Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Brandingul este unul dintre factorii determinanti, cu rol decisiv în succesul afacerii tale. Prin intermediul brandingului se formează o conexiune cu potențialii clienți, aceștia formându-și astfel o primă impresie despre business și produsele sau serviciile oferite.
Acest concept nu poate fi rezumat la un simplu logo. Este un vehicul de comunicare extrem de complex și eficient care comunică direct clienților nivelul de așteptări pe care l-ar putea avea de la tineși este constituit din tonul vocii afacerii tale, misiunea acesteia, materialele de marketing, printuri, ambalaje, website, etc. Efectiv este motivul pentru care oamenii vor alege afacerea ta în defavoarea competiției.
În cazul afacerilor mici, brandingul se ocupă cu atragerea și retenția clienților garantând implicit supraviețuirea acesteia, așadar, iată 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere mică:
Prima impresie contează. Astfel, dacă deții o afacere mică sau ești un antreprenor la început de drum, este foarte posibil să fi realizat până acum că există zeci, sute sau chiar poate mii de afaceri similare cu a ta, iar pentru a te diferenția de concurență, un simplu logo steril și lipsit de semnificație achiziționat cu câțiva dolari chiar nu este suficient. Un brand are un scop clar determinat și evidențiază de fiecare dată, chiar dacă produsele sau serviciile oferite sunt similare cu cele ale concurenței.
Un brand bine definit va comunica de fiecare dată audienței că are de a face cu un expert în domeniu, fapt care se va reflecta în vânzări. Nimeni nu vrea să lucreze cu amatori, cu toții preferăm să apelăm la un profesionist, iar un profesionist va avea mereu o imagine impecabilă construită prin branding.
Atragerea primilor clienți poate fi un proces dificil care te poate forța să accepți uneori oferte care nu te avantajează, doar pentru a prinde tracțiune și a mai adăuga încă un client în portofoliu. Atunci când ai în spate un brand solid, te vei putea prezenta drept un profesionist și automat vei putea solicita tarifele pe care un profesionist le percepe.
Clienții sunt atrași de branduri cu care împărtășesc valori, emoții sau opinii similare. În momentul în care un business își expune valorile prin branding, clienții vor dezvolta o conexiune emoțională cu acesta. Practic, un branding bine construit face ca produsele sau serviciile unei afaceri să poată fi recunoscute cu ușurință, fapt care va atrage clientul spre achiziție.
Câtă vreme se livrează ceea ce brandul promite, clienții își vor aminti mereu de afacerea ta. Mai mult, chiar dacă pe moment nu au nevoie de serviciile sau produsele tale, acestea vor rămâne mereu ca primă opțiune (top of mind) și vor fi recomandate inclusiv cunoscuților.
Având deja o identitate solidă, poți lua decizii rapide în comunicare, fără a mai stabili de fiecare dată detalii care îți consumă timpul precum fonturi, culori, tonul vocii, etc. Toate aceste informații se regăsesc în manualul de brand oferit de agenția de marketing și vor putea fi implementate chiar și de persoane proaspăt angajate, câștigând astfel timp care ar fi fost folosit cu transferul de informații din momentul trainingului.
După cum s-a menționat la punctul 4, oamenii se conectează cu branduri cu care împărtășesc aceleași valori. În cazul în care brandingul îți reprezintă în mod clar afacerea, vei avea mai multe șanse să atragi oamenii potriviți.
De exemplu, dacă deții o afacere care comercializează vinuri premium și dorești să atragi un client cu venituri peste medie, brandingul trebuie să fie aliniat cu calitatea produselor. Astfel, ai putea folosi ambalaje de calitate superioară, etichete luxoase care să impresioneze, o scurtă scrisoare de mulțumire din partea producătorului inclusă în colet, etc. Detaliile mici contează și chiar rămân în memoria clienților.
În cazul afacerilor mici, este important de urmărit fluxul banilor pentru a se putea stabili cu exactitate de unde vin și unde se duc. Chiar dacă la început pare o idee bună să se meargă pe cea mai ieftină soluție, fără un branding bine construit este posibil să nu fii mereu mulțumit și să faci mereu schimbări în identitatea brandului care te vor costa mai mult decât dacă ai fi apelat din prima la o agenție de marketing cu tarife aparent mai mari. Mai trebuie menționat faptul că schimbarea constantă a siglei, site-ului sau a graficii nu ajută deloc la fidelizarea clienților.
O identitate plăcută te face mândru de ea și implicit o vei distribui cu plăcere. Clienții tăi vor simți acest lucru și vor fi și mai tentați să aibă încredere în brandul tău deoarece transmiți entuziasm și siguranță de sine.
Presupunând că ai deja un brand solid și implicit o bază de date de clienți loiali, îți va fi mult mai ușor să prezinți noi produse sau servicii. Clienții sau potențialii clienți sunt deja interesați de ce poți oferi și vor fi mult mai receptivi față de ce le vei propune în continuare.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |