anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

Toţi marii producători auto au o legătură strânsă cu Iaşul de care foarte puţină lume ştie

GALERIE
Continental cug (10)
  • Continental cug (10)
- +

O companie din Iaşi, care activează într-un domeniu de vârf, lucrează pentru Mercedes, BMW, Audi, Toyota, Honda, Ford, Volvo, Maserati, Porcher, Renault sau Nissan. Inginerii firmei dezvoltă la Iaşi componente de top, care apoi sunt implementate pe automobile.

 
Unul dintre cei mai mari angajatori din Iaşi şi din ţară pregăteşte surprize mari. Continental lucrează la echipamente de ultimă generaţie, inginerii dezvoltând soluţii software şi aplicaţii inovative pentru siguranţa pasagerilor. Ceea ce nu multă lume ştie este faptul că la noi în oraş, inginerii testează în prezent programe ce par de domeniul ficţiunii. Reporterii „Ziarul de Iaşi” au avut acces în sălile de testare, unde într-un mediu simulat, putem vedea ce se întâmplă pe maşină.
 
„Dacă acum 10 ani lucram pe partea de produse funcţionale, acum realizăm produse complete şi complexe. Noi le dezvoltăm aici, apoi ele sunt montate pe maşini în întreaga lume. Facem tot felul de produse, de la sisteme electronice de lumini, trapă electrică, sistem de navigaţie şi radio până la controlul moto-electric de la vehiculele electrice hibride, sisteme de frână, de direcţie. Urmează Automated Drive Control Unit, adică unitatea de control care procesează datele primite de la sensorii de pe maşină şi transpune comenzi către sistemul de frână sau direcţie, pentru controlul autovehiculelor autonome”, a declarat Marian Petrescu, directorul Continental Iaşi.
 
Acesta ne spune clar că trendul este către autovehicului autonom şi că la Iaşi, ei dezvoltă unităţi de control împreună cu funcţionalităţi care ajută la luarea deciziilor, respectiv la siguranţa autovehiculelor autonome. „Cred că în 2025 vom avea pe piaţă maşina autonomă, o să fie 100% funcţională, indiferent de vreme. În America se dezvoltă anumite sisteme care previn accidentele, în cazul în care, de exemplu, se află un copil în spatele maşinii. Pentru produsele pe care le dezvoltăm avem interacţiune direct cu producătorul de automobile. Noi facem partea de concept, design şi realizarea de testere. Lucrăm cu Mercedes, BMW, Audi, Toyota, Honda, Ford, Volvo, Maserati, Porcher, Renault, Nissan, îi avem pe toţi. În Iaşi nu avem însă cu Dacia”, adaugă directorul Continental. Peste 50% dintre angajaţi sunt softer developenent, restul lucrând pe electronică, mecanică, testare, sistem developement şi pe zona de funcţii suport. Ajunşi în zona unde se fac testările, Gabi, un tânăr inginer care lucrează la sediul Continental din CUG ne arată cum funcţionează sistemele create de ei. Acestea sunt testate la diverse temperaturi, cu diverşi algoritmi, ca să vadă dacă sunt funcţionale în anumite condiţii.
 
„Adică mediul simulat, la ce se întâmplă pe maşină, ca să vedem cum reacţionează într-un mediu real. De exemplu, noaptea, radarul are o rază de acoperire de 200 de metri, şi te ajută atunci când nu fac faţă farurile. Programul ştie când intri în oraş şi face switch fază lungă cu fază scurtă, recunoaşte semnele de circulaţie şi adaptează viteza în funcţie de specificul semnului. Dacă nu sunt semne, sau nu le vede, foloseşte navigaţia. De asemenea, detectează pietonul în mişcare, chiar dacă şoferul nu îl vede, şi frânează. Aceste funcţii sunt deja pe Ford, Toyota, Mercedes...”, povesteşte Gabi. Tânărul inginer ne mai spune şi faptul că radarul are funcţii care urmează maşina din faţă, pe drumuri fără benzi şi marcaje. Continental a venit în Iaşi în 2006, având atunci doar 72 de angajaţi. În prezent au trei sedii, în CUG, pe bulevardul Poitiers şi la Ţesătura, urmând să investească într-un nou imobil la sediu. 98% dintre angajaţi au studii superioare şi 90% dintre aceştia au peste 40 de ani.
 
Cei mai mulţi angajaţi sunt absolvenţi ai facultăţilor de Automatică şi Calculatoare, Electrotehnică Mecanică şi TCM de la Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” şi de la Facultatea de Informatică de la Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi. Compania are centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Iaşi şi Braşov şi unităţi de producţie în Braşov, Sibiu, Timişoara, Nădab şi Carei. În total, companie are în jur de 20.000 de agajaţi în România, din care 1.500 în Iaşi. În ultimii 15 ani, compania germană a investit peste 1 miliard de euro în România. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Toni HRIŢAC

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Anunţul companiei Iulius apropie de sfârşit o dezbatere publică care în urmă cu trei ani a mobilizat societatea civilă ieşeană. Au fost douăsprezece ore de discuţii aprinse, marcate de suspiciune şi neîncredere. Este însă atributul unui oraş de valoare să scoată o asemenea soluţie după discuţii încinse.

opinii

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

Alexandru CĂLINESCU

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

După ce reluaseră sloganul clasic, „să punem stavilă extremei drepte”, au descoperit că extrema stângă, sub conducerea lui Jean-Luc Mélenchon, a devenit mai periculoasă decât partidul lui Marine Le Pen. În consecinţă, executivul actual (căruia comentatorii îi prevăd o viaţă scurtă) a fost alcătuit în aşa fel încât să „ciupească” (scuzaţi termenul) din electoratul mélenchonist.

Cine ocupă scaunul gol?

George PLEȘU

Cine ocupă scaunul gol?

Iaşul are nevoie de un organism care să direcţioneze, să ghideze şi să potenţeze eforturile culturale ale comunităţii, de la administraţia locală şi instituţiile culturale de stat, la societatea civilă, sectorul cultural independent şi până la publicul existent şi dezvoltarea de noi audienţe. Fie că se va chema Institutul Cultural Ieşean sau în orice alt fel, înfiinţarea sa este esenţială pentru a reprezenta interesele industriilor culturale şi creative şi a realiza cât mai rapid o strategie culturală care să facă parte dintr-o viitoare strategie de oraş.

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

dr. Eugen TÂRCOVEANU

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

Alături de alte mari personalităţi chirurgicale, profesorul Victor Strat se înscrie în galeria celor care au contribuit la progresul şi modernizarea chirurgiei din ţara noastră. Şcoala pe care a format-o îi este pe deplin recunoscătoare şi îi va păstra o vie amintire.

pulspulspuls

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Tare ne-am mai amuzat alaltăieri, stimaţi telespectatori, când l-am auzit pe fostul şef liberal nea Şică Orban dezvăluind boborului, la o emisiune teve şi oră de maximă audienţă, şi chiar de ziua lui, cum a trebuit el săracul să-i paraşuteze pe listele parlamentare liberale pe actualul premier Ciucă şi pe actualul menistru al Justiţiei Predoiu, totul la intervenţii din afara partidului (de la Cotroceni, adicătelea). 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.