Taxa de tranzit a orașului – Nu; Taxa de parcare – Da, de la 1 iulie. O ședință a CL de maxim interes pentru toți șoferii
Proiectul vinietei pentru mașinile grele a fost trecut în așteptare. În schimb, a fost adoptată cu o largă majoritate propunerea de extindere a listei străzilor unde ora de parcare se taxează.
Din cele 49 de proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi a ședinței consilierilor locali, au trecut doar 43. Au fost retrase cinci dintre cele propuse inițial, în vreme ce al șaselea nu a întrunit voturile necesare.
Așa cum a promis, primarul Mihai Chirica și-a retras propunerea prin care s-ar fi instituit taxe pentru tranzitul municipiului de către mașinile cu o greutate de cel puțin 3,5 tone.
„Obligativitatea legii de a prelua drumurile naționale din intravilanul municipiului Iași nu a adus cu ea și sursa de venit, doar obligația de a le întreține. Așteptăm să vedem cum se așază strategia guvernamentală privind promovarea economică a țării, în ce măsură statul presează sau nu presează prin apariția de taxe și impozite noi, să vedem cum putem conlucra cu Ministerul Transporturilor – dacă ne poate oferi posibilitatea ca o parte din sumele încasate prin rovinietă pentru cei care utilizează drumurile naționale să fie transferate și către cei care le au în întreținere, după care vom ataca și alte puncte de vedere”, a declarat primarul Iașului înaintea începerii ședinței CL.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Nicio concesie la parcări
Reuniunea consilierilor locali a intrat în ritm după o sesiune de interpelări care au readus în discuție inclusiv pe subiectul relocării Teatrului Cub de lângă Teatrul Național. În vreme ce primarul Chirica a amintit că amplasarea lui lângă clădirea Teatrului Național în 2007, când clădirea a intrat în șantier de restaurare, lucrările fiind încheiate pe 30 aprilie 2012. Teatrul (la) Cub a continuat să funcționeze până acum, dar probabil luna viitoare va fi decisă reamplasarea lui în spatele Filarmonicii, lângă Liceul de Artă.
Pe parcursul dezbaterii și aprobării proiectelor de hotărâre au mai fost abordate problema sancțiunilor administrate celor care nu achită tariful de parcare sau care își lasă mașinile pe avarii – în acest caz, până la montarea senzorilor, povara căzând în sarcina polițiștilor locali –, precum și cea a scurtării duratei de plată a taxei de parcare între orele 8-16, în loc de 8-20 (propunere respinsă). Discuțiile au avut loc pe marginea proiectului de hotărâre care extinde lista străzilor, peste 40, unde vor fi impuse taxe de parcare începând de la 1 iulie.
Planurile Urbanistice Zonale chiar depind de zonă la vot
După o întrerupere de jumătate de oră a ședinței, consilierii locali au fost aprovizionați cu covrigi produși de o simigerie din apropiere. Reuniunea a continuat până în jurul orei 15, cu aprobarea proiectelor de hotărâre rămase. Unul dintre ele a fost respins, după ce liderul grupului AUR a semnalat că Aleea Sadoveanu, unde are propusă o investiție imobiliară, „a devenit o zonă foarte aglomerată”. „Nu vom mai susține niciun PUZ pe zona aceea până la rezolvarea situații căilor de acces”, a spus Vasile Pușcașu. Votul în acest caz a fost unul interesant: doar 3 voturi „pentru”, 18 abțineri și 5 împotrivă.
Publicitate și alte recomandări video