anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Advertorial

Top 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere (P)

GALERIE
web-design-1-768x614
  • web-design-1-768x614
- +

Brandingul este unul dintre factorii determinanti, cu rol decisiv în succesul afacerii tale. Prin intermediul brandingului se formează o conexiune cu potențialii clienți, aceștia formându-și astfel o primă impresie despre business și produsele sau serviciile oferite.

Acest concept nu poate fi rezumat la un simplu logo. Este un vehicul de comunicare extrem de complex și eficient care comunică direct clienților nivelul de așteptări pe care l-ar putea avea de la tineși este constituit din tonul vocii afacerii tale, misiunea acesteia, materialele de marketing, printuri, ambalaje, website, etc. Efectiv este motivul pentru care oamenii vor alege afacerea ta în defavoarea competiției.

În cazul afacerilor mici, brandingul se ocupă cu atragerea și retenția clienților garantând implicit  supraviețuirea acesteia, așadar, iată 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere mică:

  • Te scoate în evidență pe o piață deja saturată

Prima impresie contează. Astfel, dacă deții o afacere mică sau ești un antreprenor la început de drum, este foarte posibil să fi realizat până acum că există zeci, sute sau chiar poate mii de afaceri similare cu a ta, iar pentru a te diferenția de concurență, un simplu logo steril și lipsit de semnificație achiziționat cu câțiva dolari chiar nu este suficient. Un brand are un scop clar determinat și evidențiază de fiecare dată, chiar dacă produsele sau serviciile oferite sunt similare cu cele ale concurenței. 

  • Brandingul oferă credibilitate

Un brand bine definit va comunica de fiecare dată audienței că are de a face cu un expert în domeniu, fapt care se va reflecta în vânzări. Nimeni nu vrea să lucreze cu amatori, cu toții preferăm să apelăm la un profesionist, iar un profesionist va avea mereu o imagine impecabilă construită prin branding.

  • Având o identitate clară, poți solicita tarifele pe care le meriți

Atragerea primilor clienți poate fi un proces dificil care te poate forța să accepți uneori oferte care nu te avantajează, doar pentru a prinde tracțiune și a mai adăuga încă un client în portofoliu. Atunci când ai în spate un brand solid, te vei putea prezenta drept un profesionist și automat vei putea solicita tarifele pe care un profesionist le percepe.

  • Brandingul fidelizează clienții

Clienții sunt atrași de branduri cu care împărtășesc valori, emoții sau opinii similare. În momentul în care un business își expune valorile prin branding, clienții vor dezvolta o conexiune emoțională cu acesta. Practic, un branding bine construit face ca produsele sau serviciile unei afaceri să poată fi recunoscute cu ușurință, fapt care va atrage clientul spre achiziție.

  • Brandingul crește retenția de clienți și aduce recomandări

Câtă vreme se livrează ceea ce brandul promite, clienții își vor aminti mereu de afacerea ta. Mai mult, chiar dacă pe moment nu au nevoie de serviciile sau produsele tale, acestea vor rămâne mereu ca primă opțiune (top of mind) și vor fi recomandate inclusiv cunoscuților.

  • Brandingul îți câștigă timp

Având deja o identitate solidă, poți lua decizii rapide în comunicare, fără a mai stabili de fiecare dată detalii care îți consumă timpul precum fonturi, culori, tonul vocii, etc. Toate aceste informații se regăsesc în manualul de brand oferit de agenția de marketing și vor putea fi implementate chiar și de persoane proaspăt angajate, câștigând astfel timp care ar fi fost folosit cu transferul de informații din momentul trainingului.

  • Brandingul te ajută să atragi clienții ideali

După cum s-a menționat la punctul 4, oamenii se conectează cu branduri cu care împărtășesc aceleași valori. În cazul în care brandingul îți reprezintă în mod clar afacerea, vei avea mai multe șanse să atragi oamenii potriviți.

De exemplu, dacă deții o afacere care comercializează vinuri premium și dorești să atragi un client cu venituri peste medie, brandingul trebuie să fie aliniat cu calitatea produselor. Astfel, ai putea folosi ambalaje de calitate superioară, etichete luxoase care să impresioneze, o scurtă scrisoare de mulțumire din partea producătorului inclusă în colet, etc. Detaliile mici contează și chiar rămân în memoria clienților. 

  • Pe termen lung, brandingul economisește bani

În cazul afacerilor mici, este important de urmărit fluxul banilor pentru a se putea stabili cu exactitate de unde vin și unde se duc. Chiar dacă la început pare o idee bună să se meargă pe cea mai ieftină soluție, fără un branding bine construit este posibil să nu fii mereu mulțumit și să faci mereu schimbări în identitatea brandului care te vor costa mai mult decât dacă ai fi apelat din prima la o agenție de marketing cu tarife aparent mai mari. Mai trebuie menționat faptul că schimbarea constantă a siglei, site-ului sau a graficii nu ajută deloc la fidelizarea clienților.

  • Brandingul transmite încredere în afacerea ta

O identitate plăcută te face mândru de ea și implicit o vei distribui cu plăcere. Clienții tăi vor simți acest lucru și vor fi și mai tentați să aibă încredere în brandul tău deoarece transmiți entuziasm și siguranță de sine.

  • Un branding bine stabilit îți va ușura considerabil prezentarea unor noi produse sau servicii

Presupunând că ai deja un brand solid și implicit o bază de date de clienți loiali, îți va fi mult mai ușor să prezinți noi produse sau servicii. Clienții sau potențialii clienți sunt deja interesați de ce poți oferi și vor fi mult mai receptivi față de ce le vei propune în continuare.                 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.