Școala românească poate fi modernizată pentru a atrage elevii la cursuri. Cum reușește Colegiul Tehnic „Unirea” din Pașcani să facă acest lucru.
Într-o eră a tehnologiei și inovării, educația românească se confruntă cu provocarea de a se adapta vremurilor actuale. La Colegiul Tehnic de Căi Ferate „Unirea” din Pașcani, județul Iași, viitorul învățământului pare să fie deja aici. La ora de robotică, elevii nu mai învață din caiete, ci dintr-un set complex de cutii și instalații electronice, pe care le conectează cu ajutorul unui program avansat. Roboții creați de aceștia nu doar că „prind viață”, dar sunt capabili să realizeze sarcini specifice – cum ar fi aruncarea unor bile sau detectarea mișcării.
Elev: „Am făcut un roboțel care se poate juca, aruncă bile.”
Profesor: „Ia să vedem ce coordonate ai introdus.”
Elev: „Poate detecta mișcarea, funcționează pe bază de mișcare. Trebuie să mai reglez puțin viteza și direcția.”
Acesta este doar un exemplu al modului în care elevii liceului sunt pregătiți pentru meserii de viitor. Însă succesul Colegiului Tehnic „Unirea” nu se datorează doar unor ore inovative, ci și unei viziuni clare asupra educației. Daniela Orășanu, directoarea școlii de aproape 9 ani, a reușit să atragă 4 milioane de euro prin proiecte europene și fonduri locale, investiții care au permis modernizarea infrastructurii și dotarea sălilor de clasă cu echipamente de ultimă generație.
CITESTE SI: Gala premiilor Directorul Anului: Marele premiu ajunge la Pașcani
Daniela Orășanu, directoarea Colegiului Tehnic „Unirea”: „Aveam niște prieteni de familie care au un service auto. Și mi-au spus așa: «Oo, bine că ai venit director, poate schimbi și tu chestia aia, să nu mai vină copiii la mine în practică, la mine în service, și să îmi povestească despre motorul nu știu care, care nu se mai fabrică de 20 de ani.» Și am căutat o soluție: programe opționale unde stabilește școala, împreună cu elevul, cu familia, cu mediul economic din zonă, de ce anume ar fi nevoie să învețe elevul respectiv.”
Astfel, unul dintre programele opționale implementate la școală a fost cel de modelare 3D. Elevii învață să proiecteze piese auto folosind software-uri de ultimă generație, exact așa cum fac marile companii din industrie. Această inițiativă a fost răspunsul la nevoia unei pregătiri reale, corespunzătoare cerințelor pieței muncii. Citește mai mult pe stirileprotv.ro.
Publicitate și alte recomandări video