Studiu: Fosile considerate dovezi ale primelor animale de pe Terra s-au dovedit a fi alge

fosile
  • fosile

Fosilele anunţate anterior drept cele mai vechi dovezi ale prezenţei animalelor pe Pământ s-au dovedit a fi alge. Reinterpretarea, anunţată luni în jurnalul ştiinţific Nature Ecology and Evolution, îi va obliga pe oamenii de ştiinţă să reconsidere evoluţia timpurie a animalelor, relatează UPI luni.

Studiul "aduce cele mai vechi dovezi ale (prezenţei) animalelor cu aproape 100 de milioane de ani mai aproape de zilele noastre", a declarat Lennart van Maldegem, coautor al cercetării, citat într-un comunicat.

"Am reuşit să demonstrăm că anumite molecule din algele comune pot fi alterate de procese geologice - ducând la molecule care nu se disting de cele produse de animale asemănătoare cu spongierii", a explicat van Maldegem, cercetător asociat postdoctoral la Universitatea Naţională Australiană (ANU).

Noua cercetare inversează tendinţa descoperirilor recente, care împing apariţia vieţii animale tot mai mult pe linia evolutivă.

Timp de decenii, oamenii de ştiinţă au făcut eforturi pentru a identifica originile vieţii animale, însă recent, o serie de descoperiri au sugerat că animalele asemănătoare spongierilor au început să prolifereze în oceanele de pe Pământ în ediacaran, perioadă geologică din urmă cu 635 de milioane de ani.

"În urmă cu zece ani, oamenii de ştiinţă au descoperit fosilele moleculare ale unui steroid animal în roci care s-au aflat cândva pe solul unei mări străvechi din Orientul Mijlociu", a declarat Jochen Brocks, la rândul său coautor al studiului.

"Marea întrebare a fost: cum ar fi putut fi aceşti spongieri atât de abundenţi, acoperind o mare parte din solul marin din întreaga lume, dar să nu lase în urmă fosile ale corpului?", a spus Brocks, profesor la ANU.

Se pare ca spongierii nu erau abundenţi... pentru că nu existau încă.

Deşi este adevărat că spongierii rămân singurele organisme care produc aceşti steroizi, cercetarea recentă sugerează că procesele chimice din oceane pot transforma sterolii din alge în steroli "animali".

"Aceste molecule pot fi generate în laborator atunci când simulăm timpul şi temperaturile geologice, dar am demonstrat de asemenea că astfel de procese s-au petrecut în ceea ce priveşte rocile străvechi", a declarat cercetătorul ANU Ilya Bobrovskiy, care a descoperit pentru prima data fosilele de steroizi, în urmă cu zece ani.AGERPRES

Joaca de-a reforma

Cătălin ONOFREI

Joaca de-a reforma

Îmi aduc aminte că aţi promis o Românie normală la cap, la inimă şi la trup!

Make Romania Great Again!

Make Romania Great Again!

A fost vreodată România noastră grandioasă, a fost vreun moment din istorie la care ne putem raporta şi care poate fi luat drept exemplu de reuşită, de „aşa da”? Poate cineva spune că o anumită perioadă a fost cea mai apropiată de nivelul albastru al satisfacţiei dintre toate? A existat un moment la care să ne raportăm şi să zicem: „Nu mai e cum a fost atunci când eram cei mai şmecheri, când călăream valul, când eram temuţi, respectaţi, apreciaţi la adevărata valoare”?

Bunul păstor

Mihai DORIN

Bunul păstor

A plecat la Domnul mult prea devreme, la o vârstă la care un îndrumător spiritual îşi desăvârşeşte misiunea creştină, Prea Sfinţitul Florentin Crihălmeanu, episcop greco-catolic de Cluj-Gherla. Clujenii ne-au oferit cu acest prilej o lecţie de dragoste şi civilizaţie, prin felul în care au înţeles să-şi arate preţuirea pentru blândul păstor, care în cei peste 23 de ani de slujire a cucerit inimile credincioşilor. Şi nu au fost doar cei greco-catolici, aşa cum eu însumi am înţeles cu ani în urmă, atunci când l-am cunoscut, ci deopotrivă ortodocşi ori romano-catolici.

Un chip pururi adorat

Nichita DANILOV

Un chip pururi adorat

A luminat ea, femeia, vreodată, inima lui bântuită de disperare şi dorinţă de moarte? În întunecatele clipe ale existenţei sale, şi-a adus oare aminte Eminescu de trecerea Veronicăi prin viaţa sa? Sau a fost şi ea o dezamăgire pustiitoare, cum deseori e existenţa oricăruia dintre noi pentru un altul? A fost ea picătura de neant ce a umplut paharul suferinţei sale sau stropul de lumină ce i-a împrăştiat, fie şi pentru o clipă, întunericul?

Unde-s ieşenii din scandalul intern din PNL? Or fi ăia ascunşi după draperie?

Iată, stimaţi telespectatori, că iarăşi pică ieşenii de papagal în politichia care se face la Bucureşti.

Febra