
Taximetriștii din Iași fierb de când s-a zvonit că TaxiFy ajunge în oraș. Deocamdată, compania caută șoferi cu mașini proprii pentru colaborare.
TaxiFy este o alternativă la serviciul clasic de taximetrie, având prețuri mult mai mici; tarifele sunt chiar la jumătatea celor practicate de firmele cunoscute din Iași.
Pentru clienți, serviciul acesta de transport este unul ideal. Pentru cei care lucrează în domeniul taximetriei, dar și pentru cei care se gândească să opteze pentru un job în domeniu, acest fapt este unul chiar îngrijorător. Taximetriștii vechi se tem că vor pierde mulți clienți, iar cei care abia se orientează spre așa ceva se tem că nu vor face suficienți bani.
Pe Facebook au apărut deja grupuri locale în care oamenii dezbat subiectul. Oamenii au înțeles că activitatea nu a fost încă reglementată legal și se tem să nu aibă mai multe probleme decât beneficii.
O pagină pe care se discută este Firma Partener TaxiFy Iasi. A fost postat recent un anunț de recrutare a șoferilor cu autoturisme proprii. Se menționează și actele necesare pentru a obține job-ul: buletinul, permisul, talonul mașinii, asigurarea auto și cazierul judiciar.
Un alt grup închis este adresat potențialilor clienți și parteneri din Iași și are deja 190 de membri – TaxiFy Grup Clienți și Parteneri IASI.
Alt grup este destinat exclusiv celor care vor să devină șoferi la TaxiFy – Taxify Iasi Drivers. Grupul de dezbatere are deja 133 de membri.
Cursele cu TaxiFy sunt comandate prin intermediul unei aplicații, care momentan nu funcționează la Iași. Se pare că aceasta va deveni funcțională la sfârșitul acestei luni. Clientul își alege mașina, stabilește locația și solicită cursa. Șoferul este urmărit pe harta din aplicație în timp real. Plățile nu se fac cash, ci direct din aplicație, la finalul cursei, deoarece este nesară introducerea unui cont.
Există totuși un tarif minim (în jur de 10 lei). Costul unul kilometru ar fi puțin peste 1 leu în condițiile în care companiile clasice de taximetrie practică tarife de 2,5 lei pe kilometru.
Pentru că nu toți conducătorii auto au licență pentru transportul de persoane, aceștia se tem să accepte job-ul la TaxiFy care nu le pune la dispoziții mașini de serviciu. Ei se tem că vor fi prinși rapid după ce vor fi dați în gât de "concurență". Totuși, dacă cererea este mare din partea clienților (ceea ce înseamnă multă reclamă în mediul online), care pot renunța și la autoturismele proprii pentru deplasarea mult mai convenabilă prin oraș, politicile firmei se pot schimba, se va intra în legalitate și atunci va crește și numărul șoferilor.
Publicitate și alte recomandări video