Seven Hills International School Iaşi: “uşa” către cele mai importante universităţi din lume!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 25.11.2020

ADVERTORIAL

Seven Hills International School Iaşi: “uşa” către cele mai importante universităţi din lume!

GALERIE
0102030405060708
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
- +

În primul an de funcţionare, şcoala a obţinut acreditări foarte valoroase: SHIS Iaşi este acum  şcoală acreditată Cambridge, are certificare COBIS şi ARACIP. Studiile şi certificatele oferite de SHIS Iaşi, la fel ca şi cele de la oricare altă şcoală Cambridge din lume, sunt recunoscute peste tot, inclusiv în România. Şcolile Cambridge reprezintă bazinul principal de recrutare a studenţilor pentru cele mai prestigioase universităţi din lume. SHIS Iaşi este şcoala prietenoasă în care fiecare copil este important, oferind elevilor posibilitatea de a studia în limba engleză, după curriculumul britanic.

Un interviu cu Liliana Romaniuc, director a Seven Hills International School ( SHIS) Iaşi, în rândurile de mai jos:

Rep: La final de activitate şcolară, cum aţi caracteriza primul an de funcţionare a Seven Hills International School?

Liliana Romaniuc, director a Seven Hills International School ( SHIS) Iaşi: “A fost un an frumos, cu multe provocări, dar şi cu realizări deosebite. Dacă ar fi să mă refer la provocări, cred că cea mai dificilă a fost aceea de a-i convinge pe părinţi că SHIS Iaşi este o alternativă la învăţământul românesc ce merită atenţie, că modelul britanic pe care noi îl promovăm este riguros şi de o calitate superioară celui românesc. Spun acest lucru gândindu-mă la cel puţin două aspecte. Mai întâi, filosofia şi modul în care este gândită educaţia în sistemul britanic, mai mult chiar, în modelul de şcoală Cambridge unde se are în vedere formarea academică, dar şi dezvoltarea personală a copiilor, a talentelor şi aptitudinilor acestora. Apoi, progresul impresionant pe care l-a înregistrat fiecare dintre elevii noştri, dezvoltarea lor din punctul de vedere al competenţelor de comunicare în limba engleză, a cunoştinţelor pe care le-au acumulat, dar şi în ceea ce priveşte caracterul şi relaţionarea cu cei din jur”. În al doilea rând, acreditările pe care le-am obţinut în acest an sunt deosebit de valoroase. SHIS Iaşi este şcoală acreditată Cambridge, are certificare COBIS şi ARACIP. Dacă într-o şcoală se dau examene Cambridge, nu înseamnă că este şcoală Cambridge, ci doar un centru de examinare pentru limba engleză.

 
Rep.:Recent, Seven Hills International School a devenit şcoală Cambridge. Ce importanţă are această acreditare pentru sistemul educaţional ieşean?
 
Liliana Romaniuc:”Acreditarea Cambridge presupune intrarea în comunitatea internaţională a şcolilor Cambridge din întreaga lume. Sunt peste 10.000 de astfel de şcoli în 160 de ţări! A fi şcoală Cambridge înseamnă accesul la toate resursele pe care Universitatea Cambridge le pune la dispoziţie pentru profesori, dar şi pentru elevi. Mă refer la formarea profesorilor, manuale, resurse pentru predare şi învăţare. Pentru Iaşi este extrem de onorant să existe o astfel de şcoală. Ea oferă copiilor posibilitatea de a studia în limba engleză, urmând curriculumul britanic şi le deschide uşa către cele mai importante universităţi din lume. De asemenea, pentru părinţi, SHIS Iaşi este locul sigur şi prietenos în care ei îşi aduc copiii, de care se ocupă o echipă minunată de profesori pasionaţi şi dedicaţi”.
 
Rep.:Ce presupune acest proces? Ce aspecte sunt analizate?
 

Liliana Romaniuc:”Acreditarea Cambridge este un proces laborios de evaluare a şcolii din toate punctele de vedere. Sunt evaluate resursele materiale, calificarea resurselor umane, dotările de care dispune şcoala, filosofia educaţională şi, mai ales, modul în care se realizează educaţia: valorile, principiile care susţin demersurile didactice, dar şi cum ne asigurăm că fiecare elev realizează progres şi învaţă. Metodele de predare, manualele folosite, colaborarea dintre cadrele didactice sunt alte aspecte urmărite în procesul de acreditare şi, nu în ultimul rând, activităţile extracurriculare şi sportive, cluburile şi programele de dezvoltare personală”.

 

 

Rep:Ce înseamnă pentru elevi această acreditare? Mai precis, cât de importantă este absolvirea unei şcoli acreditată Cambridge pentru portofoliul unui elev?
 
Liliana Romaniuc:”A învăţa sau a fi absolventul unei şcoli Cambridge este un mare plus în portofoliul educaţional al oricărui elev de pe glob. Studiile şi certificatele oferite de SHIS Iaşi, la fel ca şi cele de la oricare altă şcoală Cambridge din lume, sunt recunoscute peste tot, inclusiv în România. Şcolile Cambridge reprezintă bazinul principal de recrutare a studenţilor pentru cele mai prestigioase universităţi din lume. Pe lângă acestea aş dori să subliniez beneficiile pe care le au copiii care studiază într-o astfel de şcoală, plecând de la bagajul de cunoştinţe – riguros, coerent şi holistic şi până la formarea şi dezvoltarea personală, a competenţelor de viaţă, a caracterului şi a creativităţii fiecărui copil”.
 
Rep:Seven Hills a introdus pe piaţa ieşeană un concept nou de învătământ, cel de şcoală Cambridge, cu predare în limba engleză, după sistem britanic. Ca aspecte i-au determinat pe părinţi să opteze pentru această instituţie?
 
Liliana Romaniuc:”Aşa este, introducem un concept nou de şcoală şi anume, şcoala prietenoasă în care fiecare copil este important! A şti că fiecare copil e important, că acesta vine cu drag la şcoală, că învaţă cu plăcere şi responsabilitate, că are în faţa lui persoane integre, oameni cu caractere frumoase, pasionaţi de ceea ce fac şi care iubesc copiii este tot ceea ce îşi poate dori un părinte de la şcoală. Dacă la acestea mai adăugăm relaţiile frumoase dintre profesori şi copii, profesori şi părinţi, alegerea părinţilor este cu atât mai motivată”.
 
Pe ce pune accent sistemul britanic?
 
Liliana Romaniuc:”Sistemul britanic este considerat a fi unul dintre cele mai bune şi eficiente din întreaga lume. Este ştiut faptul că în orice capitală şi oraş mare de pe glob găseşti cel puţin o şcoală Cambridge. Acest lucru înseamnă că modelul britanic este unul de success, dorit de părinţi. Sistemul pune accent pe dezvoltarea armonioasă a copilului din punct de vedere academic, relaţional, fizic şi acordă o mare atenţie punerii în valoare a talentelor şi aptitudinilor acestuia. Elevul SHIS este de încredere, implicat în ceea ce face, responsabil, reflectiv, inovator, onest şi generos. Aceste trăsături rezultă din valorile pe care este clădită întreaga filosofie educaţională a şcolii. Capacitatea de exprimare, dezinvoltura, comunicarea fluentă în limba engleză reprezintă alte repere ale sistemului britanic.
De asemenea, aş sublinia accentul pe care sistemul şi şcoala noastră le pun pe dezvoltarea competenţelor de viaţă la copii, cum ar fi: capacitatea de a-ţi gestiona emoţiile şi trăirile, managementul timpului, a banilor şi a resurselor, dar şi dezvoltarea inteligenţei proprii şi a celei emoţionale”.

Care sunt elementele din sistemul britanic de învăţare-predare pe care le apreciaţi cel mai mult?
 
Liliana Romaniuc:”Îmi place foarte mult faptul că tot sistemul este coerent şi convergent. Absolut orice aspect ai lua în calcul, fie că ne referim la curriculum, manuale, metode, valori şi filosofie educaţionale, toate se leagă şi formează o construcţie unitară solidă şi eficientă. Sunt impresionată de atenţia acordată fiecărui copil, nu doar unora, să spunem celor care se remarcă printr-un talent special. Nu, fiecare copil este important şi trebuie ajutat să se dezvolte pe linia talentelor şi înclinaţiilor proprii. Apreciez foarte mult această perspectivă asupra competiţiei.
Copiii învaţă să se evalueze şi să-şi stabilească obiective pe care trebuie să le atingă. Asumarea responsabilităţii se realizează de la cea mai mică vârstă. Spiritul de echipă şi colaborarea sunt elemente prezente atât în viaţa academică a şcolii, cât şi în procesul de învăţare la copii. Accentul pus pe comunicare şi relaţionare deschisă sunt alte elemente pe care eu le preţuiesc la acest sistem. Relaţiile dintre profesori şi elevi şi implicarea acestora în învăţare sunt alte două aspecte care contribuie mult la succesul copiilor noştri. Aş mai adăuga faptul că elevii vin la şcoală cu plăcere, că au un timp în cursul fiecărei zilei când îi pot aborda pe profesori pentru a cere explicaţii suplimentare dacă nu au înţeles ceva, dar şi activităţile din cluburi care completează educaţia lor reprezintă alte elemente ce conduc la realizarea progresului de către fiecare copil”.
 
Rep:”Cum se desfăşoară o zi de şcoală la Seven Hills?
 
Liliana Romaniucc:”Programul nostru începe la ora 8.30 şi se termină la ora 16.30, 17 sau 18, în funcţie de serviciul părinţilor. În prima parte a zilei se derulează activităţile educaţionale conform programului Cambridge, adică orele de curs, urmează masa de prânz, după care alte cluburi şi activităţi extracurriculare, instrument şi efectuarea temelor. În fiecare zi există o oră de tutoriat în care elevii care nu au înţeles ceva la o anumită disciplină au posibilitatea să discute cu profesorii şi să primească explicaţii suplimentare. Între mese copiii mai primesc câte o gustare”.

Rep:Ce presupune curriculum britanic şi ce materii didactice studiază elevul Seven Hills?
 
Liliana Romaniuc:”Curriculumul britanic cuprinde aproximativ aceleaşi discipline ca în sistemul românesc, doar că acestea sunt altfel distribuite. Astfel, în fiecare zi copiii au limba engleză, matematică şi ştiinţe. De asemenea, ei studiază istorie, geografie, arte plastice, muzică, design şi tehnologie, computer, educaţie civică şi religioasă. Se acordă o mare atenţie dezvoltării artistice a copiilor. Astfel, toţi copiii cântă la un instrument: pian, vioară, chitară, violoncel, flaut. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi exprimare a opiniilor personale sunt urmărite la fiecare disciplină, la fel ca şi înţelegerea profundă a conceptelor şi aplicarea lor în viaţa reală”.
 
Rep:Care este portretul profesorului de şcoală Cambridge?
 
Liliana Romaniuc:”Profesorii unei şcoli Cambridge trebuie să îndeplinească condiţii foarte serioase pentru a fi acceptaţi să predea. În primul rând, ei trebuie să fie calificaţi, adică să aibă studiile corespunzătoare pentru disciplina sau clasa la care predau. Ei trebuie să vorbească fluent limba engleză şi să înţeleagă filosofia modelului britanic în care se urmăreşte progresul fiecărui copil şi dezvoltarea lui academică, psiho-emoţională şi socială. Profesorul SHIS este un maestru al disciplinei pe care o predă, este prietenos şi responsabil, reflectiv şi creativ, o persoană care ştie să lucreze în echipă şi, mai presus de orice, iubeşte copiii! Şcoala noastră are o echipă de profesori tineri (români şi străini), foarte bine pregătiţi profesional, cu o capacitate excepţională de inovare, capabili de performanţe cu elevii pe toate planurile”.
 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Condiţia sincerităţii

Lucian DÎRDALA

Condiţia sincerităţii

Problema este că noi avem alegeri acum, iar campania electorală ar trebui să fie intervalul în care să-i întrebăm pe politicieni cum vor proceda mai încolo. Dacă vrem să ameliorăm funcţionarea sistemului nostru politic, sinceritatea este una dintre condiţiile fundamentale.

Filmuletul zilei

opinii

Memoria Moldovei reloaded (II)

Florin CÎNTIC

Memoria Moldovei reloaded (II)

Dincolo de festivism şi artificii, se cuvine să vedem victoria de la Chişinău a Maiei Sandu printr-o lentilă de Realpolitik, dacă vrem să ne folosească la ceva. Iar arhivele oferă nu numai argumente identitare şi istorice, dar şi sugestii de bună guvernare.

De ce mă ocup cu literatura?

Radu PĂRPĂUȚĂ

De ce mă ocup cu literatura?

Într-un articol pe care l-am publicat cu ani în urmă în „Ziarul de Iaşi” scriam despre profesiunea mea de credinţă ca scriitor. În articolul „Scrisul” vorbeam despre faptul că scrierea literaturii îţi mănâncă toată viaţa. Scrisul şi gândul la scris îţi ocupă tot timpul, te devorează, nu te lasă ziua, îţi omoară nopţile, te chinuie în tren, în taxi, în parc şi vai! la serviciu, peste tot, clipă de clipă, zi de zi. 

Ca-n vis...

Nicolae TURTUREANU

Ca-n vis...

Ieri, o zi în care „m-am simţit”, adică n-am fost aşa nesimţit, ca-n altele. Dar proiectele matinale s-au zburătăcit. Mai întâi, am cedat insistenţelor (de câteva zile) ale „ăstora”, de-a-mi instala un nou program pe computer. La naiba, acum toate-s puse altfel, iar eu umblu ca un elefănţel printre porţelanuri... Şi nu pricep mai nimic. 

pulspulspuls

Unde dai şi unde crapă, după un of exprimat la ceas de seară

Unde dai şi unde crapă, după un of exprimat la ceas de seară

Una scurtă pe azi tot din zona Ţaigherimii, stimaţi participanţi la trafic, dacă tot i-am avut în vizor în ultimele zile pe aceşti băieţi isteţi. 

Caricatura zilei

Licitație

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.