Seven Hills International School a organizat a treia ediție a Cafenelei Educaționale
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 05.03.2021

COMUNICAT DE PRESĂ

Seven Hills International School a organizat a treia ediție a Cafenelei Educaționale

GALERIE
Cafenea 1Cafenea 2Cafenea 3Cafenea 4
  • Cafenea 1
  • Cafenea 2
  • Cafenea 3
  • Cafenea 4
- +

În data de 4 noiembrie 2015 a avut loc la Librarium ce-a de-a treia ediție a Cafenelei Educaționale, eveniment organizat de Seven Hills International School în parteneriat cu Asociația Română de Literație sub forma unui workshop pe tema Rolul evaluărilor si testărilor în procesul de învățare.

Prezentarea realizată de invitatul special, Ragnar Solheim – expert în domeniul educațional, fost Director al testelor PIRLS și al Centrului pentru Lectură din Norvegia  - a constituit punctul de plecare pentru o dezbatere privind testele ca instrumente de măsurare a rezultatelor învățării, importanța raportării la standarde, efectele psiho-pedagogice ale evaluării asupra procesului de învățare pe de o parte, a regândirii și readaptării demersului didactic pe de altă parte și, nu în ultimul rând, impactul pe termen lung al ierarhizărilor și etichetărilor pe baza notelor/scorurilor asupra traseului educațional dar și asupra personalității elevului.

Activitatea s-a derulat sub forma unui workshop la care au participat cadre didactice din sistemul universitar și preuniversitar din Iași și Chișinău, psihologi, părinți și alte persoane interesate de problematica evaluării ca dimensiune cu impact pe termen lung asupra personalității educabilului. Printre participanți amintim pe: lect. dr. Laura Anița (Facultatea de Fizică, UAIC), lect. dr. Iulian Stoleriu (Facultatea de Matematică, UAIC), lect. dr. Daniela Muntele (Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, UAIC), lect. dr. Lucia Irinescu (Facultatea de Drept, UAIC), lect. dr. Tudor Stanciu (Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic al Universității Tehnice Gheorghe Asachi), prof. Brândușa Chelariu (Colegiul Richard Wurmbrand, Iași), prof. Mariana Buruiană (Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Chișinău), prof. Ecaterina Moga (Liceul Teoretic Elimul Nou, Chișinău), Dănuț Mănăstireanu (World Vision).

Evenimentul, moderat de doamna lect. dr. Ana Maria Pălimariu, Catedra de germanistica a Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, a constituit contextul propice schimbului de idei și prezentării de perspective menite să sublinieze caracterul exacerbat al dimensiunii evaluative a procesului instructiv-educativ și necesitatea utilizării evaluării formative cu deplasarea accentului de pe evaluarea învățării pe evaluarea pentru învățare.

Expertiza în raport cu testările naționale și internaționale, cunoașterea profundă a sistemului educațional norvegian și a paradigmelor educaționale de la nivel european constituie premise care îl determină pe domnul Ragnar Solheim să afirme că evaluarea trebuie să se realizeze pe baza unor instrumente elaborate corect și utilizate pentru scopuri potrivite, administrate și interpretate de specialiști. Atunci când administrezi un test ai obligația de a folosi rezultatele în beneficiul elevilor care au furnizat informațiile. Testarea este un contract între cel care administrează testul și elev: obligația elevului este să se străduiască să obțină rezultate bune iar obligația celui care aplică testul este să folosească rezultatele în beneficiul elevului. În Norvegia, elevii participă la testări naționale la finalul clasei a V-a și la finalul clasei a VIII-a la disciplinele fundamentale. Rezultatele elevilor generează statistici la nivel național pe baza cărora se identifică punctele nevralgice care au nevoie de îmbunătățire sau de intervenție la nivel de politici educaționale și nu pentru a realiza ierarhizări ale școlilor sau ale profesorilor. Dacă s-ar întâmpla așa ceva, atunci testele și-ar pierde scopul pentru care au fost create și administrate

Prof. Liliana Romaniuc, Director Seven Hills International School, a concluzionat afirmând: Mai întâi, cred că avem nevoie să înțelegem că evaluarea învățării trebuie să ia forme noi, adaptate la conținuturile pe care curriculumul le propune, dar și la tipurile de competențe necesare pentru a putea deveni persoane care învață pe tot parcursul vieții. În al doilea rând, rezultatele elevilor noștri la testele internaționale, dar și la examenele naționale ne arată că aceștia au deficiențe mari în ceea ce privește învățarea. Această situație aproape că ne obligă să revizuim, să regândim și să reflectăm la ce, cum, când și de ce facem evaluarea. Norvegia, la fel ca majoritatea țărilor nordice, este un exemplu de bune practici în ceea ce înseamnă predarea care conduce la învățare, iar evaluările pe care ei le fac confirmă acest lucru. Sperăm ca acest workshop să fie un punct de plecare către reflecții și acțiuni concrete în sensul schimbărilor de care are nevoie sistemul educațional românesc.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Ajutorul” rusesc

Radu POPESCU

„Ajutorul” rusesc

Mai întâi se discreditează orice ajutor venit din partea României şi a Uniunii Europene, chiar dacă este vorba despre un vaccin omologat în Uniunea Europeană şi care este administrat gratuit populaţiei, pentru ca, ulterior, problema apărută să fie „rezolvată” prin importul a 1.000.000 de doze Sputnik din Rusia, vaccin care apoi va fi administrat, doar contra cost şi printr-o reţea comercială privilegiată, tuturor celor care vor să nu se îmbolnăvească de COVID.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

De la un martie la altul

Alexandru CĂLINESCU

De la un martie la altul

După un an la capătul căruia am văzut că, graţie inteligenţei umane, răul îşi are totuşi leac, e cazul să dăm prioritate lucidităţii, să ne dezbărăm de spaimele iraţionale şi să reîncepem, treptat, să trăim. Normal.

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

George PLEȘU

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

E timpul ca generaţia noastră să ofere o actualizare a identităţii oraşului prin construirea unei noi clădiri care să devină un reper (landmark) pentru comunitate, un punct de atracţie pentru vizitatori şi o ancoră pe harta regiunii, un atu în competiţia cu alte oraşe de talie similară din această zonă a Europei.

Odiseea, „la feminin”?

Nicolae CREŢU

Odiseea, „la feminin”?

Un titlu de carte, în librărie: Odiseea povestită de Penelopa, Circe, Calypso şi celelalte (Ed. Trei, 2020), de Marilu Oliva, trad. Beatrice Baciu. La ce să te aştepţi oare? Feminism, revendicativ, cu „retuşuri”, fie mai blânde, fie brutale, aduse epopeei homerice? Sau, şi mai rău, vreo tentativă de „rescriere” cu efect de intruziune „naratorială”, voit sau nu, „justiţiar” desfigurator? 

pulspulspuls

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

Ehehe, cred că nu se poate să nu ştiţi vorba aia a românului, stimaţi telespectatori: găgăuţă, dacă nu-i fudul, parcă nu e găgăuţă destul. Taare dreptate mai are şi românul ăsta necunoscut câteodată, zău aşa... 

Caricatura zilei

Dosar clasat

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.