UPDATE: Sute de ieșeni, călcaţi în picioare de „elefant”. Bătaie de joc la ridicatul coletelor. Ce spune conducerea companiei
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 02.12.2020

Ditamai site-ul de vânzări online elefant.ro, cu un fost premier în acţionariat, lucrează la Iaşi cu zilieri

UPDATE: Sute de ieșeni, călcaţi în picioare de „elefant”. Bătaie de joc la ridicatul coletelor. Ce spune conducerea companiei

GALERIE
magazin elefant
  • magazin elefant
- +

Scandal uriaş în ultimele zile la sediul din Iaşi al site-ului de vânzări elefant.ro. Deşi punctul de lucru, situat pe strada 14 decembrie, în centru, procesează şi distribuie clienţilor mii de colete pe zi, aici se lucrează cu un singur ghişeu. Ca sa facă faţă, conducerea societăţii le-a cerut angajatelor de la ghişeu să aducă în ajutor rude de acasă, pe care firma le plăteşte ca zilieri: 50 lei pe zi. Vânzările mari dinaintea Sărbătorilor au creat acolo haos total. Un calcul simplu arată că, la media de minim 1.000 de colete distribuite în cele 12 ore de program, angajata de la ghişeu trebuie să aducă, să proceseze şi să înmâneze un colet în mai puţin de 45 secunde, lucru absolut imposibil. Site-ul de vânzări are în acţionariat şi un fost premier al R. Moldova.

 

 

UPDATE 18:55

SC Elefant Online SA, firma care administrează site-ul retailerului online elefant.ro, a transmis un punct de vedere pe marginea problemelor semnalate de „Ziarul de Iaşi” prin intermediul unei firme de PR. Redăm, în rândurile următoare, textul integral primit pe e-mail:

„În acest an, reţeaua de puncte de livrare Elefant a ajuns la peste 30 de locaţii și sute de mii de colete livrate. Dacă în mod normal, afluxul de colete în pickup-point necesită o forță de muncă mai redusă, în aceste ultime săptămâni a fost nevoie de resurse umane suplimentare. Pentru aceasta am mărit numărul de colaboratori utilizând serviciile unei companii de resurse umane care ne-a completat parțial necesarul de personal la nivel local în momentele de vârf. Am constatat că mulți dintre clienții Elefant au preferat să ridice coletele de la punctele de livrare cu atât mai mult înainte de Sărbători pentru a fi siguri că intră în posesia cadourilor comandate la timp. Situația a fost similară și la Iași unde, ca și în alte puncte de livrare, la orele de vârf s-au format cozi. În această perioadă analizăm toate dificultățile întâmpinate de clienți la punctele de livrare și vom găsi soluțiile potrivite astfel încât aceste situații să nu se mai repete. Am constatat că ieșenii au un nivel de interes crescut pentru achizițiile online. În 2016 s-a înregistrat o creștere cu peste 130% a vânzărilor Elefant aici față de anul trecut, cu mult peste media celorlalte orașe din România. De aceea luăm în calcul deschiderea mai multor puncte de colectare în cursul anului următor pentru a servi cât mai rapid clienții. Iașiul este al doilea oraș din România, după București, ca volum al vânzărilor înregistrate de Elefant și este totodată în atenția întregii administrații a companiei”, se specifică în mesajul semnat de Dan Vidraşcu, directorul general Elefant.ro.

ŞTIRE INIŢIALĂ:

Mii de ieşeni şi-au blestemat zilele în ultima perioadă după ce au comandat diferite obiecte pe site-ul de vânzări elefant.ro. Deşi vorbim de unul din cele mai mari magazine de vânzări online din ţară, modul în care sunt trataţi clienţii aduce mai degrabă a afacere încropită în pripă, pentru un câştig imediat. În urmă cu trei zile, spre seară, zeci de ieşeni aşteptau la rând pentru a-şi ridica comenzile de la sediul Elefant.ro din Iaşi. Rândul se mişca foarte greu. Pentru a ajunge de la uşă până la casa de marca trebuia să te înarmezi cu multă răbdare pentru că, pentru a-ţi ridica produsele comandate din magazin durează mai bine de o oră, o oră şi jumătate. După o perioadă de oarecare acalmie, spiritele au început să se încingă.

Clienţii deveneau tot mai nemulţumiţi de ritmul în care îşi primeau pachetele, cu toate că, la acea oră, lucra o singură casieră, care însă făcea de toate: căuta pachetele în celelalte camere, le aducea clienţilor, încasa banii şi verifica, în prezenţa acestora, conţinutul coletelor. Alături, de casieră, mai era, la prima vedere, şi un alt reprezentant al magazinului, mai în vârstă, care însă nu făcea nimic să o ajute. „Doamna şi caută, şi încasează. Dumneavoastră sunteţi observator? Îmi dau eu haina jos şi o ajut pe doamna”, spune un client vizibil iritat de ritmul cu care se deplasa coada. „Nu, a lucrat aici şi nu a fost plătit. Asta s-a întâmplat! Şi vă rog să nu comentaţi pentru că nu ştiţi situaţia de aici!”, răspunde scurt casiera.

„A fost bine la început”

Celălalt „reprezentant” al magazinului îi dă însă dreptate clientului. „Aveţi dreptate în ceea ce spuneţi, dar nu se poate altfel! Doar că, atâta timp cât nu m-au plătit timp de 20 de zile eu nu mai fac nimic, să fie clar. Eu nu stau degeaba la Elefant, nu fac voluntariat. Faceţi dumneavoastră reclamaţie că poate se rezolvă ceva”, îi răspunde clientului „reprezentantul” Elefant.ro. Îl cheamă Eugen M. şi este rudă foarte apropiată a uneia dintre casierele magazinului. Ieşeanul a fost de acord să discute deschis cu jurnaliştii „Ziarului de Iaşi” pe marginea problemelor semnalate de clienţi. Ba mai mult, acesta ne-a şi povestit cum a ajuns să lucreze pentru retailerul online, dar şi problemele cu care s-a confruntat.
 
Ziarul nostru deţine înregistrări audio în acest sens, obţinute cu consimţământul acestei persoane. Eugen M. spune că la magazinul Elefant.ro din Iaşi, în ultima perioadă, zilnic sosesc în jur de o mie de colete. La momentul discuţiei, după cum susţine Eugen M., în interiorul magazinului erau „găzduite” aproximativ 8.000 de pachete ce îşi aşteptau posesorii să le ridice. „În luna noiembrie, şefii le-au spus celor două casieriţe să aducă membri din familie care să îi ajute, spunând că le va plăti acestora 50 de lei pe zi”, a zis acesta. Eugen mai spune că nu a semnat niciun contract cu firma ce administrează magazinul online, iar pentru munca depusă în luna decembrie nu a mai primit niciun ban. Pentru zilele muncite în luna noiembrie, ieşeanul susţine că banii i-au fost viraţi în contul bancar deţinut de ruda sa, unde aceasta primeşte retribuţia lunară. Eugen M. s-a arătat deranjat şi de faptul că şefii de la Bucureşti ai companiei Elefant Online SA nu îşi dau interesul pentru a fluidiza modul în care se ridică coletele la Iaşi.
 
Cu toate că cele două casiere ar fi cerut conducerii societăţii ca să fie trimisă la Iaşi o nouă casă de marcat, şi astăzi, toate încasările se realizează doar cu ajutorul uneia singure, a menţionat ieşeanul. „A fost bine la început, erau 100-200 de colete pe zi. Acum, când sunt cu miile nu se mai poate face faţă. Nici nu au mai angajat, nici nu au mai trimis alte case de marcat. Clienţii au foarte mare dreptate, pentru că, de cele mai multe ori, clienţii stau chiar şi două-trei ore la rând. Pe şefi nu-i interesează decât banii care le intră în buzunare. A trebuit să cumpăr markere, necesare pentru a scrie coletele, din banii mei”, a declarat ieşeanul. În prezent, salariul lunar ridicat de o casieră de la magazinul Elefant.ro ajunge la 1.200 lei net, a completat Eugen M. În schimb, nu sunt plătite orele suplimentare şi cu greu casierele îşi pot pot lua concediu.
 
Oficialii sunt de negăsit
 
„Ziarul de Iaşi” a încercat în repetate rânduri, şi prin mai multe canale de comunicare, să discute cu conducerea societăţii Elefant Online SA pentru a oferi cititorilor şi punctul de vedere al acestora. Iniţial, jurnaliştii ziarului nostru au sunat pe numărul de telefon de pe site. În urmă cu trei zile, după mai multe apeluri şi o aşteptare îndelungată, o angajată a răspuns la telefon, dar a spus că nu ne poate ajuta cu un număr de telefon al unui oficial al companiei. Acesta a mai zis că nici nu poate redirecţiona apelul nostru mai departe la un alt departament. Ca atare, jurnaliştii au sunat pe cele toate numele de telefon mobil disponibile în „fişa” firmei de la Registrul Comerţului.
 
Persoanele care au răspuns apelurilor au spus că nu au nicio legătură cu firma Elefant Online SA. În aceeaşi zi, „Ziarul de Iaşi” a trimis două solicitări pe adrese de e-mail distincte ale societăţii, dar, până la închiderea ediţiei, nu a fost trimis decât un mesaj automat. „Solicitarea dumneavoastră (24.513) a fost primită şi este examinată de către personalul nostru de asistenţă în maximum 7 zile lucrătoare datorită numărului ridicat de solicitări în această perioadă”, se arată în răspuns. Nu în ultimul rând, o solicitare similară aceleia trimise pe e-mail a fost adresată companiei şi prin intermediul contului de Facebook. La ora redactării articolului, acest mesaj figura ca nefiind văzut de responsabilii companiei pe reţeaua de socializare. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Vot de Sf. Nicolae

Lucian DÎRDALA

Vot de Sf. Nicolae

Chiar dacă parlamentarii şi Parlamentul, ca instituţie, nu se bucură de încredere în rândul opiniei publice, cetăţenii României sunt singurii care pot remedia această situaţie, prin voturile lor. Singura condiţie ar fi ca ele să fie rezultatul unui proces de reflecţie atentă şi, poate, de deliberare sinceră cu cei apropiaţi.

Filmuletul zilei

opinii

Votul ca dar

Florin CÎNTIC

Votul ca dar

Deşi nu sunt superstiţios, m-am gândit să reiau acest text scris înainte de europarlamentarele de anul trecut, cu speranţa că poate nu şi-a pierdut din caracterul său profetic şi duminică va fi dusă la bun sfârşit o acţiune începută atunci.

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Radu PĂRPĂUȚĂ

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Această lume nu judeca sau, vai! nu condamna lumea de ieri cu mintea de azi, stângistă, de un neomarxism avântat şi prostesc. Măcar de-ar fi numai prefăcut, dar e prostesc. Nu cunoştea „progresismul” actual şi nici nu-l practica. Pentru ea lumea veche era şi lumea de azi, nu era una „mai înaintată”. 

Boala locvacităţii deşănţate

Ioan MILICĂ

Boala locvacităţii deşănţate

Să ne imaginăm, urmând firul consideraţiilor lui Huxley, că apocalipsa discursivă declanşată pe durata pandemiei actuale se traduce nu numai într-un puhoi de bâlbe, aberaţii, confuzii şi nehotărâri de tot soiul, ci şi într-un lanţ de constrângeri, privaţiuni şi pedepse, impuse printr-un discurs public ofensiv şi cinic, care amplifică încordarea şi istovirea psihică a indivizilor. 

pulspulspuls

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Fiindc-am auzit că tot a anunţat nea Şică Orban că vine azi la Iaşi, am zis că merită să-i transmitem pe această cale şi o anume informare despre care suntem siguri că nu ştiu să i-o spună conţilierii lui de la Bucureşti, în legătură cu Iaşul. 

Caricatura zilei

Defilare cu distanțare

www.haidalacafeasiceai.ro

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.