vineri, 29.03.2024
Maşinile electrice Volkswagen (VW) din Seria ID (Intelligent Design) sunt echipate cu tehnologii dezvoltate de inginerii din cadrul companiei Continental Iaşi. Specialiştii din centrul de inginerie au livrat funcţii care permit actualizarea software-ului maşinii similar cu actualizările Windows pentru calculator, recunoaşterea şoferului pe baza cheii şi până la funcţii care fac posibilă adaptarea automată a vitezei maşinii şi a distanţei faţă de un vehicul aflat sau apărut brusc în faţă.
După ce specialiştii Continental Iaşi au furnizat componente principale pentru primul model electric ID.3 al VW, în prezent livrează tehnologii esenţiale şi pentru noul VW ID.4, care luna trecută a câştigat premiul «Maşina Mondială a Anului 2021». De altfel, componentele principale furnizate şi pentru primul model electric ID.3 al VW vor fi utilizate şi în alte modele din seria ID, precum succesorul ID.4. Spre exemplu, în Iaşi, peste 100 de ingineri au lucrat la dezvoltarea ICAS (In Car Aplication Server). Include funcţionalităţi precum «Flash over the air», care permite actualizarea software-ului maşinii similar cu actualizările Windows pentru calculator, fără a mai fi necesară deplasarea şoferului la reprezentanţă.
Cititi si: Avantajele şi dezavantajele maşinilor electrice! Un caz concret
Ulterior, Continental a revoluţionat arhitectura electronică a vehiculului cu ICAS1, care serveşte ca o interfaţă inteligentă pentru internet, fiind o componentă centrală pentru toate vehiculele bazate pe matricea de acţionare electrică modulară. Mai mult, inginerii Continental au dezvoltat şi funcţia „Plug and Charge” pentru ICAS1, care este utilizată pentru a controla şi simplifica procesul de încărcare a vehiculului. Mai exact, atunci când cablul de încărcare este conectat, software-ul din ICAS1 va putea autentifica vehiculul înregistrat la punctele de încărcare acceptate şi poate prelua procesul de încărcare şi facturarea acestuia pe baza contractului de încărcare memorat.
Cititi si: Jurnal la birou - O zi la Continental Iași
Revenind la premiul «Maşina Mondială a Anului 2021», VW ID.4 a fost apreciată pentru caracterul ecologic al emisiilor directe şi al progreselor tehnologice, cu bateria sa electrică (brută) de 82 kWh, suita completă de tehnologie de asistenţă a şoferului şi caracteristici inovatoare precum actualizarea software-ului. Specialiştii din centrele de cercetare şi dezvoltare din Iaşi, Sibiu şi Timişoara au contribuit la dezvoltarea mai multor tehnologii care se regăsesc în e-SUV-ul VW, precum unitățile ce controlează scaunele, ușile, şasiul, actuatorul senzorilor, cât și la ICAS și radarul cu rază lungă de acţiune.
Cititi si: O echipă de ingineri ieşeni a pus umărul la construcţia noului model Volkswagen ID.3
Printre funcţionalităţile acestora se numără configurarea luminilor ambientale (atât cele interioare, cât şi cele exterioare după preferinţa clientului), recunoaşterea şoferului pe baza cheii, configurarea confortului, adaptarea automată a vitezei maşinii şi a distanţei faţă de un vehicul aflat sau apărut brusc în faţă, precum şi asistenţă la frânare de urgenţă.
Cuvinte cheie: + Volkswagen, tehnologii, ID4, Continental, Iasi
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |