anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Şoferul criminal din Podu Roş bate un record pentru culpă în trafic: 8 ani de puşcărie

GALERIE
pasnicu accident Podu Ros
  • pasnicu accident Podu Ros
- +

Inconştientul care a trecut pe roşu într-o intersecţie din Podu Roş, omorând doi oameni, soţ şi soţie, a primit ieri condamnarea la Tribunal. Şoferul criminal ar urma să stea după gratii 8 ani şi 3 luni, dacă sentinţa va rămâne definitivă. Din cauza modului în care a avut loc tragedia de la începutul anului, dar şi a modului în care şoferul condusese anterior, mod vizionat pe camere din oraş, procurorii ceruseră ca acesta să fie condamnat pentru omor calificat, datorită intenţiei indirecte de a ucide. Practic, procurorii au demonstrat că acesta a mers mult timp înainte de accidentul dramatic ca un bezmetic prin tot oraşul, pe contrasens sau pe roşu, cu avariile puse. În cele din urmă, instanţa a reţinut acuzaţia de ucidere din culpă, dar a aplicat o pedeapsă record.

Judecătorii Tribunalului Iaşi l-au condamnat, ieri, la o pedeapsă rezultantă de 8 ani şi 3 luni pe ieşeanul Claudiu Marian Paşnicu. Tânărul a fost găsit vinovat pentru accidentul rutier ce a avut loc în luna februarie a acestui an, în Podu Roş, în urma căruia doi soţi şi-au pierdut viaţa. Deşi a fost trimis în judecată pentru omor calificat şi tentativă la omor calificat, din cauza unei „intenţii indirecte“ de a ucide, judecătorul de caz a schimbat încadrarea juridică. Astfel, Paşnicu a fost condamnat pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă. „Cuantumul pedepsei nu îl comentăm în presă. O să formulăm apel“, a precizat avocatul Bogdan Gust, apărătorul lui Paşnicu.

Judecat pentru omor

Claudiu Paşnicu a fost trimis în judecată de parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iaşi în luna mai. Procurorii arătau atunci că Paşnicu putea fi judecat pentru omor calificat întrucât s-ar face vinovat de această infracţiune sub aspectul intenţiei indirecte. Procurorul menţiona că, în momentele premergătoare accidentului mortal, Claudiu Paşnicu a trecut de trei ori pe culoarea roşie a semaforului în alte locuri din oraş, şi doar norocul a făcut ca el să nu provoace un accident rutier. De asemenea, în ziua accidentului, în mod repetat, Paşnicu mai trecuse cu maşina „pe roşu“, primul moment de acest gen fiind semnalat de un martor, în jurul orei 11.30. Din acest motiv, în opinia acuzării, Paşnicu nu a fost un „participant legitim la traficul rutier“. Procurorii au refăcut şi traseul periculos al şoferului, din minutele premergătoare accidentului. Astfel, la ora 13.02.02, maşina lui Paşnicu intră pe contrasens pe Podul Nicolina, iar 9 secunde mai târziu pătrunde pe culoarea roşie a semaforului în intersecţia Nicolina - strada Sălciilor. Ulterior, la 13.02.24 depăşeşte pe contrasens coloana de maşini şi pătrunde pe culoarea roşie a semaforului în intersecţia şoseaua Nicolina - şoseaua Tudor Neculai. La 13.07.13 iese din nou dintr-o coloană de maşini şi trece pe culoarea roşie a semaforului prin intersecţia Şcoala nr. 42 - şoseaua Nicolina. La ora 13.08.52 pătrunde în intersecţia Nicolina - strada Sălciilor, iar când ajunge la baza podului Nicolina, pătrunde pe contrasens şi merge spre Podu Roş. La 13.09.24 pătrunde în mare viteză, venind de pe contrasens, şi când culoarea semaforului era roşie, în intersecţia şoseaua Nicolina - Aleea Rozelor, intră în coliziune cu autoturismul Dacia Logan condus de soţii Buzea, ambii angajaţi la Consiliul Judeţean Iaşi, care au decedat în urma impactului.

Mergea ca un bezmetic prin trafic, cu avariile puse

„În tot acest interval de timp, şi pe tot parcursul, inculpatul a circulat cu luminile de avarie activate, semnificaţia acestei manevre fiind dorinţa de a impune celorlalţi participanţi la trafic o anumită conduită, de acordare de prioritate, de evitare a acestuia ş.a, ceea ce face ca prezenţa sa în trafic să nu mai fie legitimă, iar poziţia subiectivă faţă de propria conduită, cu consecinţele aferente, să nu mai fie cea specifică formei de vinovăţie a culpei“, se mai arata în rechizitoriu. Toată înşiruirea de încălcări grave ale regulilor rutiere s-a produs în timp ce Paşnicu conducea prin oraş cu viteze cuprinse între 88 şi 100 de kilometri pe oră. În momentul în care a intrat în maşina condusă de soţii Buzea, viteza maşinii conduse de şofer era de 96 de kilometri pe oră, iar Paşnicu a condus 700 de metri pe contrasens.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.