Şeful de la Protecţia Consumatorului avertizează clienţii să fie atenţi la reduceri
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 28.02.2021

Şeful de la Protecţia Consumatorului avertizează clienţii să fie atenţi la reduceri

GALERIE
reducere, pret, consum
  • reducere, pret, consum
- +
„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc“, arată Paul Anghel
Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri în privinţa campaniilor publicitare. „Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale). Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (‘soldare/soldări/solduri’, ‘lichidare’, ‘promoţii’), însoţită de data de debut şi de durata acesteia“, afirmă Paul Anghel.
 
De asemenea, comisarul ANPC precizează că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil“. „În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul ‘3 la preţ de 2’, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. Sfătuiesc consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace, în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site“, a declarat directorul general al ANPC.
 
În timpul acţiunilor de control desfăşurate în anii precedenţi, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în această perioadă a reducerilor de iarnă precum: prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, respectiv existau afişe cu „reduceri de la 29,99“, ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99; erau afişe cu „reduceri până la 50%“, dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus. Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Volei, handbal, rugby

Nicolae GRECU

Volei, handbal, rugby

Dacă ar fi de ales trei jocuri sportive pentru a le sprijini, tradiţia  ar obliga guvernanţii să se opreasă la cele trei.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (III)

Eugen MUNTEANU

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (III)

În episodul de faţă sunt menţionate numele tuturor cercetătorilor care au contribuit la finalizarea proiectului.

Însemnări pentru predica de mâine

pr. Constantin STURZU

Însemnări pentru predica de mâine

Pilda întoarcerii fiului risipitor este considerată de scriitorul Charles Dickens cel "mai măreţ pasaj din literatura universală". Nu cred că este inimă care să nu vibreze la citirea ei. 

Forma oraşului

arh. Ionel OANCEA

Forma oraşului

O ştire surprinzătoare, învelită în trecut, revelatoare pentru ieşeni, vine tocmai de la începutul secolului nouăsprezece. Oraşul avea pe atunci aproximativ zece mii de suflete în structură cosmopolită, cum stă bine unei capitale de ţară, moldoveni, evrei, greci, armeni, albanezi, ruşi şi mulţi alţii în procente mai mici. 

pulspulspuls

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

S-a dus Peni Hill deunăzi şi a dat interviu la un ziar din capitală, ca să mai scoată capul în lume după problemele cu justiţia. 

Caricatura zilei

Bloc lângă vilă

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.