Şeful Aeroportului reclamă public pierderi uriaşe, dar aruncă milioane pe un contract inutil
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 06.03.2021

Şeful Aeroportului reclamă public pierderi uriaşe, dar aruncă milioane pe un contract inutil

GALERIE
Catalin Bulgariu
  • Catalin Bulgariu
- +

Pe fondul scăderii drastice a numărului de zboruri de la Iaşi, Cătălin Bulgariu a bătut palma cu o firmă din Bucureşti pentru refacerea unui studiu menit să arate ceea ce se ştie deja: că extinderea actualelor terminale de pasageri e mult mai ieftină decât construirea unui nou aeroport dincolo de pistă.

 

Pe panoul de zbor al Aeroportului Iaşi au mai rămas doar câteva curse. După intrarea în vigoare, ieri, la ora 12, a ultimei ordonanţe militare (OM 3), au dispărut cele două perechi de zboruri săptămânale (dus şi întors) spre destinaţii din Franţa (Paris) şi Germania (Dortmund). Cele două ţări au intrat pe „zona roşie“ a Institutului Naţional de Sănătate Publică, ceea ce înseamnă şi că oricine vine de acolo va intra direct în carantină pentru 14 zile.

Compania Wizz Air, cea care a menţinut până acum cursele respective, a anunţat ieri anularea a încă un zbor, cel spre Bruxelles. Este vorba de cursele rămase de efectuat până la sfârşitul acestei luni, pe 27 şi 31 martie. Tot ieri, TAROM a anulat pentru două săptămâni toate cursele. Altfel spus, nu mai există legătură aeriană cu Bucureştiul. Practic, pe Aeroportul Iaşi vor mai fi operate zilnic între o singură cursă (luni şi joi) şi trei zboruri dus-întors (dumi­nică), pe destinaţiile Londra, Liverpool, Eindhoven şi Billund, toate ale Wizz Air.

Şomaj tehnic după semnarea unui contract controversat

Pe de altă parte, directorul aerogării ieşene ne-a declarat ieri-dimineaţă, în timp ce mergea spre serviciu, că urma să anunţe angajaţii care vor pleca în şomaj tehnic, pe fondul pierderilor înregistrate prin dispariţia atâtor zboruri. Cu toate aceste pierderi, conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru refacerea controversatului Masterplan, document menit să prezinte costurile extinderii aerogării pe locul actualelor terminale, respectiv dincolo de pistă. Contractul a fost atribuit Consitrans, o firmă din Bucureşti specializată în consultanţă şi proiectare, care a ofertat lucrarea pentru 3,1 milioane de lei fără TVA. Cei de la Consitrans, asociaţi în proiect cu o firmă din Italia, au la dispoziţie 11 luni pentru a preda documentaţia. De menţionat că oferta acestora a fost considerată mai bună decât cea depusă de un gigant din Franţa, Setec International.

Numele societăţii Consitrans a apărut în scandalul prăbuşirii autostrăzii Sibiu-Orăştie, dar firma s-a remarcat printre altele şi prin câştigarea licitaţiilor pentru proiectarea unor loturi din drumul expres Ploieşti-Suceava. Aşa cum am mai relatat, „investiţia“ în acest Masterplan este una cu rezultat aşteptat, ştiut fiind faptul că o extindere pe partea de est e mult mai scumpă şi aproape imposibil de finanţat. Mai mult, ea şi-a pierdut sensul pe fondul aprobării în Consiliul Judeţean a începerii demersurilor pentru concesionarea activităţii aeroportuare. Mai rămâne întrebarea de ce totuşi nu a fost amânată semnarea contractului, pe fondul crizei provocate de epidemie.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Nicolae GRECU

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

Eugen MUNTEANU

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

pr. Constantin STURZU

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De citit

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.