Studiu al unor cercetători ieşeni despre Covid-19, publicat într-o reputată revistă din SUA

studiu covid2
  • studiu covid2

O descoperire a cercetătorilor Facultății de Fizică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a fost publicată într-o reputată revistă științifică din SUA. Cercetătorii au lucrat cu omologi și parteneri din Coreea de Sud pentru a descoperi o nouă cale de atac a virusului SARS-COV-2 asupra organismului.

Aceștia au descoperit și au publicat faptul că virusul, odată intrat în organism, identifică o serie de celule-țintă pe care le destabilizează și, ulterior, le infiltrează prin membrana lipidică, pe care o fac mult mai permeabilă.

Importanța acestei descoperiri este aceea că acest mecanism molecular de atac, explică cercetătorii, ar putea să explice alternativ virulența și rata de infectare accentuată a SARS-COV-2. Pentru că, în prezent, se cunoaște că virusul, odată intrat în organism, se așază la nivelul celular prin intermediul unei subunități proteice numită „spike S1”, celebra „proteină cu țepi”, care a devenit imaginea pentru reprezentarea unilaterală a COVID-19.

Cercetătorii explică însă că, înainte ca proteina cu țepi să se desprindă de virus și să fie pusă în libertate, ca să se răspândească în organism, a fost identificat un proces numit protelitic, care presupune degradare proteică care este controlată de o serie de enzime. În cercetarea de la Iași s-a descoperit că proteina cu țepi poate să distrugă celule și prin alte procese desfășurate la nivel molecular. Chiar și în lipsa interacțiunii proteinei cu receptorii din celulele ținte, aceasta reușește să găsească o cale de a străpunge molecular celula, prin biomembrane, de aici rezultând distrugerea acesteia din urmă.

Prof. univ. dr. Tudor Luchian, coordonatorul echipei de cercetare, spune că studiile lor au arătat și că există un anticorp monoclonal care, dacă se află în organism, atenuează foarte puternic procesul de alipire a proteinei cu țepi de membrana celulelor.

„Managementul științific și profesionist al epidemiei COVID-19, generată de virusul SARS-CoV-2, este condiționat pretutindeni de înțelegerea mecanismelor moleculare de infecție virală și, în același timp, de utilizarea unor tehnologii ieftine, rapide și ușor de folosit pentru detecția timpurie a materialului viral, înainte de a se produce propagarea necontrolată a virusului. Conștienți fiind de amploarea pandemiei Covid-19, considerăm că asemenea informații, transpuse în noi tehnologii, pot avea caracter disruptiv pentru evoluția pandemică”, a declarat Tudor Luchian.

Acesta și-a arătat disponibilitatea, în momentul finalizării cercetării, de a furniza companiilor pharma rezultatele cercetărilor în vedea descoperirii unei metode de a le pune în aplicare pentru a produce anticorpii respectivi și descoperirea unei metode de tratament. El a făcut acest pas în contextul în care procesul editorial de publicare într-o revistă internațională urma să fie unul îndelungat, după studierea datelor de echipe de cercetare anonime, ce nu au fost implicate în proiectul de cercetare de la Iași.

Importanța descoperirii a fost însă atât de mare încât lucrurile s-au mișcat rapid inclusiv în zona editorială și lucrarea a fost publicată într-un jurnal științific de top al American Chemical Society din Statele Unite ale Americii: ACS Applied Materials & Interfaces. Lucrarea este semnată de Alina Asandei, Loredana Mereuță, Irina Șchiopu, Jonggwan Park, Chang Ho Seo, Yoonkyung Park și Tudor Luchian.

„Considerăm că aceste descoperiri sunt utile tuturor celor implicați, mai ales medicilor și cercetătorilor, întrucât demonstrăm o nouă cale de infectivitate asociată SAR-COV-2. Astfel, orice tratament administrat ulterior infectării ar trebui să țină seama și de această nouă cale de manifestare a patogenezei Covid-19”, a precizat prof. univ. dr. Tudor Luchian, coordonatorul grupului de cercetare de la UAIC.

Acest articol a aparut prima data pe site-ul presshub.

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Dan CONSTANTIN

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Iată ce s-ar putea face cu o mai bună colectare a TVA! Rezolvarea acestei probleme ar crea o sursă importantă de venit la buget, şi nu ar mai fi nevoie de creşterea impozitului pe venituri.

Biberonul

Nichita DANILOV

Biberonul

Mult timp am fost obsedat de casa copilăriei mele. Ea îmi revenea deschizându-şi larg uşile până şi în vis. Dacă se întâmpla însă să-i trec pragul, mă simţea străin. Nici un lucru pe care-l cunoşteam nu se mai afla la locul său, căci spaţiul intim din interiorul casei se transforma într-un adevărat labirint, prin care înaintam încercând să-mi reconstitui anumite scene petrecute în copilărie.

Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)

Ciprian IFTIMOAEI

În vreme ce, în Ucraina, obiective civile şi militare sunt făcute una cu pământul de invadatorii ruşi, în România zonelor metropolitane (polii de creştere economică) se lansează proiecte imobiliare pe bandă rulantă.

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

Michael ASTNER

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

De la Vinţu de Jos până la Cluj am fost ba trei, ba patru persoane în compartiment. De la Cluj am rămas doar cu o „băbuţă” (aşa i-am zis eu în mintea mea, femeia, bine păstrată şi sprintenă, să tot fi avut cel mult 75 de ani) urcată (am înţeles dintr-o convorbire telefonică de-a ei) de la Deva (şi care mergea şi ea până la capăt, până la Iaşi, adică).

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

PULS

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

Auzim prin zona băieţilor de la cumătrie că e mare agitaţie în zona acestora, cu tot sprijinul indirect de care beneficiază ei dinspre palatul cel roznovan, pe motiv că sunt prea şuntaţi de concurenţa pe bune care vine dinafara Iaşului cu bani tot mai mulţi de investit în cartiere întregi de blocuri.

Cireșe, nu ruble