
O șosea din municipiul Iași a ajuns pistă de curse pentru vitezomani. Șoseaua Bârnova, de la Trei Sarmale până la intrarea în comuna Bârnova, este tranzitată zilnic de către mii de șoferi. Aceștia circulă pe acest tronson fără nicio restricție, atât ziua cât și noaptea, în lipsa controalelor din partea Poliției Rutiere. Lipsesc semafoarele, trecerile pentru pietoni și radarele fixe, iar accidentele se țin lanț.
Cel mai recent a avut loc sâmbătă, și putea avea urmări tragice. Șoferul unui Volkswagen Passat, care circula cu viteză mare dinspre Bârnova către Iași, a depășit pe linie continuă, în curbă, trei autoturisme staționate pe carosabil în fața unui magazin local. Da, ați citit bine: autoturismele erau oprite pe stradă, în curbă, exact pe linia continuă. Din cauza vitezei și a lipsei de vizibilitate, șoferul a pătruns pe sensul opus și a acroșat un Volvo care circula regulamentar către Bârnova. Șoferița din Volvo a tras dreapta în ultima clipă, iar ciocnirea a fost doar laterală. Volvo a ricoșat pe trotuar – unde, din fericire, nu se afla niciun pieton – iar Passatul a fost oprit abia după 150 de metri. Ambele mașini au fost grav avariate, dar cei cinci pasageri din cele două vehicule au scăpat cu viață, ca prin minune.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Locuitorii din zonă au declarat pentru Ziarul de Iași că asemenea incidente sunt frecvente și că au făcut numeroase petiții către autorități, dar fără rezultat. Unii vorbesc despre „răspunsuri în bătaie de joc”. Bogdan C. pe 31 octombrie 2024, a transmis o sesizare oficială către trei instituții: Primăria Iași, Poliția Locală și Comisia Municipală de Circulație. Documentul semnalează pericolele constante de pe Șoseaua Bârnova și solicită trei măsuri minimale și clare: instalarea de treceri pentru pietoni în zonele în care trotuarele sunt întrerupte, montarea de limitatoare de viteză (speed bumps) în dreptul magazinelor, școlilor și zonelor rezidențiale, implementarea unor măsuri de monitorizare a vitezei, precum radare fixe sau patrule frecvente ale Poliției Rutiere.
„Pe Șoseaua Bârnova, traficul este intens, iar viteza cu care circulă vehiculele este adesea ridicată, generând un risc semnificativ pentru pietoni. Situația este agravată de lipsa continuității trotuarelor, care obligă pietonii să traverseze frecvent carosabilul”, a scris ieșeanul în petiția transmisă.
Primăria Municipiului Iași a răspuns pe 11 noiembrie 2024, printr-un document oficial semnat de primarul Mihai Chirica. Răspunsul: toate cele trei propuneri au primit aviz favorabil în Comisia Municipală de Circulație, cu promisiunea că vor fi implementate gradual „în funcție de bugetul de investiții”.
Poliția Locală a transmis, pe 27 noiembrie 2024, un răspuns similar: „Implementarea măsurilor de siguranță rutieră pe șos. Bârnova a fost analizată și aprobată în cadrul Comisiei Municipale de Circulație, urmând a fi puse în practică doar după obținerea avizelor de la Serviciul Rutier Iași.”
La mai bine de jumătate de an de la aprobări, niciuna dintre măsuri nu a fost pusă în aplicare.
„Am făcut o cerere civilizată, în numele tuturor celor care circulă zilnic pe acel drum. Am primit răspunsuri favorabile, frumos redactate, dar nimic concret. Până nu moare cineva, nu se mișcă nimeni”, a declarat Bogdan C. pentru Ziarul de Iași.
În lipsa intervenției autorităților, șoferii continuă să circule cu viteză mare, să depășească pe linie continuă și să transforme șoseaua Bârnova într-o pistă de curse urbană.
Publicitate și alte recomandări video