„Ţeapa prin SMS“ de la RATP, dublă faţă de cât se ştia

miercuri, 18 februarie 2015, 02:50
2 MIN
 „Ţeapa prin SMS“ de la RATP, dublă faţă de cât se ştia

Regia de transport public a câştigat în instanţă contravaloarea a sute de mii de bilete achiziţionate de ieşeni prin SMS în ultimele şapte luni. Judecătorii au dat câştig de cauză RATP în procesul pe care regia l-a intentat firmei bucureştene Simplus Invest SRL.

Compania din Capitală era intermediarul dintre RATP şi operatorii de telefonie mobilă. În decizia Tribunalului Bucureşti se arată că regia are de recuperat banii aferenţi perioadei iunie – octombrie 2014.

În total, este vorba de peste 70.000 euro, sumă la care se adaugă penalităţi. „În cazul în care banii nu vor fi viraţi de companie, vom face demersuri pentru executare silită, dar aşteptăm să vedem dacă nu se depune recurs“, a precizat ieri purtătorul de cuvânt al RATP, Adrian Mihai.

În hotărârea publicată pe portalul online al justiţiei nu se face referire la lunile noiembrie, decembrie şi ianuarie, perioadă în care serviciul prin SMS a funcţionat la Iaşi.

Săptămâna trecută, oficialii RATP precizau că sumele aferente acestor luni vor fi recuperate direct de la operatorii de telefonie mobilă, în contextul în care plăţile către Simplus din partea acestor companii au încetat în noiembrie.

Practic, suma pe care RATP trebuie să o recupereze pentru perioada iunie 2014 – ianuarie 2015 ajunge la aproximativ 100.000 euro. RATP a notificat operatorii GSM abia în luna noiembrie că Simplus nu se mai achită de sarcini faţă de regie. „Admite cererea. Obligă debitoarea (Simplus, n.r.) la plata către creditoare (RATP, n.r.) a sumei de 309.548 lei reprezentând contravaloarea facturilor nr. 2660/24.07.2014, 2914/13.08.2014, 3348 /17.09.2014, 3768/17.10.2014, 4147/ 12.11.2014 şi parţial valoarea facturii nr. 2200/18.06.2014, precum şi la plata penalităţilor de întârziere aferente debitului principal, în cuantum de 0,04% pe zi de întârziere de la data scadenţei fiecărei facturi menţionate şi până la plata efectivă“, se arată în decizia Tribunalului Bucureşti. Judecătorii au fixat şi un termen de plată, respectiv 30 de zile de la data emiterii hotărârii instanţei.

Firma bucureşteană a mai fost dată în judecată şi de alţi parteneri de afaceri, pe rolul instanţelor fiind deschise mai multe procese. În octombrie 2014, Simplus Invest a fost obligată de judecători să achite aproape 350.000 euro către o companie multinaţională specializată în oferirea de servicii de plăţi prin intermediul telefonului mobil.

În prezent, RATP caută un alt partener pentru a relua serviciul de achiziţie de bilete prin SMS.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii