Singurul proiect de variantă ocolitoare a Iașului ocolește în continuare orașul, rătăcind prin birourile din București
Legătura Uricani-Dacia-Nicolina rătăcește în continuare prin birourile CNAIR. Între timp, i-a expirat certificatul de urbanism emis în toamna lui 2021 și a trebuit scos unul nou.
Varianta de trafic ușor a municipiului Iași, cea lungă de 8,2 km, între rondul de la Uricani și cartierul Nicolina, cu legătură spre un alt cartier al Iașului, Dacia, a renăscut. Ultima parte a proiectului început cu mai bine de 15 ani în urmă, „Varianta de Ocolire a Municipiului Iasi – Etapa I – Varianta Sud”, încă nu a ieșit din hățișul birocratic. În schimb, i-a expirat certificatul de urbanism emis în octombrie 2021, iar Consiliul Județean a emis unul „nou” la cererea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.
Între timp, a fost realizat și studiul pentru siguranța rutieră, care a ajuns la București, acolo unde a fost trimis anul trecut și acordul de mediu. Urmează ca documentația să treacă prin Comisia Tehnico-Economică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, apoi prin cea a Ministerului Transporturilor, după cum am aflat de la directorul DRDP, Ovidiu Laicu. De altfel, în același stadiu sunt și proiectele centurii Podu Iloaiei și lărgirii DN 24 la patru benzi din Iași până la intersecția de la Vânători. Toate aceste proiecte, alături de centura Hârlăului și Varianta Iași-Est vor fi preluate de Consiliul Județean prin Asociația Iași Infrastructura pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.
Traseul variantei de trafic ușor Uricani-Dacia-Nicolina
Varianta de trafic ușor Uricani-Cicoarei face parte din proiectul Centurii Iași-Sud, aprobat încă din 2007 de către guvern. În 2009 a fost stabilit traseul, odată cu o decizie a Consiliului Local Iaşi, prin care s-a stabilit că centura „uşoară”, pe raza mun. Iaşi, se va suprapune cu străzile Cicoarei şi Arh. Berindei, până la intersecţia cu şos. Nicolina (la OMV Nicolina). De atunci, singura modificare a fost dublarea lățimii tronsonului de drum nou la patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, între Uricani şi până la legătura spre cartierul Dacia.
Cât privește costul realizării celor 8,2 km de drum și a legăturii spre cartierul Dacia (600 m), pe pagina de internet a CNAIR apare în continuare estimarea de acum opt ani, respectiv 120,9 milioane de lei (cu TVA).
Publicitate și alte recomandări video