Traficul fragmentat de semafoarele inteligente îi irită pe ieșeni. UTI: "Sistemul este performant"
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 16.05.2021

Traficul fragmentat de semafoarele inteligente îi irită pe ieșeni. UTI: "Sistemul este performant"

GALERIE
trafic iasi
  • trafic iasi
- +

Șoferii care circulă prin Iași sunt nemulțumiți că multe semafoare nu sunt corelate pentru a asigura un trafic fluent, ci îl fragmentează. Intersecțiile semaforizate se află la distanțe scurte unele de altele, iar șoferii sunt nevoiți să oprească imediat după ce reușesc să treacă pe verde.

Un ieșean spune că ar trebui implementată semaforizarea în cascadă.

"Ce instituții din Iași se ocupă de semafoarele din Iași, respectiv sincronizarea acestora? Presupun că persoanele angajate în aceste instituții, ce răspund în mod direct de semaforizare, iau o leafă, nu? Presupun că în cel mai poluat oraș din România ar trebui ca cineva din aceste instituții să fi auzit de semaforizare în cascadă, nu?", a scris Nicu Roșu pe Facebook.

Ieșeanul vine și cu exemple concrete de fragmentare a traficului.

"Mai exact, de exemplu, dacă la semaforul de la universitate în Copou se face verde, ce sens are ca la 150 mai jos, la intersectia cu Toma Cozma, să se facă roșu pentru ca, din nou, toată coloana de mașini să se oprească? Ce sens are ca să mi se dea verde pe Independenței la spital Sf. Spiridon, pentru ca 200 m mai încolo, înainte de UMF, să se facă roșu? Adică segmentarea traficului la toate aceste mașini care stau din nou la stop fără nici un sens, emițând noxe, nu este deloc luată în seamă de autorități? De timpul pierdut nici nu mai amintesc...", a continuat el.

Ieșeanul propune și o soluție pentru această problemă.

"Pentru că tot am auzit de lozinca Iași-Smart City, îi învit pe unii sau pe alții să urmărească acest scurt film de prezentare (VIDEO - AICI). Fac precizarea că deocamdată Poliția Rutieră nici măcar nu are acces în timp real la camerele de luat vederi instalate pe marile bulevarde din Iași...", a menționat bărbatul.

În acest timp, compania care s-a ocupat de "semaforizarea inteligentă", UTI, se laudă pe internet că a implementat la Iași unul dintre cele mai performante sisteme din Europa.

"Sistemul de management al traficului implementat în Iași este similar ca funcționare cu sistemele implementate în București și în alte orașe importante din Europa (Berlin, Viena, Roma, Stockholm sau Praga) și are la bază principiul integrării tehnologiilor de măsurare, control și optimizare a traficului în infrastructura rutieră existentă", conform uti.eu.com.

Cei de la UTI cred că în Iași timpii semafoarelor se schimbă în funcție de aglomerația din trafic.

"La nivel tehnologic, principalul avantaj oferit de noul sistem de management al traficului îl constituie modul de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare și dirijare a traficului, care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecţii în funcție de valorile de trafic înregistrate de senzorii care preiau și transmit informații către Centrul de Management al Traficului din oraș, prin intermediul rețelei subterane de comunicații de fibră optică nou construite. De asemenea, traficul este monitorizat și prin intermediul unui sistem de supraveghere video cu circuit închis la nivel urban, imaginile fiind vizualizate și prelucrate în acest Centru. Spre deosebire de sistemul de semaforizare care funcționează pe baza unor timpi ficși, așa cum era și cel din Iași, care nu pot fi adaptați în funcție de volumul variabil de trafic sau alte evenimente (ambuteiaje, accidente, etc.), noul sistem de management al traficului este flexibil și stabilește timpii de semaforizare în funcție de datele culese din trafic prin intermediul senzorilor - numărul de mașini care se apropie de intersecție, viteza cu care acestea rulează, direcția de mers. Sistemul analizează toate variabilele și adaptează "timpul de verde" pentru a asigura un flux continuu al vehiculelor și pentru a preveni eventualele blocaje", mai precizează pe site cei de la UTI.

Reprezentanții UTI promiteau că în Iași se va circula foarte bine la un an de la implementarea proiectului. Au trecut de atunci aproape cinci ani.

"Îmbunătățirea traficului rutier se va face simțită în mod progresiv, sistemul ajungând la potențialul maxim de funcționare în aproximativ un an de la implementare, când timpul de călătorie pe principalele axe ale municipiului, în ora de vârf, se va diminua cu 17%-18%. În primele 6 luni de funcționare, sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat, astfel încat efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare", după cum scriu cei responsabili pe site.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Principiul lui Peter şi sportul

Nicolae GRECU

Principiul lui Peter şi sportul

Cei care nu izbutesc să treacă trec graniţa dintre competenţă şi incompetenţă se consideră insultaţi de către cei care observă aceasta.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VII)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VII)

În ultimul foileton al acestei serii sunt analizate două „contribuţii“ recente ale unor autori români, marcate de manipularea de tip protocronist a unor documente de istorie medievală europeană.

Nu poţi fi misogin când vorbeşti despre mironosiţe

pr. Constantin STURZU

Nu poţi fi misogin când vorbeşti despre mironosiţe

Ziua de mâine, a treia duminică a Paştilor, este consacrată femeilor mironosiţe (purtătoare de miruri la mormântul Domnului). Un bun prilej pentru a vorbi despre condiţia femeii în creştinism.

Este morala creştină compatibilă cu etosul capitalismului?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Este morala creştină compatibilă cu etosul capitalismului?

Azi doresc să vă provoc la reflecţie, fără să mă implic impunând vreun punct de vedere personal care să mă înregimenteze într-o tabără pro sau contra. E un subiect incitant, argumentele variate ale apărătorilor şi acuzatorilor nefiind deloc futile în a decela un răspuns definitiv.

pulspulspuls

Senatoarea de la Iaşi a dat iar iama-n pălării

PULS

Senatoarea de la Iaşi a dat iar iama-n pălării

Nu ştim alţii cum sunt, dar noi, numai când vedem o nouă pălărie a madamei senator PNL de Iaşi Scântei, parcă ne tresaltă inima de ce procopseală pe capul nostru s-a ales încât să avem şansa unei aşa reprezentări în Parlament. Nu, nu vă gândiţi că e la Iaşi madama, căci auzim că pe-aici n-a mai dat de la alegeri încoace, ci undeva pe la Arad, de ziua Regelui, ştiţi voi pasiunea veche.

Caricatura zilei

WC spațial

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.