Studiu: Câte maşini intră în Iaşi într-o zi de lucru între orele şapte şi opt
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
Oala cu Gust
anunturi

Monitorizare a Primăriei, în patru puncte

Studiu: Câte maşini intră în Iaşi într-o zi de lucru între orele şapte şi opt

GALERIE
trafic Iasi
  • trafic Iasi
- +

Primarul susţine că, pentru ora de vârf, numărul se dublează. Intrarea prin Bucium nu a fost luată în calcul. “Fluxurile de circulaţie acolo sunt reduse pentru că aglomeraţia de pe Bucium este făcută cu cetăţeni care locuiesc în municipiul Iaşi. Eu m-am referit la aportul din exterior, foarte puţină lume vine dinspre Poieni, Schitu-Duca, cea mai mare parte sunt cei care circulă din interiorul municipiului Iaşi, din ansamblurile rezidenţiale construite”, explică Chirica.

 

Primăria a monitorizat traficul la orele de vârf ale dimineţii în principalele puncte de intrare în municipiu din Zona Metropolitană. Prin acest demers, municipalitatea a intenţionat să afle care este afluxul de vehicule care ajung în Iaşi din comune limitrofe ale oraşului. Zonele luate în considerare de către Primărie au fost Păcurari (de la rond Carrefour ERA), CUG (zona Centrului Expoziţional Moldova), Breazu (limita administrativă cu Rediu) şi pe şos. Iaşi – Voineşti (limita administrativă cu Miroslava).

Măsurătorile au fost efectuate în intervalul orar 7.00 – 8.00 în ziua de joi, 17 septembrie. Potrivit primarului, măsurătorile au arătat următoarele date de trafic, pe sensul de intrare în oraş: 1.799 dinspre rond ERA, 1.005 dinspre Miroslava (prin şos. Iaşi – Voineşti), 954 dinspre CUG şi 440 vehicule dinspre Breazu. Astfel, un total de aproximativ 4.200 de vehicule pe oră, iar doar 140 dintre acestea au fost vehicule cu o capacitate de peste 7 tone. În schimb, pe sensul de ieşire, primarul a enumerat următoarele date: 764 spre CUG, 747 spre Miroslava, 276 spre rond ERA şi 73 pe la Breazu. „În total, au intrat în municipiul Iaşi aproximativ 4.200 de vehicule pe oră şi aproape 1.700 de vehicule au părăsit municipiul Iaşi. Am ales un interval de o oră pentru că, până la ora 7.20, traficul este relativ normal, iar după această oră se intensifică foarte mult, atinge apogeul spre ora 8.00, după care începe o diminuare spre orele 9.00. Practic, toate cifrele despre care eu vorbesc vor trebui înmulţite cu 2”, a comentat primarul Mihai Chirica.

Edilul a adăugat că această monitorizare explică motivul pentru care intersecţiile majore din Iaşi sunt aglomerate la ore de vârf, în condiţiile şi unui aflux mare de maşini din interiorul oraşului. Întrebat despre zona Bucium, primarul a menţionat că traficul din această zonă ar fi generat în special de locuitorii oraşului, şi nu de către şoferii din zona metropolitană. „Nu am mai monitorizat din două motive. Fluxurile de circulaţie acolo sunt reduse pentru că aglomeraţia de pe Bucium este făcută cu cetăţeni care locuiesc în municipiul Iaşi. Eu m-am referit la aportul din exterior, foarte puţină lume vine dinspre Poieni, Schitu-Duca, cea mai mare parte sunt cei care circulă din interiorul municipiului Iaşi, din ansamblurile rezidenţiale construite”, a susţinut edilul. Referindu-se la soluţii pentru fluidizarea traficului din zona metropolitană, primarul a vorbit despre transport pe calea ferată cu mai multe staţii de-a lungul oraşului şi construirea de parcări „Park & Ride”.

Primarul a mai vorbit şi despre aglomeraţia din jurul unităţilor de învăţământ în contextul în care părinţii nu sunt lăsaţi să intre cu copiii în curtea şcolilor. „Cred că este bine să recomandăm Inspectoratului Şcolar Judeţean ca, acolo unde este cazul, triajul epidemiologic să se facă la intrarea în unitatea de învăţământ, iar părinţii să aştepte cu distanţare socială în interiorul curţilor”, a mai spus Mihai Chirica. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Armistiţiu ca să ce?

Cosmin PAȘCA

Armistiţiu ca să ce?

Propunerea unui armistiţiu este un semn de disperare din partea PNL. Un indiciu în plus că Iohannis şi Cîţu au aruncat ţara într-o criză politică fără să aibă un plan B, că baronii liberali joacă de două luni la cacealma, improvizează soluţii ca să câştige timp şi să se agaţe de putere.

Filmuletul zilei

opinii

O poveste (nebună) victoriană

Codrin Liviu CUȚITARU

O poveste (nebună) victoriană

Scriitorii sunt, din ce în ce mai mult, „regizorii” unor filme cu intrigi şocante, derulate, dinamic, în imagini pe hârtie, imagini creionate prin complicitate cu abilităţile onirice ale „consumatorului”, adică ale cititorului însuşi. Intervalul epic a ajuns spaţiul de desfăşurare a unor blitzkrieg-uri devastatoare cu imaginaţia celui de dincolo de fila cărţii.

Arta surâsului

Nicolae TURTUREANU

Arta surâsului

Această încercare de portret, săvârşită de mine în urmă cu cinci ani, şi reluată aici şi-acum, s-a vrut o punere în lumină a Vioricăi S. Constantinescu (27 mai 1943 - 22 oct. 2021). Pentru că Viorica însăşi emana lumină. Asta nu-i o metaforă (răsuflată), ci chiar modul de-a fi al unei fiinţe empatice, solare, exclamative şi interogative cât să nu tulbure „corola de minuni a lumii” celuilalt. A acceptat spontan să colaboreze la „Cronica veche”, bucurându-ne paginile cu traducţiuni şi comentarii „din lumi ce vorbeau în versuri”. Într-o vară şi într-o doară, mi-a spus (telefonic) că are o casă cu grădină, la Agapia, se duce să se odihnească în raiul acela. Îmi place să cred că-i tot acolo.

Instabilitatea politică şi performanţa economică

Alin ANDRIEȘ

Instabilitatea politică şi performanţa economică

Instabilitatea politică este considerată de economişti un factor care afectează negativ economia. Instabilitatea politică este definită în studiile economice ca fiind probabilitatea ca un guvern să fie demis şi înlocuit cu un alt guvern din cauza conflictelor sau a competiţiei vehemente dintre diferiţi politicieni sau partide politice.

pulspulspuls

Tot despre mâini înfinpe-n gât la partidoi: ce are nea Măricel şi n-are nea Vasile?

Tot despre mâini înfinpe-n gât la partidoi: ce are nea Măricel şi n-are nea Vasile?

Stăteam aseară la filosofat câte-n lună şi-n stele cu amicul Archibald Tănase, om cu doftorat magna cu lăute în sforăraie politică de Bahlui, iar la un moment dat, de la Prolegomenele lui Kant şi Zarathustra lui Nietzsche, am început a analiza, în context, şi oareşce psihologie socială legată de feţele unora sau altora de prin politichia locală. 

Caricatura zilei

Mall

Editia PDF

Bancul zilei

Cercetatorii ardeleni au descoperit ca oricâta mâncare le-ai da musafirilor, tot se îmbata.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.