Șefi din cadrul CNIR se întrec în demolarea proiectului autostrăzii A8. Reacția unui fost secretar de stat
Adrian Covăsianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, atrage atenția asupra unei emisiuni TV în care șefi din transporturi au discutat despre autostrada A8 în termeni extrem de nefavorabili.
Ei propun printre altele un Parteneriat Public Privat, variantă ce a mai fost luată în discuție pe vremea controversatului Liviu Dragnea pentru întârzierea proiectului. De asemenea, unul dintre ei ar fi menționat la un moment dat că: „A8-ul este o greșeală!”. Mai jos redăm integral postarea făcută de Adrian Covăsianu.
„Experimentul pentru moldoveni numit Parteneriat Public Privat pe autostrada A8 se întoarce? O declarație publică a președintelui CA CNIR Sorin BOTA ne oferă un posibil scenariu!
Într-o emisiune la PrimaNews moderatorul Ciprian Aron a avut 2 invitați, în studio pe fostul director CNAIR Mircea Pop, iar prin telefon pe actualul președintele al Consiliului de Administrație CNIR, domnul Sorin BOTA.
Important de precizat e faptul că ambii sunt transilvăneni, cu opinii contrare intereselor strategice ale regiunii moldave. Domnul Sorin BOTA fiind întrebat de moderator de Autostrada A8 a ‘scăpat’ o declarație nefericită ce reamintește moldovenilor că fantasma numită Parteneriat Public Privat nu a dispărut ci e posibil să revină, chiar din 2025, pe un sector din autostrada A8!
Cei doi invitați s-au întrecut în declarații, care mai de care să fundamenteze narativul legat de A8. Domnul Mircea Pop, fost director CNAIR, a declarat despre cel mai important proiect de infrastructură al Moldovei, coridor principal în viziunea Uniunii Europene, proiect flagship în Programul Transport 2021-2027 că „…și A8-ul pentru mine e o nebuloasă!” că „e foarte scumpă!” sau (mai grav!) „A8-ul este o greșeală!”. În completare a adus argumente (false în propria-mi opinie!) favorabile autostrăzii A13 Bacău-Brașov. Ulterior, respectivul pasează narativul pentru a-l dezvolta și valida împreună, cu președintele de CA CNIR. Domnul Bota a continuat și a declarat „Nu exclud la un moment dat ca un tronson de pe A8, unul din ele, anul viitor să îl abordăm în această cheie…(adică Parteneriat Public Privat)”. În emisiune, fostul director CNAIR Mircea Pop îl și caracterizează pe actualul președintele de CA CNIR ca ‘părinte al parteneriatului public-privat în România și are o afecțiune față de acest sistem!’
Prost moment și-au ales și nefericite declarații din partea amândurora! În curând (mai sunt 4 zile!) și se împlinesc 6 ani (19 mai 2018) de la cel mai amplu marș auto de protest pentru construirea de autostrăzi în Moldova! Reamintesc că, în istoria recentă, cu ceva ani în urmă ong-urile Moldova Vrea Autostradă, Împreună pentru A8 și ulterior Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei au militat activ, în stradă, dezamorsând teme false, dezinformări și narative nocive la adresa autostrăzii Unirii!
Eu nu am uitat în 2018 acțiunea de atunci și cred că nici colegii activiști nu au uitat vremurile (de tristă amintire!) din perioada 2018-2019 când s-a experimentat pe moldoveni cu fantasma numită Parteneriat Public Privat, cu fake news-uri și alte dezinformări legat de costuri și lipsa finanțării! Am fost nevoiți să organizăm ample marșuri de protest, să mergem la Comisia Europeană și în Parlamentul European pentru a desființa narațiunile și a arăta că guvernele României ignorau fondurile europene nerambursabile și doreau să promoveze o soluție nefezabilă numită Parteneriatul Public-Privat!
Reamintesc că acest narativ găunos a fost alimentat inclusiv de mulți parlamentari (chiar de Iași) și chiar de un fost viceprimar de municipiu Iași.
Legat de Parteneriatul Public Privat eu sunt consecvent și reiterez ce am spus în 2018 și 2019 și mențin și în 2024: Respectați MasterPlanul General de Transporturi și accesați fondurile europene (nerambursabile) pentru construirea autostrăzii A8! Despre PPP, sintetizează corect Curtea de Conturi a Uniunii Europene într-un Raport de Audit din 2018.
Construiți Autostrada A8 și nu mai inventați motive și experimente pentru a justifica amânarea acestui proiect!”, scrie Covăsianu pe Facebook.
Publicitate și alte recomandări video