Studiu: Există o predispoziţie genetică pentru formele severe de COVID-19

vineri, 23.04.2021

Studiu: Există o predispoziţie genetică pentru formele severe de COVID-19

covid ati
  • covid ati

O echipă de cercetători de la Şcoala Superioară de Economie (HSE) din Rusia susţine că a descoperit o “predispoziţie genetică pentru cazurile severe de COVID-19”.

Într-un studiu publicat în revista Frontiers in Immunology, echipa de la HSE a atribuit această susceptibilitatea unui set de şase molecule care contribuie la imunitatea prin celule T, “unul dintre mecanismele-cheie folosite de corpul uman pentru a lupta împotriva infecţiilor virale”.

Aceste molecule, cunoscute sub denumirea de antigenul leucocitar uman clasa I (HLA-I), sunt “unice la fiecare individ”, însă dacă distrug sau nu noul coronavirus “ţine în mare parte de genetică”, întrucât moleculele sunt moştenite de la părinţi.

“Dacă o persoană are un set care este ineficient la o astfel de depistare, este probabil un caz mai sever de boală”, a precizat echipa de cercetători.

Descoperirile au avut la bază analiza unor mostre de genotip provenite de la pacienţi COVID-19 din Moscova şi Madrid, alături de un grup de control de mostre de la oameni sănătoşi.

Descoperirile cercetătorilor ruşi vin în contextul temerilor potrivit cărora mutaţiile virusului raportate prima dată în Marea Britanie şi Africa de Sud ar putea duce la forme mai severe ale bolii şi s-ar putea dovedi rezistente la vaccin, deşi oamenii de ştiinţă întrebaţi de revista Nature săptămâna trecută au spus că virusul va deveni mai puţin letal odată cu trecerea timpului.

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri.

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR.

A avea sau a nu avea amendamente

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?