anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 26.06.2022

Drept la replică la articolul publicitar „Primăria Iaşi vrea să închidă un celebru hotel proiectat de Gustave Eiffel“ apărut în Ziarului de Iaşi

Scrisoare deschisă a Primăriei Municipiului Iaşi cu privire la situaţia Hotelului Traian

GALERIE
traian_hotel
  • traian_hotel
- +

Primăria Municipiului Iaşi respinge categoric acuzaţiile calomnioase aduse în presă de către conducerea Hotelului Traian.
Monumentele istorice ale oraşului nostru sunt în permanenta atenţie a municipalităţii, ca dovadă fiind sumele considerabile investite în proiectele care conservă şi pun în valoare centrul vechi şi istoric al oraşului nostru.
Primăria Municipiului Iaşi respinge sofismele ieftine ale grupului de afaceri controlat de către Dănuţ Prisecariu şi subliniază diferenţa între respectul faţă de un monument istoric şi o afacere privată, condusă cu mai multă sau mai puţină pricepere de către administratorii temporari. Din contra, tocmai respectul faţă de monumentul respectiv, în speţă Hotel Traian, ar fi trebuit să oblige conducerea societăţii comerciale să acorde mai multă respect faţă de situaţia imobilului.

Stimaţi ieşeni,

Primăria Municipiului Iaşi este un partener onest al oricărui investitor privat care creează locuri de muncă şi pune în valoare patrimoniul oraşului. Dar nu putem ceda presiunilor unei grupări economico-politice cu interese personale şi pecuniare în centrul istoric al Iaşului.
Atragem atenţia că patronatul societăţii care administrează Hotel Traian are, în momentul de faţă, datorii de 213.478 lei (peste 2,13 miliarde de lei vechi) către autorităţile locale şi centrale! Datorii pe care refuză cu obstinaţie să le achite!
Poate aşa se explică atacurile furibunde ale postului de televiziune TeleM Iaşi, patronat de acelaşi om de afaceri, la adresa Primăriei Municipiului Iaşi, dar şi a altor autorităţi locale şi centrale!

Nu vom transforma Piaţa Unirii în parcarea lui Dănuţ Prisecariu!

În altă ordine de idei, municipalitatea ieşeană nu a refuzat niciodată dialogul cu administraţia Hotelului Traian. Dimpotrivă. De ani şi ani de zile, s-a sugerat actualei conduceri să identifice o soluţie pentru ca problema parcării hotelului să fie rezolvată. Sugestiile noastre s-au transformat în rugăminţi şi insistenţe, actualul patronat refuzând să ofere un răspuns concret.
În paralel, grupul de afaceri condus de Dănuţ Prisecariu a făcut presiuni prin intermediul canalului media deţinut pentru a transforma Piaţa Unirii, monument istoric, într-o parcare subterană dedicată doar propriului hotel.
Cu acest lucru nu am fost şi nu vom fi niciodată de acord! Piaţa Unirii este un simbol al istoriei Iaşului, iar Primăria nu va face nicio concesie în faţa intereselor pecuniare ale unora.
Facem precizarea că, în aceeaşi locaţie, Hotel Unirea a fost de acord să plătească o sumă importantă pentru a folosi, temporar, câteva locuri de parcare, obligându-se în schimb să investească în construcţia unei proprii parcări subterane, lângă sediul Stării Civile. Este un exemplu de bună practică şi bună-credinţă în relaţia dintre municipalitate şi mediul de afaceri onest.
În plus, conducerea Hotelului Traian a avut ocazia să participe activ la investiţia în parcarea subterană de lângă Starea Civilă, pentru a beneficia de locuri de parcare - iniţiativă refuzată inexplicabil şi fără motive serioase.

Dănuţ Prisecariu - un duşman al proiectelor Iaşului

Respectul faţă de un monument istoric se arată prin fapte, nu prin vorbe. Reamintim că grupul de firme condus de Dănuţ Prisecariu este cel responsabil de devalizarea şi distrugerea unui alt simbol al Iaşului: Hanul „Trei Sarmale“ din Bucium.
În ceea ce priveşte locurile de parcare, pe vremea când deţinea Magazinul Moldova şi a propus extinderea şi transformarea acestuia într-un mall, dl. Prisecariu s-a obligat prin contract să investească în amenajarea unei parcări subterane. Municipalitatea a făcut, cu bună credinţă, toate demersurile necesare (inclusiv reorganizarea circulaţiei publice în zonă) pentru a facilita investiţia. Nici până în momentul de faţă parcarea promisă de dl. Prisecariu nu există!
Dar cel mai mare rău făcut Iaşului de către grupul de afacerişti controlat de Dănuţ Prisecariu a constat în nenumăratele piedici puse cu o răutate inconştientă în calea realizării celei mai mari investiţii public-private din nord-estul României: ansamblul urbanistic Palas! Pentru a-şi proteja măruntele afaceri de comerţ şi retail, afaceristul menţionat a purtat prin tribunale zeci de oameni de bună credinţă, a ameninţat o investiţie de 250 milioane de euro şi a pus un pericol mii de noi locuri de muncă create în municipiul Iaşi.
În concluzie, Primăria Municipiului Iaşi îşi reafirmă respectul deosebit faţă de istoria Iaşului şi faţă de aceia care iubesc cu adevărat Iaşul. Tocmai din acest motiv nu vom ceda presiunilor ilegale şi oneroase ale unui grup de afacerişti incapabili să respecte legea şi să performeze în condiţii de competiţie onestă.

Conducerea Primăriei Municipiului Iaşi

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.