anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 02.10.2022

Semaforizarea se extinde în Iaşi cu 30%. Încă 29 de intersecţii vor avea semafoare “inteligente”

GALERIE
semafor-inteligent
  • semafor-inteligent
- +

Primăria pregăteşte extinderea sistemului de management al traficului prin semaforizarea „inteligentă” a unor noi intersecţii. În sistem centralizat vor fi incluse alte 29 de intersecţii din oraş. 

 

Intersecţiile încă nu au fost nominalizate: lista lor va fi întocmită în momentul în care vor fi stabilite în mod clar proiectele de mobilitate urbană pe care Primăria le va finanţa cu fonduri europene în noul exerciţiu bugetar (2021 – 2027). Intersecţiile vor fi dotate cu automate de dirijare a traficului, echipamente de detecţie şi semafoare cu sistem optic LED.

În acelaşi timp, proiectul prevede introducerea sistemului de supraveghere video în intersecţii, lucrările fiind similare cu cele desfăşurate la actualul sistem centralizat, cu menţiunea că partea de infrastructură de comunicaţii este mai redusă (3,5 km). În oraş sunt peste 200 de intersecţii, iar peste jumătate dintre acestea sunt semaforizate.

Câte intersecţii sunt „inteligente”

În prezent, în sistemul centralizat sunt incluse 96 de intersecţii din oraş, în timp ce alte 12 funcţionează în mod autonom (semafoarele cu cronometru). La acest moment, nu este clar dacă toate intersecţiile autonome vor fi introduse în sistemul centralizat.

„Noile intersecţii din sistem vor fi stabilite funcţie de viitoarele lucrări şi obiective finanţate prin viitorul Program Operaţional Regional. Aceste intersecţii vor fi stabilite nominal, totodată stabilindu-se şi prioritizarea lor. La ora actuală, acestea nu sunt nominalizate, ci doar sunt precizate ca un necesar pentru fluidizarea traficului în municipiul Iaşi”, a declarat ieri Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

În planul de mobilitate urbană, aflat acum într-o fază de revizuire, extinderea sistemului de management este prevăzută pentru 29 de intersecţii. Lucrările vor fi similare precum cele din prima etapă a proiectului, respectiv dotarea cu instalaţii de semaforizare configurate să lucreze în regim adaptiv, instalaţii care cuprind, printre altele: semafoare, automate de dirijare a circulaţiei, detectori de trafic, stâlpi simpli şi cu consolă, canalizaţii electrice şi camere de tragere.

Prima etapă a proiectului l-a băgat pe fostul primar în puşcărie

Proiectul privind înfiinţarea sistemului de management al traficului a fost început în perioada fostului primar Gheorghe Nichita. În 2020, fostul edil a fost încarcerat după ce instanţa l-a condamnat pentru luare de mită: judecătorii au stabilit că Nichita a încasat 10% din valoarea contractului de lucrări (peste 70 mil. lei) aferente înfiinţării sistemului de trafic. Între timp, fostul primar a fost liberat condiţionat.

Lucrările au fost executate de către compania UTI, iar, la acel moment, proiectul era cel de-al doilea din ţară ca importanţă şi mărime, după cel din Capitală. Sistemul înfiinţat la Iaşi este similar ca funcţionare, conform executantului lucrării, cu sisteme implementate în diverse oraşe europene (Berlin, Viena, Roma, Praga etc.) şi are la bază principiul integrării tehnologiilor de măsurare, control şi optimizare a traficului în infrastructura rutieră existentă.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Tradiţionalul sacrificiu al Cupei României

Nicolae GRECU

Tradiţionalul sacrificiu al Cupei României

Dacă nu va fi câştigat, şi încă concludent, meciul cu Minaur, o echipă slăbuţă şi obosită, care a făcut turul României de dragul Cupei, ar fi adevărata ruşine pentru fotbalul ieşean.

opinii

Seimeni (XVI). Școala (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XVI). Școala (4)

Reluând evocarea satului natal, autorul încearcă să reînvie prin cuvinte primii ani de școală.

Paranoia autorităţii

arh. Ionel OANCEA

Paranoia autorităţii

Dintotdeauna comunităţile şi-au impus reguli de convieţuire. Într-un sat tradiţional românesc funcţionau cu rigoare, chiar dacă nu erau scrise şi nu exista un aparat administrativ pentru impunerea lor. Oamenii se considerau egali în faţa lui Dumnezeu, prin urmare casele erau aproape identice, realizate după acelaşi proiect ancestral cu minore influenţe alogene contemporane construirii.

Cu ochii larg închişi

Alexandru CĂLINESCU

Cu ochii larg închişi

Unele evenimente din ultima vreme, mai ales aşa-zisele „referendumuri” organizate de ruşi în terioriile ocupate, m-au făcut să-mi reamintesc de un text pe care l-am publicat în urmă cu nouăsprezece ani. Îl reiau aici, în ideea că el va arăta, o dată în plus, că liderul de la Kremlin este, în tot ce face, de o nesmintită şi sinistră consecvenţă.

pulspulspuls

City managerul oraşului, domnul Petru Movilă, a patentat o aplicaţie prin care poţi câştiga 50 de ron pe oră în timpul somnului

City managerul oraşului, domnul Petru Movilă, a patentat o aplicaţie prin care poţi câştiga 50 de ron pe oră în timpul somnului

Chiar aşa stimaţi telespectatori, iată câteva ipostaze de la o abordare revoluţionară a felului în care se pot face afaceri. În prima fotografie, city managerul Petru Movilă lucrează în timpul somnului la o întâlnire de tip conferinţă a pompierilor ieşeni. 

Caricatura zilei

Scăpări de gaze #NordStream5

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.