe şi fumul dens rezultat, aşa că la 112 au sunat mai multe persoane.
Incidentul de ieri a scandalizat însă opinia publică, reacţiile negative fiind imediate. Persoanele care au mers de-a lungul timpului cu autobuzele şi microbuzele de la Unistil au criticat dur starea maşinilor şi condiţiile foarte proaste în care sunt transportate. „Pe mine mă mira că abia acum a luat foc unul. Cei care circulă cu trocariciul de la Unistil ştiu foarte bine în ce stare tehnică sunt autobuzele. Mare minune că n-au fost victime... încă. Poate în loc să plătim bilete mai degrabă ar sta preotul cu crucea în mână la intrarea în autobuz. Să pupăm crucea, ca nu se ştie cum ajungem şi unde. De siguranţa în trafic nici nu poate fi vorba la aşa nişte jafuri“, este de părere un cititor al „Ziarul de Iaşi“. „Autobuzele Unistil sunt încă «lux» faţă de microbuzele de pe linia 18, Păcurari - Tătăraşi, tot ale acstei firme. Să vezi acolo cum zdrăngăne, cum se deschid uşile în mers... Eu nu înţeleg cum obţin cei de la Unistil autorizaţie. Că eu mă şi mir cum de au ITP. Oare au?“, ne declară Gabriela R., o ieşeancă ce spune că e nevoită să facă naveta pe linia 18. De altfel, lipsa de condiţii din autobuzele Unistil este constatată periodic de ieşeni, în sesizările sosite la redacţie de-a lungul timpului. Firma privată circulă cu 47 de unităţi în fiecare zi pe câteva trasee pe care le-a concesionat de la Primărie în 2006. Atunci, Primăria a invocat „forţa majoră“: faptul că începuse schimbarea liniilor de tramvai, iar parcul RATP nu avea suficiente autobuze.
Cititi şi:
Între timp, însă, după 8 ani, situaţia s-a schimbat radical, iar în garajul RATP autobuzele predomină.
Maşinile Unistil se regăsesc pe traseul 121 Tătăraşi-Dacia, 44 Dacia-Tehnopolis, 6 barat Dacia-Copou, 18 Tătăraşi-Păcurari, 29 Podu Roş-Tomeşti şi 27 Tătăraşi-CUG. Pe acestea circulă în mare parte autobuze, cu excepţia traseului 18, pe care sunt microbuze. Conform patronului Unistil, autobuzul care a luat foc ieri a fost fabricat în 1996 şi adus din Germania anul trecut. „Nu avem ce să facem în astfel de cazuri, pentru că nu depinde de noi. Şi la maşini noi se întâmplă. Asta este situaţia. Nu se poate şti dinainte. Nu putem preveni asemenea cazuri“, a declarat Vasile Puşcaşu. Patronul a mai spus că revizii tehnice se fac periodic la cele 78 de maşini pe care le are Unistil la Iaşi. „Au fost controale în această perioada, au fost echipe mixte care au făcut verificări şi la strada. Se fac reviziile cu RAR o dată la şase luni. Şi noi avem echipele noastre care le controlează şi fac câte două revizii intermediare în cele şase luni“, a specificat Puşcaşu.
Deşi activitatea operatorului privat a atras numeroase critici de-a lungul timpului, relaţia pe care a avut-o cu Primăria ridică multe semne de întrebare. Mai întâi, firma privată şi-a organizat parcul auto şi şi-a amenajat birourile pe terenurile din Tudor Vladimirescu, pe care le-a concesionat de la Primărie. Unistil are aici hala de întreţinere a maşinilor, parcul auto şi birourile şi colaborează cu RATP pentru dispecerat şi planificatul traseelor. Pe lângă acestea, firma şi-a crescut profitul pe baza contractelor derulate cu Primăria. În cursul anului trecut, Unistil a adus 40 de autobuze second-hand la un preţ de 3,3 milioane de lei, iar în 2012, alte 20 de autobuze second-hand la un preţ de 1,59 milioane de lei. Ultima afacere a fost făcută printr-un intermediar, respectiv o firmă de apartament din Bârlad, Transaccept, care figurează în acte drept câştigătorul licitaţiei de la Primărie, însă maşinile au fost aduse la Iasi de către Unistil. Să fie pentru toate acestea o explicaţie: faptul că patronul Unistil şi viceprimarul Mihai Chirica sunt cumetri, ultimul botezându-i fiul?
Oficialii Primăriei au alte explicaţii. Aceştia spun că Iaşul are un singur operator de transport, respectiv RATP, care este responsabil pentru modul în care se desfăşoară acest serviciu. „La noi, situaţia e diferită, în sensul că noi operăm cu o companie creată de Consiliu Local care are în obligaţie asigurarea transportului public de călători. Această companie poate să-şi asigure capacitatea de transport prin mijloace proprii sau prin atragerea de pe piaţa auto de necesar de material rulant. Confuzia pe care au lăsat-o ei este că sunt doi operatori. Nu sunt doi. Este unul singur. Nu pot sa-i cer cont lui Unistil decât în măsura contractului, dar pot să pedepsesc RATP pentru tot ce nu funcţionează din transportul public. Ei sunt în masură să răspunda pentru calitatea transportului“, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Conform municipalităţii, regia circulă în tandem cu Unistil pentru că nu ar avea capacitate. „Din discuţiile purtate de-a lungul timpului, dacă aveau capacitatea de a duce tot transportut public, îl făceau şi îi respectau toată frecvenţa de grafic“, a spus viceprimarul Mihai Chirica. Rămâne însă o întrebare fără răspuns: dacă RATP tot face achiziţii masive de autobuze second-hand, de ce nu mai cumpără alte câteva zeci de vehicule pentru a nu mai împărţi traseele cu un privat? (Andrei DÎSCĂ, Gabriela TOMA)
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |