anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Șeful Aeroportului Iași promite taxi aerian și 4 milioane de pasageri în anul 2030. Planuri

GALERIE
aeroport iasi
  • aeroport iasi
- +

La zece zile distanţă de şedinţa Consiliului Judeţean în care au fost adoptate, pe fondul unor schimburi tăioase de replici, două proiecte de hotărâre legate de Aeroport, directorul general al aerogării a explicat în detaliu planurile pe termen scurt şi lung. 

El a prezentat cifrele de trafic şi numărul de mişcări ale aeronavelor pentru toate aeroporturile româneşti pe primele nouă luni ale anului. Prin Cluj au trecut de peste două ori mai mulţi pasageri decât prin Aeroportul Iaşi, iar diferenţa Timişoara-Iaşi este de circa 180.000 de persoane în favoarea aerogării bănăţene. Amintim că Iaşul a marcat pasagerul cu numărul un milion pe acest an la sfârşitul lui septembrie. Cătălin Bulgariu a comparat acest clasament cu cel al numărului de aterizări-decolări: aeroporturi precum Tuzla şi Băneasa sunt mult înaintea Iaşului, datorită creşterii numărului de zboruri private, aşa-numita taximetrie aeriană.

Practic, la Tuzla au fost peste 11 mii de pasageri şi aproape 22 de mii de mişcări - aterizări şi decolări care aduc bani aeroportului. Practic, o persoană îmbarcată sau coborâtă pentru fiecare avion. La Iaşi, cei un milion de pasageri au „împărţit“ 9.541 de astfel de mişcări, ceea ce semnifică un grad mare de încărcare a avioanelor. Dintre aceştia, 150.000 au folosit astfel de servicii de transport privat. „În acest moment avem două cereri de la companii de taxi aerian pentru a opera pe Iaşi“, a precizat Bulgariu. „Trebuie să ne pregătim pentru un trafic de 4 milioane de persoane în 2030“, a afirmat el, dând exemplu Clujul, care va ajunge la aproape 3 milioane la sfârşitul acestui an. De aici a început pledoaria pentru construirea unui aeroport mai mare decât ar permite extinderea actualelor terminale. Spaţiul enorm de dincolo de pistă, care ar putea fi construit în doi ani, este pus în balanţă cu durata mare a extinderii actualului complex de terminale, în trei ani. Evident, costurile diferă foarte mult, iar sursa de finanţare rămâne sub semnul întrebării.

Despre extinderea platformei de staţionare, directorul general a spus că în două săptămâni va fi anunţat numele companiei constructoare. El a adăugat că va trebui prelungită şi pista, care are deja pregătită la ambele capete structura pentru încă 300 de metri de o parte şi de alta. Cât priveşte cele două centre de mentenanţă, al Aerostar, în construcţie, respectiv cel care urmează să fie ridicat între fostul sediu al Aviaţiei Utilitare şi terminalul T3, pentru elicoptere, Cătălin Bulgariu a spus că doar Băneasa şi Bacăul oferă asistenţă tehnică pentru repararea avioanelor şi elicopterelor. Despre fisurile din stratul de uzură, Bulgariu a precizat că nu s-a făcut recepţia finală a pistei, în aşteptarea unui raport de expertiză care va sosi în cursul acestei luni.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.