anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Taximetriștii din Iași sunt în fierbere de când s-a anunțat intrarea TaxiFy pe piață

GALERIE
taxify
  • taxify
- +

Taximetriștii din Iași fierb de când s-a zvonit că TaxiFy ajunge în oraș. Deocamdată, compania caută șoferi cu mașini proprii pentru colaborare.

TaxiFy este o alternativă la serviciul clasic de taximetrie, având prețuri mult mai mici; tarifele sunt chiar la jumătatea celor practicate de firmele cunoscute din Iași.

Pentru clienți, serviciul acesta de transport este unul ideal. Pentru cei care lucrează în domeniul taximetriei, dar și pentru cei care se gândească să opteze pentru un job în domeniu, acest fapt este unul chiar îngrijorător. Taximetriștii vechi se tem că vor pierde mulți clienți, iar cei care abia se orientează spre așa ceva se tem că nu vor face suficienți bani.

Pe Facebook au apărut deja grupuri locale în care oamenii dezbat subiectul. Oamenii au înțeles că activitatea nu a fost încă reglementată legal și se tem să nu aibă mai multe probleme decât beneficii.

O pagină pe care se discută este Firma Partener TaxiFy Iasi. A fost postat recent un anunț de recrutare a șoferilor cu autoturisme proprii. Se menționează și actele necesare pentru a obține job-ul: buletinul, permisul, talonul mașinii, asigurarea auto și cazierul judiciar.

Un alt grup închis este adresat potențialilor clienți și parteneri din Iași și are deja 190 de membri - TaxiFy Grup Clienți și Parteneri IASI.

Alt grup este destinat exclusiv celor care vor să devină șoferi la TaxiFy - Taxify Iasi Drivers. Grupul de dezbatere are deja 133 de membri.

Cursele cu TaxiFy sunt comandate prin intermediul unei aplicații, care momentan nu funcționează la Iași. Se pare că aceasta va deveni funcțională la sfârșitul acestei luni. Clientul își alege mașina, stabilește locația și solicită cursa. Șoferul este urmărit pe harta din aplicație în timp real. Plățile nu se fac cash, ci direct din aplicație, la finalul cursei, deoarece este nesară introducerea unui cont.

Există totuși un tarif minim (în jur de 10 lei). Costul unul kilometru ar fi puțin peste 1 leu în condițiile în care companiile clasice de taximetrie practică tarife de 2,5 lei pe kilometru.

Pentru că nu toți conducătorii auto au licență pentru transportul de persoane, aceștia se tem să accepte job-ul la TaxiFy care nu le pune la dispoziții mașini de serviciu. Ei se tem că vor fi prinși rapid după ce vor fi dați în gât de "concurență". Totuși, dacă cererea este mare din partea clienților (ceea ce înseamnă multă reclamă în mediul online), care pot renunța și la autoturismele proprii pentru deplasarea mult mai convenabilă prin oraș, politicile firmei se pot schimba, se va intra în legalitate și atunci va crește și numărul șoferilor.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ioan Alexandru TOFAN

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ceea ce lipsea, acum 145 de ani, învăţământului superior românesc, era o veritabilă comunitate academică, o formă vie de interacţiune şi dezbatere între membrii breslei învăţătorilor. Cam asta lipseşte şi acum. Suntem prieteni între noi, ne sunăm şi ne vedem din când în când, mai organizăm conferinţe şi colocvii, scriem în aceleaşi reviste şi, rar, ne recenzăm cărţile. Tot din prietenie, mai degrabă. Dar instituţiile unde ne petrecem mare parte a zilei, Universităţile patriei, nu par a se hrăni, cum ar fi normal, din prieteniile noastre.

opinii

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

Criză majoră de încredere în politicienii români

Dan TAPALAGA

Criză majoră de încredere în politicienii români

Lipsa cronică de încredere în liderii politici şi în actualul sistem de partide nu anunţă nimic bun. În momente de criză economică majoră, în situaţia în care inflaţia va muşca şi mai tare din puterea de cumpărare, pe fondul stării generale de iritare amplificate de războiul din Ucraina, este nevoie doar de o scânteie şi butoiul cu pulbere riscă să sară în aer provocând explozii sociale în lanţ.

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Ioan STANOMIR

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Nici o altă întrebare nu este mai obsedantă în istoria intelectuală a Rusiei decât cea care priveşte propria ei identitate. De trei secole, din clipa în care Petru cel Mare a acordat Moscovei hlamida imperială, Rusia se află prinsă în acest dialog frenetic cu Occidentul. În această oglindă pe care i-o întinde civilizaţia pe care o imită, dar şi pe care o detestă, Rusia îşi poate contempla propriul chip.

pulspulspuls

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Aşadar, numai ce s-a vorbit la Şcoala politică de vară de pe Bahlui despre şansele fostului premier MRU la candidatura pentru funcţia supremă în târg, că au şi apărut două căi divergente în parcursul său ipotetic. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.