anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
anunturi

vineri, 27.01.2023

Subiectele simulării de la Evaluarea Naţională 2016 - proba la Limba Română

GALERIE
simulare evaluaresubiecte romana
  • simulare evaluare
  • subiecte romana
- +

Simulările pentru Evaluarea Națională a elevilor din clasa a opta pentru subiectul Limba și Litetatura Română au fost susținute astăzi, iar elevii au avut parte de subiecte "nu extraordinar de grele, ci normale", conform profesorului Laurențiu Dumitrescu, profesor de Limba şi Literatura Română la Colegiul Naţional „Ion Creangă” din Bucureşti, citat de adevarul.ro. 

La examene au participat aproape 200.000 de elevi, iar inspectoratele școlare județene au luat măsuri de monitorizare și control, anunţă reprezentanţii ministerului Educaţiei. Anul trecut, peste 180 de mii de elevi au participat la toate probele simulării, şi doar jumătate dintre aceştia au obţinut medii peste 5.

La primul subiect, elevii au fost nevoiți să rezolve cinci cerințe referitoare la poezia "Vârful dealului", scrisă de Ion Pillat. Pe lângă această cerință, aceștia au avut și de redactat o compunere de aproximativ 150-200 de cuvinte prin care se motiva apartenența la specia pastel a poeziei mai sus menționate.

În ceea ce privește subiectul al doilea, elevii au fost rugați să rezolve mai multe cerințe cu privire la un text publicat în revista Terra Magazin, dar și o compunere de 150-200 de rânduri prin care să relateze o întâmplare reală sau imaginară care a avut loc în timpul unei excursii.

"Subiectele nu au fost extraordinar de grele, ci normale. Ar fi putut întâmpina dificultăţi la demonstrarea pastelului. Ar fi putut avea probleme la exprimare, la capacitatea de a analiza un text poetic. Mi se pare că e un pic cam greu să îţi dai cu părerea în legătură cu Ion Pillat. Nu e atât de uşor precum pare, pentru că este un poet mai subtil, mai rafinat. Scapă uneori şi specialiştilor şi profesorilor, darămite elevilor. Dar se putea comenta. Iarăşi, la construcţia subiectivei ar fi putut avea probleme dacă nu stăpâneau bine noţiunile. A promova nu cred că e o problemă foarte mare, numai dacă nu au învăţat deloc. Acum depinde şi de cine corectează, căci se vor corecta la şcoala. Toţi profesorii vor încerca să aibă un nivel cât de cât bun", a explicat Laurenţiu Dumitrescu, profesor de Limba şi Literatura Română la Colegiul Naţional „Ion Creangă” din Bucureşti.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

OPENAI: despre viitorul luminos al şcolii

Ioan Alexandru TOFAN

OPENAI: despre viitorul luminos al şcolii

Cumva, punctişorul ne readuce la realitate: adică cu capul în nori, acolo unde le şade bine celor care pornesc pe drumul cunoaşterii. Ne provoacă, aşadar, să căutăm sensul şi nu informaţia, culoarea şi nu doar forma lumii. Să înţelegem în profunzime, nu să stăpânim, mongolic, depărtările. Cum spunea Marin Tarangul, să privim lumea, nu doar să o vedem.

opinii

Conservator? De ce nu…

Alexandru CĂLINESCU

Conservator? De ce nu…

Dacă odinioară mi se reproşa că eram prea atras de „nou”, iată că recent am fost etichetat drept „conservator”. Cum termenul are, pentru cei care l-au folosit, o conotaţie negativă, m-am întrebat în ce măsură mi se potriveşte şi dacă trebuie numaidecât să văd în asta un defect. Nu sunt, în mod clar, un „tradiţionalist”, nu mă cramponez de valori ce par - şi adesea chiar sunt - anacronice, am oroare de închistările dogmatice şi de tezismul rudimentar. În acelaşi timp constat că da, sunt zone unde agresivitatea „progresistă” mă crispează şi unde dispariţia unor criterii (morale, estetice etc.) mă deprimă.

IoT

Neculai SEGHEDIN

IoT

Adică Internet of Things (IoT), adică Internetul lucrurilor, sau, mai convingător spus, Internetul tuturor lucrurilor. Acest concept desemnează reţeaua de obiecte fizice, care conţin senzori, software şi alte tehnologii, în scopul conectării şi schimbului de date cu alte dispozitive şi sisteme de pe Internet. Lucrurile care se conectează pe Internet sunt, de exemplu, autoturisme, obiecte de uz casnic, sisteme de iluminat, sisteme de alarmă, sisteme de producţie industrială etc.

„Dezumanizarea” femeii Canaanence

pr. Constantin STURZU

„Dezumanizarea” femeii Canaanence

Într-un text publicat acum zece ani, atrăgeam atenţia asupra unor tendinţe extrem de îngrijorătoare pentru viitorul umanităţii. Din păcate, ele se adeveresc pe zi ce trece. Enumeram atunci, nu neapărat într-o ordine anume: promiscuitatea şi vulgaritatea, violenţa şi decăderea morală, transformarea omului în utilizator de tehnică performantă, concomitent cu pierderea accentuată a intimităţii, înmulţirea alimentelor tot mai chimizate şi creşterea gradului de dependenţă faţă de medicamente şi multe, multe alte elemente care indică un anumit grad de dezumanizare programată.

pulspulspuls

Iată-l pe marele politician ieşean care se milogea să urce pe scenă, lângă boşi!

Iată-l pe marele politician ieşean care se milogea să urce pe scenă, lângă boşi!

La cererea publicului continuăm pe astăzi miniseria de întâmplări haioase petrecute la Iaşi cu ocazia Zilei Unirii, dragi telespectatori. 

Caricatura zilei

Second Hand Germania

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Un raport al Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca a stabilit ca teza de doctorat a ministrului de Interne este plagiata. Credeti ca Lucian Bode sa demisioneze?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.