
Ssangyong Musso – o camionetă 4×4 cu un caracter premium
Atuurile acestui pick-up sud-coreean sunt calitatea interiorului, prețul competitiv, garanția foarte mare.

După ce SUV-ul premium Ssangyong Rexton a primit recent o reîmprospătare estetică la exterior și interior, iată că a venit și rândul fratelului său mai muncitor, Musso, să beneficieze de același tratament. De altfel cele două modele au în comun o întreagă serie de componente , de la motor și elemente de caroserie, până la tabloul de bord, etc. Iar pentru Musso, care este o camionetă 4×4, pregătită să fie un cărăuș pe care te poți baza, faptul că împarte interiorul cu un SUV premium este un mare beneficiu. Când urci în Musso, uiți că la spate ai o benă și ai impresia, pe bună dreptate, că te-ai urcat într-un SUV de lux. Calitatea finisajelor, designul elegant al întregului interior, scaunele confortabile și instrumentarul modern de ultimă tehnologie, toate contribuie la un sentiment de confort pe care îl simți doar în vehiculele premium. Scaunele sunt din piele, au reglaje electrice și sunt atât încălzite, cât și ventilate (cele din față). Opțional se poate comanda și o trapă panoramică, precum și încălzire pentru scaunele din spate exterioare. Poziția de conducere, așa cum era de așteptat, este înaltă, din cauza dimensiunilor mașinii, dar oferă o bună vizibilitate iar șoferul este ajutat și de senzorii care mereu îl avertizează despre pericolele din mediul înconjurător. De remarcat și sistemul video cu ajutorul căruia, atunci când iei o curbă mai strânsă, pe ecranul central îți apare un fel de simulare – vezi unde se află camionul tău în raport cu obstacolele din jurul lui. Practic, peste imaginile culese de camerele mașinii este suprapusă silueta mașinii în care te afli și așa poți aprecia mai bine cum să efectuezi manevra în siguranță. Ecranul central permite și conexiunile cu telefonul mobil, de tip Apple Car ori Android Auto.
Instrumentarul de bord al șoferului este tot digital, putând afișa o serie de informații într-un format grafic modern. Sistemul electronic al mașinii recunoaște indicatoarele de circulație, cunoaște restricțiile de viteză și te avertizează sonor ori de câte ori depășești vitezacta legală. Din fericire, sistemul se poate dezactiva la pornire (că devine iritant să tot ”țipe” mașina de fiecare dată când depășești viteza legală chiar și cu 3 km/h). Din nefericire dezactivarea trebuie făcută de fiecare dată când pornești mașina (poate o fi vreun mod în care să țină minte asta, dar nu l-am descoperit). De asemenea mașina te avertizează și atunci când îți părăsești banda de circulație fără să semnalizezi, ori când te apropii pera mult de un obstacol din față. Bineînțeles că există și sistem tip cruise control. Per total, Musso stă foarte bine la sisteme de siguranță și de asistare a șoferului.
În ciuda dimensiunilor sale, Musso se conduce foarte ușor. Actualizarea recentă a adus o suspensie recalibrată, oferind o amortizare bine echilibrată, fără să devină prea moale.
Motorul diesel de 2,2 litri și 180 CP este elastic în exploatare, silențios și economic (am reușit să scot un consum de aproximativ 7 litri / 100 km), iar în combinație cu cutia automată cu 6 trepte face experiența condusului foarte plăcută.
Confortul la rulare este excelent, interiorul e rafinat și e remarcabilă liniștea din cabină, chiar și la viteze mai mari – un aspect plăcut pentru drumurile lungi. La drum lung, Musso se descurcă fără probleme, livrând puterea lin atunci când accelerezi. Deși este o mașină înaltă, manevrarea în curbe este surprinzător de bună, fără prea multă înclinare laterală. Direcția este foarte ușoară, ceea îi conferă lui Musso un sentiment de conducere mai apropiat de o mașină obișnuită decât de un pick-up. Geamurile mari oferă o vizibilitate excepțională pentru un pick-up, ceea ce crește încrederea atunci când verifici unghiul mort – un avantaj imens pentru un vehicul de această dimensiune.
Chiar dacă are aproape 5,5 metri lungime, parcarea lui Musso nu este foarte dificilă datorită sistemului de camere la 360 de grade și senzorilor de parcare față-spate – elemente esențiale pentru mașini mari.
Musso are tracțiune 4×4 iar cu ajutorul butonului de pe consola centrală se pot selecta mai multe regimuri de funcționare – 2H, 4H și 4L , în funcție de necesități. Capacitatea de încărcare a benei este de 1000 kg și mai poate tracta încă 3500 kg!
Prețurile pentru noul Grand Musso încep de la 32.680 euro. Standard se oferă o garanție de producător de 5 ani sau 100.000 de kilometri. Garanția se mai poate extinde cu încă 5 ani. De asemenea se oferă și 5 ani de asistență rutieră.
În concluzie, Musso vine cu un raport calitate-preț imbatabil și oferă una dintre cele mai elegante cabine din acest segment, plus o și experiență de condus plăcută.
Publicitate și alte recomandări video