Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Șoferii care circulă prin Iași sunt nemulțumiți că multe semafoare nu sunt corelate pentru a asigura un trafic fluent, ci îl fragmentează. Intersecțiile semaforizate se află la distanțe scurte unele de altele, iar șoferii sunt nevoiți să oprească imediat după ce reușesc să treacă pe verde.
Un ieșean spune că ar trebui implementată semaforizarea în cascadă.
"Ce instituții din Iași se ocupă de semafoarele din Iași, respectiv sincronizarea acestora? Presupun că persoanele angajate în aceste instituții, ce răspund în mod direct de semaforizare, iau o leafă, nu? Presupun că în cel mai poluat oraș din România ar trebui ca cineva din aceste instituții să fi auzit de semaforizare în cascadă, nu?", a scris Nicu Roșu pe Facebook.
Ieșeanul vine și cu exemple concrete de fragmentare a traficului.
"Mai exact, de exemplu, dacă la semaforul de la universitate în Copou se face verde, ce sens are ca la 150 mai jos, la intersectia cu Toma Cozma, să se facă roșu pentru ca, din nou, toată coloana de mașini să se oprească? Ce sens are ca să mi se dea verde pe Independenței la spital Sf. Spiridon, pentru ca 200 m mai încolo, înainte de UMF, să se facă roșu? Adică segmentarea traficului la toate aceste mașini care stau din nou la stop fără nici un sens, emițând noxe, nu este deloc luată în seamă de autorități? De timpul pierdut nici nu mai amintesc...", a continuat el.
Ieșeanul propune și o soluție pentru această problemă.
"Pentru că tot am auzit de lozinca Iași-Smart City, îi învit pe unii sau pe alții să urmărească acest scurt film de prezentare (VIDEO - AICI). Fac precizarea că deocamdată Poliția Rutieră nici măcar nu are acces în timp real la camerele de luat vederi instalate pe marile bulevarde din Iași...", a menționat bărbatul.
În acest timp, compania care s-a ocupat de "semaforizarea inteligentă", UTI, se laudă pe internet că a implementat la Iași unul dintre cele mai performante sisteme din Europa.
"Sistemul de management al traficului implementat în Iași este similar ca funcționare cu sistemele implementate în București și în alte orașe importante din Europa (Berlin, Viena, Roma, Stockholm sau Praga) și are la bază principiul integrării tehnologiilor de măsurare, control și optimizare a traficului în infrastructura rutieră existentă", conform uti.eu.com.
Cei de la UTI cred că în Iași timpii semafoarelor se schimbă în funcție de aglomerația din trafic.
"La nivel tehnologic, principalul avantaj oferit de noul sistem de management al traficului îl constituie modul de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare și dirijare a traficului, care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecţii în funcție de valorile de trafic înregistrate de senzorii care preiau și transmit informații către Centrul de Management al Traficului din oraș, prin intermediul rețelei subterane de comunicații de fibră optică nou construite. De asemenea, traficul este monitorizat și prin intermediul unui sistem de supraveghere video cu circuit închis la nivel urban, imaginile fiind vizualizate și prelucrate în acest Centru. Spre deosebire de sistemul de semaforizare care funcționează pe baza unor timpi ficși, așa cum era și cel din Iași, care nu pot fi adaptați în funcție de volumul variabil de trafic sau alte evenimente (ambuteiaje, accidente, etc.), noul sistem de management al traficului este flexibil și stabilește timpii de semaforizare în funcție de datele culese din trafic prin intermediul senzorilor - numărul de mașini care se apropie de intersecție, viteza cu care acestea rulează, direcția de mers. Sistemul analizează toate variabilele și adaptează "timpul de verde" pentru a asigura un flux continuu al vehiculelor și pentru a preveni eventualele blocaje", mai precizează pe site cei de la UTI.
Reprezentanții UTI promiteau că în Iași se va circula foarte bine la un an de la implementarea proiectului. Au trecut de atunci aproape cinci ani.
"Îmbunătățirea traficului rutier se va face simțită în mod progresiv, sistemul ajungând la potențialul maxim de funcționare în aproximativ un an de la implementare, când timpul de călătorie pe principalele axe ale municipiului, în ora de vârf, se va diminua cu 17%-18%. În primele 6 luni de funcționare, sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat, astfel încat efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare", după cum scriu cei responsabili pe site.
Cuvinte cheie: + semafoare iași, semaforizare, uti, trafic
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |