Primăria a lansat ieri portalul pentru servicii digitale care facilitează o interacțiune mai mare între autoritate și cetățean. Cel puțin acest lucru promite municipalitatea într-un ghid de utilizare a plaformei (eportal.primaria-iasi.ro). Fiecare cetățean poate să-și creeze un cont pe portal și poate inclusiv intra într-un dialog în timp real cu funcționari, prin intermediul unei aplicații de conversație („chat”).
Un instrument de lucru important este cel care presupune depunerea electronică a unei solicitări. Astfel, se pot depune solicitări pentru: certificat de nomenclatură stradală și adresă, acte urbanistice (certificat de urbanism, aviz de oportunitate, autorizația de construire, certificat de edificare, locuință, modificarea unui contract de închiriere, certificat de atestare fiscală și alte astfel de acte, documentele disponibile fiind structurate pe fiecare departament sau direcție a Primăriei.
Portalul oferă posibilitatea de a consulta în timp real stadiul soluționării cererii. „Serviciile oferite online sunt în continuă creștere, ele fiind dezvoltate de către specialiștii noștri, prioritizate de cererea existentă”, susțin reprezentanții în ghidul făcut public ieri. Important de știut este că portalul de servicii este integrat cu sistemul de management al documentelor utilizat de către funcționarii municipalității, sistem care a fost extins în cadrul aceluiași contract de servicii. Odată cu lansarea portalului de servicii digitale, Primăria a lansat și o nouă versiune pentru site-ul oficial (primaria-iasi.ro). Noul site oferă un acces rapid pentru servicii de interes precum: verificarea stadiului unei cereri (ePrim), plata online a taxelor (eTax), bugetare participativă, sesizarea de abuzuri administrative sau raportarea unei mașini abandonate pe o hartă interactivă.
Deocamdată, noul site nu cuprinde toate informațiile la zi în unele categorii (urbanism, ședințe ale Consiliului Local etc.), acestea fiind în proces de transfer. În schimb, site-ul vechi este încă disponibil pentru consultarea acestora. „Este o interfață nouă, modernă, adaptată atât pentru desktop, cât și pentru dispozitivele mobile, accesibil și persoanelor defavorizate”, se arată în comunicatul Primăriei. Noul site, portalul de servicii publice și extinderea sistemului intern de management a documentelor au costat peste 120.000 lei și au fost realizate de firma sibiană Sobis Solutions SRL.
Publicitate și alte recomandări video