Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Indicatorul rutier aflat pe DN 17, la ieşirea de pe un tronson al şoselei de centură a Sucevei, și care conținea informații eronate privind distanțele între localități a fost înlăturat, spune conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri Iaşi, susținând că panoul fusese montat fără acordul direcției.
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, Ovidiu Laicu, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că panoul rutier a fost montat de constructorul şoselei de centură a Sucevei fără acordul administratorului drumului, DRDP Iaşi, ceea ce este "la limita penalului".
El a spus că a dispus înfiinţarea unei comisii de anchetă la Secţia Suceava a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi pentru că timp de 24 de ore nu a fost observată această greşeală.
"Juriştii noştri studiază modul de sancţionare a constructorului", a afirmat Laicu.
El a mai spus că toate datele care ar fi trebuit înscrise pe panoul rutier au fost transmise corect și nu îşi explică de ce firma care a executat acest indicator a trecut acele informaţii eronate.
Ovidiu Laicu a subliniat că situaţia este "de o gravitate foarte mare" pentru că a fost montat un semn de circulaţie fără acordul administratorului drumului.
El a precizat că panoul rutier a fost montat sâmbătă după-amiază şi a fost îndepărtat duminică seară.
Duminică, MEDIAFAX relata că toate datele de pe indicatorul rutier aflat pe DN 17, la ieşirea de pe un tronson al şoselei de centură a Sucevei, sunt eronate, arătând că între Dej şi Cluj-Napoca ar fi o distanță de trei kilometri, în realitate fiind 56 de kilometri, iar de la Suceava la Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, în condiţiile în care aceasta este de 36 de kilometri. Același indicator arăta că de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc sunt 148 de kilometri, în realitate distanța fiind de 58 de kilometri
Pe indicatorul rutier este menționat și că de la Suceava și până la Bistriţa ar fi 159 de kilometri, în condițiile în care distanța este de 187 de kilometri.
Conform indicatorului, de la Suceava și până la Dej sunt 179 de kilometri, în condiţiile în care distanţa reală este de 251 de kilometri, iar până la Cluj Napoca - 182 de kilometri, când distanţa este de 310 kilometri.
Cu doar 400 de metri înaintea acestui indicator este montat, de mai mulţi ani, un alt panou rutier pe care sunt scrise datele corecte.
Lucrările la primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava sunt aproape finalizate, în prezent fiind instalate indicatoare rutiere şi se încheie montarea de parapete.
Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, urma să fie deschis la sfârşitul lunii decembrie 2014, dar termenul a fost prelungit până la mijlocul lunii ianuarie, iar acum se estimează că săptămâna viitoare ar urma să fie recepţionat.
CNADNR a selectat, în 5 noiembrie 2014, asocierea formată din firmele bucureştene Teo Trans şi Straco pentru a finaliza lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al şoselei de centură a Sucevei, care face legătura între DN 2, zona Pătrăuţi, şi DN 17, în localitatea Şcheia, iar termenul de execuţie a lucrărilor, conform contractului, era de 45 de zile, valoarea totală fiind de 5,8 milioane de lei.
Lucrările la acest tronson erau realizate 97 % la data la care a fost semnat contractul, iar pentru a fi deschis circulaţiei trebuiau reabilitaţi 4.000 de metri pătraţi care au fost deterioraţi din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje şi montate parapete metalice pe o lungime de 6,1 kilometri.
Totodată, s-au montat 165 de stâlpi de iluminat, în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona de intrare pe DN 17, aşa numitul "zid al morţii", unde din cauza unui pilon de la un pod al şoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.
CNADNR a reziliat în 15 septembrie 2014 contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.
Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.
Lucrările la şoseaua de centură trebuiau terminate inițial în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Rusia a primit un avertisment scris de la SUA înainte de atacul terorist de la Moscova
Cazul fetiţelor încurcate la externarea din maternitatea Ploieşti: ce sancțiune a primit asistenta
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |