anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 03.07.2022

Advertorial (P)

SFATURI DE LA SPECIALIST - 7 reguli pe care trebuie să le urmezi ca să devii un antreprenor de succes

GALERIE
ZEN_9030
  • ZEN_9030
- +

În doar zece ani, numărul de firme din România a crescut cu 40% potrivit datelor Eurostat, țara noastră fiind pe locul doi în clasamentul european al evoluției numărului de companii private. Cum tot mai mulți români sunt ispitiți de ideea de a avea propria afacere, se conturează din ce în ce mai solid o întrebare-cheie: chiar oricine poate fi antreprenor?

Când te gândești la un antreprenor, ești tentat să îi vezi viața în roz: un om care nu are șef, care poate veni și pleca oricând vrea de la birou, care nu are numai 21 de zile de concediu pe an, care a scăpat de monotonia traiului tipic birou-pat, birou-pat. „Propria afacere înseamnă libertate!”, răzbate tot mai des chiar și din social media.

Dacă lucrurile stau cu adevărat așa de bine și, mai ales, cum faci astfel încât visul să devină realitate ne spune Florin Ghindă, specialist în domeniu cu o experiență de peste 15 ani ca trainer în solution thinking, managementul oamenilor și echipelor, management de proiect, recrutare și selecție, comunicare și antreprenoriat social. De altfel, Florin Ghindă nu se rezumă la a da niște sfaturi pasagere și relative, ci se implică direct în „ cultivarea” unei noi generații de antreprenori de succes prin traininguri și workshop-uri gratuite pe care le oferă cu sprijinul Civitta Strategy & Consulting.

În cadrul cursurilor de antreprenoriat pe care le susține oferă un „kit de supraviețuire și evoluție” în business și se adresează unor oameni pe care deseori nu îi ajută nimeni – antreprenorii din provincie. Contextul economic le e favorabil celor din Capitală, dar el și Civitta Strategy & Consulting au soluții pentru toată lumea! Regulile lui sunt pe cât de simple, pe atât de eficiente.

1.    Nu te amagi că antreprenoriatul e doar o aventură. Poate fi o carieră în sine!

„Cred că antreprenoriatul este puțin din fiecare: o aventură, o vocație și o meserie cu reguli și procese specifice!”, spune expertul. De altfel, tocmai abordarea face diferența dintre succes și eșec: dacă îți iei visul de a avea propria afacere în serios, ai șanse să îl transformi în realitate. În schimb, dacă nici măcar tu nu crezi în visul ăsta, cu siguranță nu se va materializa.

2.    Nu te gândi că această „meserie” nu se învață, ci doar se „fură”

„Există suficientă informație teoretică, structurată, în cea mai mare parte accesibilă pentru cine își dorește să învețe. Sunt importante ambele paliere – teoretic și practic –, merg mână în mână!”, concluzionează Florin Ghindă. Potrivit Barometrului Antreprenoriatului din 2016 și 2017, antreprenorii români învață din practică, dar și din experiențele altor antreprenori și din concluziile pe care aceștia le-au tras din activitatea de zi cu zi. E important să ai de la cine să înveți, de la cine să „furi meserie”, dar e important și să ai o bază teoretică solidă, pe care să constuiești. Acesta e și rostul cursurilor de antreprenoriat derulate de Civitta Strategy & Consulting: în prima fază, construirea unei fundații teoretice peste care, în faza a doua a proiectului, să fie constuit un business plan realist, aplicabil și eficient pe termen lung.

3.    Nu îți fie teamă că nu ai pregătirea necesară pentru a fi antreprenor!

Oricine poate să-și deschidă propria afacere și să aibă succes cu ea. Nu există niște studii obligatorii, nu te gândi că dacă nu ai absolvit o facultate cu profil economic nu poți reuși! „Succesul nu ține de pregătire, ci de motivație. Cele mai multe dintre noțiunile și abilitățile necesare unui antreprenor – cel puțin în faza de start-up – nu  sunt complicate. Motivația și determinarea de a începe o afacere plus elementele de context (resurse, timp, context personal) sunt factori cheie pentru succesul unui antreprenor la început de drum. Restul se învață din practică!”, explică Florin Ghindă, după ce ani de zile a analizat piața muncii și sectorul privat.

4.    Nu-ți face planuri ca și când ai fi singur pe lume, nu te gândi că tu trebuie să rezolvi totul

Ceea ce face o afacere să meargă strună sunt oamenii! Nu fondatorul singur, nu angajații de capul lor, ci împreună. Echipa e ingredientul sine qua non! Florin Ghindă explică foarte simplu: „Fiecare competență cheie atrage după sine puncte forte – adică tot ce știi și poți tu să faci e de bun augur - , iar lipsa altor competențe – ceea ce tu nu știi, cum ar fi contabilitate sau recrutare de forță de muncă – poate fi rezolvată prin delegare. Eu cred că factorul cheie este să găsești oameni potriviți pentru ce competențe are nevoie afacerea ta. Sigur, asta nu înseamnă că nu poți chiar tu ca antreprenor să înveți în timp, dar nu reduce totul numai și numai la tine și la ceea ce crezi că poți tu să faci!”.

5.    Nu te limita doar la ce îți place sau la ce crezi că lipsește de pe piață

„Cred că direcția în care trebuie să se îndrepte atenția unui potențial antreprenor e o combinație între ce îi place să facă, ce se pricepe să facă sau este dispus să învețe și ce este realist în piață!”, spune Ghindă. E foarte greu să ai succes într-un domeniu care nu te atrage – cum să faci o măcelărie dacă tu ești vegetarian? – sau într-unul deja exploatat – sună bine, dar îmi e greu de crezut că mai poate fi lansat un nou Facebook. De altfel, participarea la cursurile Civitta Strategy & Consulting le asigură participanților inclusiv instrumente de analiză a pieței și a viabilității planurilor personale. E esențial să pleci pe drumul corect, care te duce în cel mai scurt timp, cu cel mai redus consum de resurse la profit constant!

6.    În București nu umblă câinii cu covrigi în coadă. Poți reuși și în alte zone din țară!

„Evident, mediul ne influențează cu bune și cu rele. Depinde însă de noi cum transformăm puncte potențial în dezavantaj pentru afacerea noastră în ceva ce poate să ne ajute. Cred că <> o scrie fiecare dintre noi în funcție de potențialul individual, chiar dacă uneori ni se pare că un context Capitala vs. provincie sau rural vs. urban ne poate pune bariere!”, crede Florin Ghindă. De altfel, există avantaje neexploatate privind localizarea: de exemplu, cuantumul fondurilor europene acordate pentru demararea și consolidarea unor afaceri în afara Bucureștiului, lipsa unei concurențe similare cu cea din Capitală sau cunoașterea mai profundă, autentică a publicului care urmează a fi deservit. În orașele din țară sunt servicii sau bunuri pe care comercianții încă nu le oferă, iar lipsa lor poate reprezenta exact nișa de exploatat pentru viitorii antreprenori.

7.    Nu refuza să te duci la cursuri pentru că nu le-ai înțelege sau nu te simți pregătit pentru ele

Dacă ai un vis, o dorință, dacă vrei să îți deschizi o afacere, trebuie să fii deschis către noi experiențe. Înscrierea la un curs unde nu cunoști pe nimeni poate fi intimidantă, dar întâlnirea cu oameni asemenea ție îți poate da un confort neașteptat și gândul că nu ești singur în aventura asta te poate ajuta să avansezi mai rapid! Nici nu pleca de la premisa că vei participa la niște cursuri ale căror informații nu pot fi aplicate în orașul tău. Renunță la orice scenarii negative și profită de orice ocazie de a învăța. Cursurile Civitta Strategy & Consulting, de exemplu, sunt gratuite și te pun în contact cu o comunitate la care altfel nu ai avea access. În plus, ele sunt în permanență armonizate cu nevoile participanților. „La începutul programului facem împreună nu o evaluare, cât mai degrabă o sondare a nevoilor, așteptărilor de la acest tip de program de training tocmai cu scopul de a adapta conținutul la nevoile participanților. Antreprenoriatul nu cred că e util să fie poziționat ca un moft elitist. Mulți dintre noi putem să fim antreprenori în contextul potrivit cu ideea de business potrivită dacă chiar ne dorim asta!”, conchide Florin Ghindă. Mesajul central e simplu, de fapt: nu contează câți ani ai, de unde ești, ce ai făcut sau nu ai făcut până acum, ce carieră ai. Contează doar să ai un vis și să fii dispus să muncești pentru el!

De altfel, orice om din Regiunile Nord-Est și Sud-Est ale României, adică din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Brăila, Buzău, Galați, Tulcea, Vrancea și Constanța poate participa gratuit la cursurile de formare antreprenorială derulate de Civitta Strategy & Consulting! Ele sunt concepute special pentru antreprenori actuali sau viitori, pentru manageri sau fondatori de star-up-uri și sunt structurate atât în sesiuni teoretice, cât și în module practice. Organziate cu precădere în Constanța, Iași și Galați, sunt disponibile și celor din celelalte județe din Regiunile Nord-Est și Sud-Est, cărora organizatorii le decontează integral cheltuielile de transport și cazare!

Toate detaliile despre înscriere sunt de găsit pe site-urile www.fast-track.ro și www.scale-up.ro

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Efectul mediatic David Popovici

Nicolae GRECU

Efectul mediatic David Popovici

Banii, decoraţiile şi capra vecinilor sunt subiectele la modă după performanţa tânărului înotător.

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (V)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (V)

În ultimul foileton al seriei, autorul sintetizează efectele acţiunii curentului latinist din Transilvania asupra configurării conştiinţei identitare româneşti, în special în chestiunile de fixare a normelor limbii literare şi ale ortografiei româneşti moderne.

Crize, amăgiri şi limpeziri

pr. Constantin STURZU

Crize, amăgiri şi limpeziri

Între cei 12 ucenici mai apropiaţi, Mântuitorul a ales şi pe doi care aveau să comită acte de trădare cumplite: este vorba despre Iuda, cel care L-a vândut, şi despre Petru (Chefa), cel care s-a lepădat de trei ori de El, în mod public. Nu ştia Domnul pe cine alege? 

Marele plan urbanistic zonal

arh. Ionel OANCEA

Marele plan urbanistic zonal

Urbanismul este un instrument de planificare spaţială în scopul armonizării funcţiunilor vitale ale oraşului astfel încât forma, imaginea de ansamblu, să povestească despre frumuseţea comunităţii. Ideile urbanistice s-au născut o dată cu locuirea. Astăzi oraşul este un organism atât de complex, de sensibil, încât urbanismul ca disciplină de sinteză trebuie să fie o activitate permanentă, altfel apar fracturile, sincopele în evoluţia spaţiului cu efecte similare bolilor greu vindecabile.

pulspulspuls

Semnificaţii şi coincidenţe stranii legate de disputa mitropoliilor actuale şi viitoare

Semnificaţii şi coincidenţe stranii legate de disputa mitropoliilor actuale şi viitoare

Pentru că ieri am auzit că ne-au cam probozit olecuţă, amical, unele feţe bisericeşti din zona mitropoliei, pe motiv că n-ar fi Fluturelul bocovinean pe atât de isteţ şi influent pe cât ar vrea să pară în lumea asta preoţească, şi că elucubraţiunile alea ale lui cu mitropolie la Suceava n-ar trebui luate prea în serios, ei bine, pentru asta am zis că musai să mai venim cu ceva amănunte pe care unii prelaţi de la Iaşi, fie cu iertare, par a nu le fi sesizat. 

Caricatura zilei

Retragere din Insula Serpilor

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.