Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Advertorial

Top 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere (P)

GALERIE
web-design-1-768x614
  • web-design-1-768x614
- +

Brandingul este unul dintre factorii determinanti, cu rol decisiv în succesul afacerii tale. Prin intermediul brandingului se formează o conexiune cu potențialii clienți, aceștia formându-și astfel o primă impresie despre business și produsele sau serviciile oferite.

Acest concept nu poate fi rezumat la un simplu logo. Este un vehicul de comunicare extrem de complex și eficient care comunică direct clienților nivelul de așteptări pe care l-ar putea avea de la tineși este constituit din tonul vocii afacerii tale, misiunea acesteia, materialele de marketing, printuri, ambalaje, website, etc. Efectiv este motivul pentru care oamenii vor alege afacerea ta în defavoarea competiției.

În cazul afacerilor mici, brandingul se ocupă cu atragerea și retenția clienților garantând implicit  supraviețuirea acesteia, așadar, iată 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere mică:

  • Te scoate în evidență pe o piață deja saturată

Prima impresie contează. Astfel, dacă deții o afacere mică sau ești un antreprenor la început de drum, este foarte posibil să fi realizat până acum că există zeci, sute sau chiar poate mii de afaceri similare cu a ta, iar pentru a te diferenția de concurență, un simplu logo steril și lipsit de semnificație achiziționat cu câțiva dolari chiar nu este suficient. Un brand are un scop clar determinat și evidențiază de fiecare dată, chiar dacă produsele sau serviciile oferite sunt similare cu cele ale concurenței. 

  • Brandingul oferă credibilitate

Un brand bine definit va comunica de fiecare dată audienței că are de a face cu un expert în domeniu, fapt care se va reflecta în vânzări. Nimeni nu vrea să lucreze cu amatori, cu toții preferăm să apelăm la un profesionist, iar un profesionist va avea mereu o imagine impecabilă construită prin branding.

  • Având o identitate clară, poți solicita tarifele pe care le meriți

Atragerea primilor clienți poate fi un proces dificil care te poate forța să accepți uneori oferte care nu te avantajează, doar pentru a prinde tracțiune și a mai adăuga încă un client în portofoliu. Atunci când ai în spate un brand solid, te vei putea prezenta drept un profesionist și automat vei putea solicita tarifele pe care un profesionist le percepe.

  • Brandingul fidelizează clienții

Clienții sunt atrași de branduri cu care împărtășesc valori, emoții sau opinii similare. În momentul în care un business își expune valorile prin branding, clienții vor dezvolta o conexiune emoțională cu acesta. Practic, un branding bine construit face ca produsele sau serviciile unei afaceri să poată fi recunoscute cu ușurință, fapt care va atrage clientul spre achiziție.

  • Brandingul crește retenția de clienți și aduce recomandări

Câtă vreme se livrează ceea ce brandul promite, clienții își vor aminti mereu de afacerea ta. Mai mult, chiar dacă pe moment nu au nevoie de serviciile sau produsele tale, acestea vor rămâne mereu ca primă opțiune (top of mind) și vor fi recomandate inclusiv cunoscuților.

  • Brandingul îți câștigă timp

Având deja o identitate solidă, poți lua decizii rapide în comunicare, fără a mai stabili de fiecare dată detalii care îți consumă timpul precum fonturi, culori, tonul vocii, etc. Toate aceste informații se regăsesc în manualul de brand oferit de agenția de marketing și vor putea fi implementate chiar și de persoane proaspăt angajate, câștigând astfel timp care ar fi fost folosit cu transferul de informații din momentul trainingului.

  • Brandingul te ajută să atragi clienții ideali

După cum s-a menționat la punctul 4, oamenii se conectează cu branduri cu care împărtășesc aceleași valori. În cazul în care brandingul îți reprezintă în mod clar afacerea, vei avea mai multe șanse să atragi oamenii potriviți.

De exemplu, dacă deții o afacere care comercializează vinuri premium și dorești să atragi un client cu venituri peste medie, brandingul trebuie să fie aliniat cu calitatea produselor. Astfel, ai putea folosi ambalaje de calitate superioară, etichete luxoase care să impresioneze, o scurtă scrisoare de mulțumire din partea producătorului inclusă în colet, etc. Detaliile mici contează și chiar rămân în memoria clienților. 

  • Pe termen lung, brandingul economisește bani

În cazul afacerilor mici, este important de urmărit fluxul banilor pentru a se putea stabili cu exactitate de unde vin și unde se duc. Chiar dacă la început pare o idee bună să se meargă pe cea mai ieftină soluție, fără un branding bine construit este posibil să nu fii mereu mulțumit și să faci mereu schimbări în identitatea brandului care te vor costa mai mult decât dacă ai fi apelat din prima la o agenție de marketing cu tarife aparent mai mari. Mai trebuie menționat faptul că schimbarea constantă a siglei, site-ului sau a graficii nu ajută deloc la fidelizarea clienților.

  • Brandingul transmite încredere în afacerea ta

O identitate plăcută te face mândru de ea și implicit o vei distribui cu plăcere. Clienții tăi vor simți acest lucru și vor fi și mai tentați să aibă încredere în brandul tău deoarece transmiți entuziasm și siguranță de sine.

  • Un branding bine stabilit îți va ușura considerabil prezentarea unor noi produse sau servicii

Presupunând că ai deja un brand solid și implicit o bază de date de clienți loiali, îți va fi mult mai ușor să prezinți noi produse sau servicii. Clienții sau potențialii clienți sunt deja interesați de ce poți oferi și vor fi mult mai receptivi față de ce le vei propune în continuare.                 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri