„Serios, astea chiar sunt ale clienților?” Italian uimit de ce a văzut în parcarea unui mall din România

luni, 19 mai 2025, 13:42
3 MIN
 „Serios, astea chiar sunt ale clienților?” Italian uimit de ce a văzut în parcarea unui mall din România

O simplă oprire într-o parcare din București s-a transformat pentru un italian într-o veritabilă lecție despre opulență, contraste sociale și mentalități europene. Mirarea maximă avea însă să o aibă în parcarea unui supermarket, scrie Stiridiaspora.ro.

Paoletto, un influencer italian cunoscut pentru filmulețele sale ironice și pline de culoare despre viața de zi cu zi, a rămas fără cuvinte când a pășit în parcarea centrului comercial Park Lake din Capitală. Acolo, în plină zi de mai, într-un decor urban complet banal, italianul a descoperit un adevărat „salon auto” de lux în aer liber, scrie Stiridiaspora.ro.

„E o reprezentanță sau sunt chiar mașinile clienților?”

„Nu știu dacă e o reprezentanță sau sunt chiar mașinile clienților… dar așa ceva nu vezi des, băieți. Uitați-vă și voi!”, spune Paoletto, plimbându-și telefonul peste o colecție de vehicule impresionante. De la modele obișnuite precum Fiat – „ăsta-i al nostru, băieți, să înțelegeți nivelul” -, până la BMW-uri din gama superioară – M4 Custom, M6 Competition, X5, X6, X4 -, un Camaro și un Maserati, peisajul automobilistic din parcarea mall-ului l-a lăsat pe italian uluit. „Aici e un X5 care pleacă, dincolo un X6, un X4… iar la final, un Maserati ca și cum ar fi ceva normal. Nici nu mai știu ce filmez!”, exclamă el, nedumerit și amuzat în același timp.

Citește și: Cel mai scump autoturism înmatriculat anul accesta la Iași costă aproape 500.000 euro. Alt record la RAR Iași: mașină din 2010 de 650 CP

Clipul său a devenit rapid viral, mai ales prin contrastul evident dintre tonul ușor ironic și uimirea reală care răzbate din vocea lui. Nu e prima dată când străinii rămân surprinși de prezența numeroaselor mașini de lux în România, dar reacția lui Paoletto aduce din nou în prim-plan o întrebare deloc nouă, dar mereu actuală: Cum de în România, o țară cu venituri medii mult mai mici decât Italia, găsești atâtea mașini scumpe chiar și în locuri banale, cum e o parcare de mall?

De ce sunt mai multe mașini de lux în România decât te-ai aștepta?

Explicațiile nu țin doar de preferințele românilor pentru branduri scumpe sau de presupusa dorință de „a da bine” în societate, ci au o componentă fiscală și culturală complexă.

În primul rând, taxele. Italia, o țară cu un sistem fiscal riguros și deseori împovărător, impune taxe mari pe mașinile de lux, de la impozitul anual la costurile de înmatriculare sau întreținere. În România, aceste costuri sunt considerabil mai mici, iar impozitul pe o mașină scumpă poate fi, în multe cazuri, de zeci de ori mai mic decât cel din Italia. În plus, controalele fiscale și sistemele de verificare a surselor de venit nu sunt la fel de stricte, fapt care permite o mai mare „libertate” de exprimare financiară, mai ales pentru cei care lucrează în domenii cu venituri informale.

Apoi, vine aspectul costului vieții. Deși Italia are un PIB pe cap de locuitor semnificativ mai mare, cetățeanul mediu italian plătește mult mai mult pentru utilități, asigurări, chirii sau servicii. În România, cu un cost al vieții mai scăzut, o parte semnificativă a veniturilor disponibile se poate îndrepta către bunuri de lux – iar mașina, în mod special, rămâne un simbol esențial al reușitei.

Concluzia: uimire sinceră sau ironie mascată?

Clipul lui Paoletto a stârnit zeci de mii de reacții online. Unii români s-au amuzat, alții s-au simțit validați, iar o parte au ridicat din sprâncene întrebându-se dacă această „normalitate românească” nu spune, de fapt, mai multe decât ne place să recunoaștem.

Articolul integral pe Stiridiaspora.ro

Etichete: Italia, supermarket

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii