Impact FM regional

Telescopul James Webb a realizat o imagine a Universului „cu cel mai mare grad de profunzime"

univers
  • univers

NASA va prezenta pe 12 iulie "o imagine a Universului nostru cu cel mai mare grad de profunzime obţinut vreodată", care a fost realizată cu ajutorul telescopului spaţial James Webb, a anunţat miercuri Bill Nelson, administratorul agenţiei spaţiale americane (NASA), informează AFP.

''Este punctul cel mai îndepărtat pe care omenirea l-a putut privi până acum'', a afirmat Bil Nelson cu prilejul unei conferinţe de presă desfăşurate la sediul Space Telescope Science Institute din Baltimore, centrul de operaţiuni al telescopului James Webb, o veritabilă bijuterie de inginerie care a costat 10 miliarde de dolari. Acest telescop a fost lansat în decembrie, iar în prezent se află la o distanţă de 1,5 milioane de kilometri faţă de Terra.

James Webb este capabil să "privească" puncte mai îndepărtate din cosmos decât toate telescoapele dinaintea lui graţie oglinzii sale principale şi a instrumentelor care captează semnale în infraroşu, ceea ce îi permite să scruteze prin norii de praf din spaţiu.

''Va explora obiecte ale Sistemului Solar şi atmosferele exoplanetelor care orbitează alte stele, oferindu-ne indicii care ne vor ajuta să aflăm dacă atmosfera lor este potenţial similară cu a noastră'', a explicat Bill Nelson.

''Vom găsi probabil răspunsuri la unele dintre întrebările noastre: de unde venim? suntem singuri în univers? cine suntem? Şi, bineînţeles, va răspunde la întrebări pe care nici nu le cunoaştem încă'', a adăugat administratorul NASA.

Telescopul James Webb va permite în primul rând observarea primelor galaxii, formate la doar câteva sute de milioane de ani după Big Bang, precum şi a exoplanetelor.

Graţie unei lansări eficace realizată de Arianespace, companie parteneră a NASA, telescopul ar putea rămâne operaţional timp de 20 de ani, dublul duratei de viaţă preconizate iniţial, a precizat cu entuziasm Pam Melroy, administrator-adjunct al agenţiei spaţiale americane.

Pe 12 iulie, NASA intenţionează să publice prima spectroscopie realizată de telescopul James Webb, care înfăţişează o planetă îndepărtată, o exoplanetă.

Spectroscopia, o ramură a fizicii optice, este considerată un instrument util care permite aflarea compoziţiei chimice şi moleculare a obiectelor îndepărtate şi, în cazul unei planete, poate contribui la determinarea atmosferei acesteia, la detectarea prezenţei apei sau la analiza solului.

Potrivit lui Nestor Espinoza, astronom în cadrul Space Telescope Science Institute, spectroscopiile unor exoplanete au fost până în acest moment foarte limitate în comparaţie cu posibilităţile oferite de telescopul James Webb.

''Este ca şi cum aţi fi într-o cameră foarte întunecată şi nu aţi avea la dispoziţie decât o minusculă gaură de ac prin care puteţi privi'', a spus el, referindu-se la tehnologia actuală. Odată cu acest nou telescop, ''deschideţi o fereastră imensă, puteţi vedea toate micile detalii'', a adăugat el. AGERPRES

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Alexandru LĂZESCU

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Percepţiile eronate privind riscurile şi oportunităţile au avut adesea consecinţe catastrofale în istorie; decizia Chinei privind o invazie a Taiwanului va fi influenţată şi de percepţia privind consistenţa răspunsului Occidentului faţă de agresiunea Rusiei.

Slavă lui Rabelais

Nichita DANILOV

Slavă lui Rabelais

Vom intra într-o epocă în care resursele de materii vor conta la fel de mult ca şi tehnologia. Epoca energiei ieftine, după cum spunea un comisar european, a luat sfârşit. Epoca revendicărilor abia a început.

Ţara asta-i un miracol

Michael ASTNER

Ţara asta-i un miracol

Nu ştiu de ce, dar parcă-n România guvernanţii par să exclame cu toţii (în gândul lor): Păi, unde-am ajunge dacă tot poporul ar putea să se ducă fără probleme dintr-o parte în alta, pe autostrăzi şi drumuri expres şi drumuri naţionale modernizate şi decongestionate de existenţa autostrăzilor şi drumurilor expres?!

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

Nu este exclus ca timpul și uzul să valideze și să impună aceste formule denominative noi, dar, deocamdată, cel puțin pentru persoanele cu o educație umanistă solidă, impresia de improvizație și oportunism persistă.

Cum au fost arvunite locurile AUR de la Iaşi pentru viitoarea legislatură a Parlamentului

Discuţiile de la Şcoala politică de vară de pe Bahlui, care s-a ţinut în aceste zile pe terasa unei berării boeme din târg, ar fi continuat la nesfârşit pe tema imposibilei şi, totuşi, foarte probabilei, coaliţii dintre liberali şi userişti, dacă cineva nu ar fi adus în discuţie, nu se ştie cu ce intenţii, problema vizitei în oraşul nostru a lui George Simion, liderul partidului AUR.

Suspensii speciale