anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 01.11.2020

Campania se mută pe internet

Topul ”postacilor” de la Iași - Câţi bani dau candidaţii la locale pe postările plătite pe Facebook

GALERIE
facebook
  • facebook
- +

Campania electorală s-a desfăşurat până acum la Iaşi fără incidente, atât în municipiu, cât şi în judeţ. Liniştea din campanie este confirmatăşi de puţinele sesizări care au fost înaintate la birourile electorale: cele mai multe au ţinut de afişajul electoral, iar în general a fost vorba despre afişe lipite unul peste altul.

Totuşi, această campanie a bifat şi o premieră în ultimii cel puţin 20 de ani: un partid a fost amendat cu 600 lei pentru că un afiş al organizaţiei politice a fost amplasat parţial pe materialul electoral al unui alt partid. În schimb, campania s-a mutat în online, interacţiunea directă cu publicul manifestându-se în special prin tradiţionalele „plimbări” ale militanţilor politici prin cartiere sau prin dezbateri/alte evenimente organizate de către candidaţi. Faptul că competitorii electorali preferă să ajungă la public în special prin intermediul mediului online este confirmat de sumele de bani plătite pentru reclamă pe reţele sociale.

Au crescut semnificativ sumele investite în postări pe Facebook

La sfârşitul lunii iulie 2020, „Ziarul de Iaşi” trecea în revistă aceste sume: faţă de acum aproape 2 luni, costurile pe postări sponsorizate pe Facebook au crescut semnificativ, în cazul unor candidaţi, iar cea mai mare parte a banilor a fost cheltuită după 28 august (în campanie) astfel încât fondurile să poată fi decontate ulterior de la bugetul de stat. „Campionul” este candidatul USR-PLUS la şefia Consiliului Judeţean, Marius Bodea. Fostul liberal şi-a triplat suma pe care o avea atunci, conform datelor Facebook: în mai puţin de două luni, Bodea a investit peste 45.000 lei în postări sponsorizate, iar aproape 20.000 lei din această sumă a fost cheltuită în ultima săptămână. Şi candidatul USR-PLUS la funcţia de primar, Cosette Chichirău, a cheltuit circa 33.000 lei în aceeaşi perioadă, iar 8.000 de lei în ultimele 7 zile. Sume de bani mai mari investeşte şi Costel Alexe, candidatul PNL la şefia CJ: circa 25.000 lei din iulie 2020 încoace, iar peste 10.000 lei au reprezentat cheltuieli din ultima săptămână.

În schimb, Mihai Chirica a avut mai puţin de 4.000 lei investiţi, edilul având oricum parte de o vizibilitate mai mare, fiind primar în funcţie. În ceea ce priveşte candidaţii PSD, Camelia Gavrilă (Primărie) şi Maricel Popa (şefia CJ), actualul deputat apare cu doar circa 700 lei în ultima săptămână, în timp ce Popa nu a efecutat cheltuieli pe postări sponsorizate. Totuşi, aceste sume sunt doar cele aferente conturilor oficiale ale candidaţilor, în condiţiile în care aproape fiecare dintre ei şi-a mobilizat „armate” de utilizatori („postaci”) şi pagini fictive de Facebook prin intermediul cărora încearcă să câştige capital electoral în detrimentul contracandidatului direct. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

COVID-19, ca un avertisment

Nicolae GRECU

COVID-19, ca un avertisment

Învăţăturile diavolului coronavinus cătră Majestatea Sa Regele fotbalului.

Filmuletul zilei

opinii

Pericolul manelizării cântecului popular (II)

Eugen MUNTEANU

Pericolul manelizării cântecului popular (II)

Spre a ilustra consideraţiile din foiletonul trecut, autorul prezintă o serie de exemple concrete de degradare a cântecului popular actual.

Un vis

arh. Ionel OANCEA

Un vis

Se făcea că peste oraşul nostru a coborât în chip vădit duhul înţelepciunii. Datorită acestei minuni, consilierii judeţeni, cei locali, preşedintele, primarul, personalităţile marcante ale partidelor politice ajung la două idei, culmea, comune. 

O lume „curată”

Alexandru CĂLINESCU

O lume „curată”

Nu e, cred, lipsit de interes să ne imaginăm cum ar putea arăta lumea de mâine şi, în ce mă priveşte, să avansez câteva propuneri - sper - constructive.

pulspulspuls

Ce poză, ce vremuri...

Ce poză, ce vremuri...

Iaca ce poză am mai pescuit zilele astea prin bulboanele alea întunecate ale politichiei ieşene prezente pe Facebook, stimaţi telespectatori! 

Caricatura zilei

Dezcarcerare

Editia PDF

Bancul zilei

COVID ne-a învatat sa ne spalam pe mâini. Sper sa apara un virus care sa ne învete sa ne spalam si pe picioare. (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.