Succes în 25 de țări, eșec la Iași. Un cunoscut brand spaniol, cu peste 180 de magazine în lume, renunță la singura locație din România

marți, 14 octombrie 2025, 03:20
2 MIN
 Succes în 25 de țări, eșec la Iași. Un cunoscut brand spaniol, cu peste 180 de magazine în lume, renunță la singura locație din România

Deși nu este la fel de cunoscut ca marile lanțuri internaționale, Muy Mucho are o prezență extinsă în Europa și America Latină, fiind unul dintre brandurile spaniole care au mizat pe design mediteranean și produse accesibile.

Cu toate acestea, tentativa sa de extindere pe piața românească nu a avut succes, iar acum părăsește brusc piața locală. Singurul magazin din țară, deschis la Iași la mijlocul lunii noiembrie anul trecut, în Iulius Mall, se va închide la sfârșitul acestei luni, potrivit surselor „Ziarul de Iași”.

Decizia vine la mai puțin de un an de la lansarea pe piață – o retragere rapidă, neașteptată, un exemplu de piață test, care nu a funcționat conform așteptărilor. România dispare astfel complet din harta internațională a brandului, în timp ce Muy Mucho continuă să se extindă agresiv în alte țări europene și din America Latină.

 

Expansiunea globală nu garantează și adaptarea locală

 

Fondat la Barcelona, în 1997, Muy Mucho a crescut ca un brand de familie, specializat în decorațiuni, accesorii și produse pentru casă. Cu peste 180 de magazine în 25 de țări, compania anunțase în 2023 în presa spaniolă  de business o strategie ambițioasă de extindere, vizând Italia, El Salvador și România – toate prin sistem de franciză.

În România, magazinul din Iași era operat de Orion Global Solutions SRL, firmă înregistrată în județ, cu afaceri de 218.000 lei și o pierdere netă de 282.000 lei în 2024. Asociații companiei sunt Alexandra și Lucia Ceh, din Republica Moldova.

Oficial, nu au oferit explicații pentru retragere. Totuși, surse din retail spun că piața locală este dominată de lanțurile cu prețuri mici și acoperire națională, precum Pepco, Sinsay Home sau Jysk, concurenți greu de depășit pentru un brand cu prețuri medii și imagine de nișă.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii