anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Sute de mii de amenzi rutiere rămân neîncasate

GALERIE
amenda
  • amenda
- +

Estimarea îi aparţine premierului Victor Ponta, care a reiterat ieri ideea confiscării autoturismelor şoferilor care depăşesc cu mult viteza legală. Secretarul Comisiei de la Veneţia încurajează România să renunţe la articolul din Constituţie care îngreunează confiscarea bunurilor private.

Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, că în România există sute de mii de amenzi rutiere neîncasate, el acuzând faptul că acest lucru se întâmplă pentru că cei sancţionaţi nu păţesc nimic dacă nu plătesc amenzile. "Avem un sistem în care nu păţeşti nimic, te mai duci pe la instanţă, nu se ridică permisul dacă nu-ţi plăteşti amenda... Cred că avem sute de mii de amenzi neîncasate", a spus Ponta. El a arătat, răspunzând unei întrebări, că se îndoieşte de faptul că în România ar putea fi introdusă amendarea în funcţie de venit. "Până la urmă, un om e periculos că merge cu 250 de kilometri pe oră şi dacă e şomer, şi dacă e milionar, tot aia e. Problema e că, dacă e milionar, plăteşte rapid amenda şi merge din nou. Şomerul nu o plăteşte deloc", a spus Ponta. El a reiterat ieri că, în opinia sa, celui care merge pe autostradă cu 250 de kilometri pe oră ar trebui să i se confişte maşina. "Că altfel ce fac, îţi dau amendă de câteva sute de lei şi cel care are o maşină de sute de mii de Euro nu-l interesează, merge din nou. Mai dă şi în instanţă şi mai se plimbă încă un an de zile", a mai spus Ponta.
 

Exemplul Bulgariei

 
Thomas Markert, secretarul Comisiei de la Veneţia, a declarat ieri că recomandarea instituţiei sale este de ştergere din Constituţie a articolului referitor la garantarea proprietăţii private. "Recomandarea noastră este ca în privinţa articolului privind garantarea dreptului la proprietate să fie cel puţin ştearsă această propoziţie (n.r. - care afirmă că se prezumă caracterul licit al dobândirii averii)", a spus Markert, care a dat şi exemplul din Bulgaria, unde Comisia de la Veneţia a avizat procedura specială de confiscare a proprietăţilor acelora care nu au putut justifica averea şi neconformitatea acesteia cu venitul declarat. De asemenea, întrebat despre opinia premierului Victor Ponta privind posibilitatea confiscării maşinilor şoferilor vitezomani care sunt surprinşi circulând cu peste 200 kilometri la oră, Markert a răspuns că, în cazurile extreme, o astfel de măsură este justificabilă, deşi în ţările europene nu există o practică a confiscării maşinilor pentru încălcările Codului Rutier. "Cred că în alte ţări este posibil să fie confiscat instrumentul unei infracţiuni, dar de obicei nu este confiscată maşina unui şofer care încalcă Codul rutier, deoarece astfel de încălcări sunt foarte frecvente. Dar în acest caz extrem mie mi se pare justificabilă (n.r. - confiscarea), nu cred că ar fi o problemă din punctul de vedere al standardelor europene", a afirmat Markert. El a arătat că nu e nicio problemă de drept privind ridicarea temporară a maşinii unui vitezoman de către poliţişti, însă este un subiect de dezbatere dacă în ultimă instanţă judecătorul poate hotărî confiscarea maşinii.
 

"La Interne avem un garaj de maşini furate"

 
Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, la dezbaterea organizată de Forumul constituţional, că este dispus să fie luat de guler şi "dat afară din biroul de premier" pentru ideea de a se facilita printr-o prevedere constituţională confiscarea maşinilor provenite din infracţiuni.
Premierul a mai menţionat că este necesară modificarea legislaţiei în ceea ce priveşte proprietatea şi în cazul unor situaţii în care bunurile confiscate să poată fi valorificate înainte de finalizarea procesului în instanţă. "Avem situaţii în practică, acum de exemplu maşinile furate sau introduse prin contrabandă nu le poate valorifica Ministerul de Interne, stau într-un garaj la minister 4 ani, 5 ani, 7 ani, cât durează procesul şi practic nu mai au nicio valoare în momentul în care se termină procesul. În toate ţările UE maşina se valorifică şi dacă cumva după 5 -6 ani este achitat inculpatul, statul îl despăgubeşte, dar noi acum la Interne suntem un fel de garaj de maşini furate", a susţinut Ponta.
Premierul a admis, totodată, că în acest moment există şi o lege privind exproprierile, dar care nu-şi produce efectele scontate. "Eu vreau să vă spun câţi ani s-au pierdut şi câţi ani se pierd. Avem de exemplu conducta de conexiune de gaze cu R. Moldova. Pentru 14 km am stat trei ani, că trece conducta şi tulburăm vacile care pasc pe acolo. Cu Bucureşti-Constanţa am stat patru ani. Avem de adus zăcăminte, gaze, petrol din Marea Neagră. Ce facem, iar stăm patru ani până convingem pe nu ştiu care că terenul lui nu face un milion de euro? Să nu credeţi că cineva în Occident şi-a făcut autostradă şi mari lucrări de infrastructură...până la urmă terenul era al cuiva, nu?", a spus Ponta.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ioan Alexandru TOFAN

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ceea ce lipsea, acum 145 de ani, învăţământului superior românesc, era o veritabilă comunitate academică, o formă vie de interacţiune şi dezbatere între membrii breslei învăţătorilor. Cam asta lipseşte şi acum. Suntem prieteni între noi, ne sunăm şi ne vedem din când în când, mai organizăm conferinţe şi colocvii, scriem în aceleaşi reviste şi, rar, ne recenzăm cărţile. Tot din prietenie, mai degrabă. Dar instituţiile unde ne petrecem mare parte a zilei, Universităţile patriei, nu par a se hrăni, cum ar fi normal, din prieteniile noastre.

opinii

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

Criză majoră de încredere în politicienii români

Dan TAPALAGA

Criză majoră de încredere în politicienii români

Lipsa cronică de încredere în liderii politici şi în actualul sistem de partide nu anunţă nimic bun. În momente de criză economică majoră, în situaţia în care inflaţia va muşca şi mai tare din puterea de cumpărare, pe fondul stării generale de iritare amplificate de războiul din Ucraina, este nevoie doar de o scânteie şi butoiul cu pulbere riscă să sară în aer provocând explozii sociale în lanţ.

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Ioan STANOMIR

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Nici o altă întrebare nu este mai obsedantă în istoria intelectuală a Rusiei decât cea care priveşte propria ei identitate. De trei secole, din clipa în care Petru cel Mare a acordat Moscovei hlamida imperială, Rusia se află prinsă în acest dialog frenetic cu Occidentul. În această oglindă pe care i-o întinde civilizaţia pe care o imită, dar şi pe care o detestă, Rusia îşi poate contempla propriul chip.

pulspulspuls

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Aşadar, numai ce s-a vorbit la Şcoala politică de vară de pe Bahlui despre şansele fostului premier MRU la candidatura pentru funcţia supremă în târg, că au şi apărut două căi divergente în parcursul său ipotetic. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.